گروه هنر- تکتم بهاردوست - در جدیدترین تصمیمات اکران شورای صنفی سه فیلم «دریا کنار»، «عشق و جنون» و فیلم سینمایی«فردا» در گروه سینما تجربه اکران عمومی شده‌اند.

گزارش قدس از تازه‌های اکران خرداد؛ وقتی همه ناراضی‌اند

فیلم سینمایی «دریا کنار» به نویسندگی رضا قهرمانی، کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی محسن وزیری یک ملودرام اجتماعی است که با زمینههای حادثهای و دلهرهآور، داستانی اجتماعی را به تصویر کشیده است.

موضوع این فیلم با محوریت صفت اخلاق مذموم غیبت شکل گرفته است.آرش معیریان، کارگردان این فیلم که در کارنامۀ کاری اش تقریباً همه نوع ژانری را تجربه کرده است، در بارۀ حال و هوای این فیلم گفت: این فیلم حال و هوایی ماورایی دارد که مباحث اخلاقی و دینی را در این قالب بیان می کند.دریا کنار تلاش دارد با یک فضای شاداب،امروزی و دارای ریتم خوب به مضمون ناپسند تهمتها در روابط انسانی بپردازد.

 

 نگاه « دریاکنار»  به مخاطبان

وی ادامه داد: من در این کار تلاش کردم که با دستاویزنگاه سینمایی و چاشنی جذابیتهای سینمایی برای تماشاگر بحث آموزههای اخلاقی و دینی را در فیلم بگنجانم.

معیریان فیلم سینمایی «دریا کنار» را یک فیلم تماشاگر پسند دانست و گفت: فیلم من تقریباً همۀ مؤلفههای یک فیلم خوش ساخت و مخاطب پسند را دارد و از آنجایی هم که در همۀ کارهایم تماشاگر و مخاطب جایگاه خاصی دارد و با توجه به همه بضاعتی که من برای ساخت این فیلم داشتم، امیدوارم مورد توجه و اقبال مخاطب قرار گیرد.

وی با ابراز نارضایتی از زمان اکران این فیلم افزود: بگویم ناراضیام چیزی درست نمی شود.در این چند ماه فیلمها خیلی فشرده و پشت سر هم اکران شدهاند و زمانی برای دیده شدن برخی فیلمها وجود نداشته است.می ترسم دریا کنار هم به خاطر زمان بد اکرانش به سرنوشت فیلم قبلیام «کالسکه» دچار شود.الان با این وضعیت که فشردگی اکران را داریم و زمانی است که امتحانات مدارس و دانشگاه شروع شده است و بعد هم تعطیلاتی را که در پیش داریم، از همین ابتدا وضعیت فروش فیلمها مشخص است.

 

 تاخت و تاز در پایتخت

فیلم سینمایی «عشق و جنون» هم یکی دیگر از فیلمهایی که از چهارشنبه گذشته به اکران عمومی در آمده است.این فیلم با نام قبلی «اسبها همچنان میتازند» داستانی اجتماعی دارد و درباره بایرام مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران میشود و خیابانهای تهران صحنۀ تاخت و تاز اوست.

نجفی در این فیلم با نیم نگاهی به ژانرشهری و استفاده از المانهای این ژانر دو نسل از یک جامعه در یک فضای عشقی، اجتماعی، شهری را به تصویر کشیده است و فضای متفاوتی را خلق کرده است.

با توجه به داستان این فیلم دو نسل از بازیگران بنام سینمای ایران از جمله سعید راد و پوریا پورسرخ در این فیلم هنرنمایی می کنند که نجفی قطعاً در زمان ساخت با توجه به المانهای موجود در این فیلم به گیشه نیم نگاهی داشته است.

کارگردان این فیلم نیز با ابراز ناراحتی از زمان اکران فیلمش گفت: همکاران من در پخش همه زحمتشان را کشیدهاند، ولی وقتی من نه یک بیلبورد شهری برای تبلیغات دارم و نه امکان تبلیغات تلویزیونی و حتی ماهوارهای چگونه می توانم بگویم از زمان و شیوه اکران فیلمم راضیام؟ چارهای ندارم من سبزی فروشی بلد نیستم که بروم دنبال آن کار! کار من سینماست و مجبورم کجدار و مریز ادامه بدهم.

وی ادامه داد: این فصل اکران و در ادامه تعطیلاتی که در پیش داریم و شروع ماه مبارک رمضان اصلاً زمان مناسبی برای اکران نیست، ولی زمان دیگری را به ما اختصاص ندادند، اگر همین را هم قبول نمی کردیم، معلوم نبود چه بلایی سر اکران فیلممان می آمد.من هم مثل همه دوست دارم از فیلمم حمایت شود، ولی متأسفانه الان تعداد کمی از فیلمها از رانت استفاده می کنند. من الان نه پول تبلیغات داریم و نه زمان خوب برای اکران و این ناراحت کننده است.اگر قرار است تیزر پخش شود، باید برای همه پخش شود؛ اگر قرار است پول بدهند و حمایت کننده باید برای همه یکسان باشد؛ این که شهروند درجه یک و دو درست کردهاند، خیلی بد است.

این کارگردان اضافه کرد: الان فیلمهایی هستند که چون حمایت می شوند، هنوز اکران نشده سر و صدا راهانداختهاند و تبلیغات دارند. چرا؟چون حامی دارند، چون برایشان خرج شده است و دقیقاً در این وضعیت ناهمسان اکران آمار فروش فیلم من را در کنار آن فیلم می گذارند، این کجایش انصاف است؟

وی با اشاره به اینکه اکرانهای خوب ما در عید نوروز و عید فطر است،میافزاید:  این روزها هم برای فیلمهای خاص است که از همین الان فیلمهایشان مشخص است. چرا وقتی همه ما داریم مالیات پرداخت می کنیم نباید شرایط یکسان داشته باشیم؟

 

 طبیعت زیبای شمال

فیلم دیگری که در این زمان به اکران عمومی در آمده فیلم سینمایی «فردا»به کارگردانی ایمان افشاریان و مهدی پاکدل است که در گروه هنر تجربه بر پرده نقره ای قرار می گیرد.

فردا فیلمی جادهای است وحال و هوای خاص روایی و بازیهای متفاوت دارد.داستان این فیلم با یک تصادف آغاز می شود و بعد داستانهایی که در این میان برای آدمهای مختلف اتفاق می افتد روندی غیر خطی و تا حدی غیرمعمول در سینمای ایران را رقم می زند.به گفته کارگردانان این فیلم به خاطر فضا و داستان فیلم جنگلهای شمال لوکیشنهای اصلی فیلم بودهاند و مخاطب در این اثر فضاهای بکر و طبیعی را مشاهده می کند.

ایمان افشاریان یکی از کارگردان این فیلم درباره حال و هوا و فضای فردا گفت:تمام لوکیشنهای این فیلم در جنگل بوده است، چون دلمان می خواست ار فضای شهری و حال و هوای تبلیغات دور شویم و یک فضای شاعرانه را با دکوپاژی خاص برای فیلممان انتخاب کنیم.

وی افزود:هر چند در این فیلم به مقولۀ مرگ نگاهی متفاوت داشتهایم، ولی سعی کردیم فیلم اصلاً به سمت سینمای وحشت نرود.

این کارگردان با ابراز خوشحالی از قرار گرفتن فیلمش در گروه هنر و تجربه گفت:یک سال واندی است که از تولید این فیلم می گذرد و ما درصدد بودیم، خیلی پیشتر از این فیلم اکران شود و همه سعیمان هم این بود که زمان اکران در فصل پاییز باشد تا بتوانیم ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنیم، ولی به هر جهت نشد، همین الان هم که فیلم به اکران عمومی در آمده خوشحالیم.

وی ادامه داد: از اینکه فیلم فردا در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده خوشحالم، چون این گروه دیگر جای خودش را باز کرده وپختگی لازم را به دست آورده است و به نظرم حضور فیلم فردا در این گروه معتبر جای خوشحالی دارد.

گفتنی است، فیلمهای «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده که داستان آن درباره سه برادری است که با سرهای شبیه به هم قصد دارند، شترمرغشان را در یک مسابقه شترمرغ سواری شرکت دهند و درهمین راستا ماجراهای فراوانی را برایشان رقم می زنند و فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمد رضا درویش با موضوع واقعۀ کربلا فیلمهایی هستند که در عید فطر به اکران عمومی در می آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.