قدس آنلاین -ایلام: مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی مهران، فیلمی مستند از عملیات کربلای یک در ایلام ساخته می شود.

ساخت فیلم مستند عملیات کربلای یک در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الله رحیم زاده در حاشیه بازدید از ساخت مجموعه مستند جنگ خاکریزها و عملیات کربلای یک با بیان اینکه این مستند با هدف معرفی نقش مهندسی رزمی در دفاع مقدس و با موضوعیت جنگ خاکریزها و عملیات کربلای یک ساخته می‌شود، اظهارداشت: در سال 65 پس از تصرف فاو به دست رزمندگان ما، دشمن هم در قبال فاو، مهران را اشغال کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از اشغال مهران، حضرت امام خمینی دستور داد که مهران باید آزاد شود، افزود: پس از دستور حضرت امام (ره)، لشکرهای مختلفی از اقصی نقاط کشور در مهران جمع شدند و در این میان گردان‌های مهندسی رزمی جهاد هم به‌عنوان پشتیبان لشگرهای عملیاتی وارد عمل شدند و با انجام یک سلسله عملیات‌ها و خاکریزهای زیگزاگی در 40 شب متوالی، زمینه انجام عملیات کربلای یک شکل گرفت و رزمندگان موفق شدند مهران را آزاد کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نقش مهندسی رزمی در آزادسازی مهران را با توجه به همسطح بودن مهران نقشی بی‌بدیل دانست و خاطرنشان ساخت: به واسطه همین عملیات‌ها و خاکریزهایی که زده شد، عملیات کربلای یک به جنگ خاکریزها معروف گردید.

حجت الله رحیم زاده با اشاره به اینکه در این مستند علاوه بر مهران، سلسله عملیات‌های مهندسی رزمی از شمال‌غرب و فکه نیز به تصویر کشیده می‌شود و در تلاش هستیم تا بتوانیم برای سالروز آزادسازی مهران یک نماهنگ از آن آماده کنیم، یادآور شد: با ساخت و تولید این مستند درصدد هستیم عملیات کربلای یک را بازنمایی کنیم تا مردم استان و کشورمان با این عملیات و نقش مهندسی رزمی در دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.