طی دو ماه نخست امسال، بیش از ۱۱۸ هزار نسخه کتاب توسط به نشر به چاپ رسید.

بیش از ۱۱۸ هزار نسخه کتاب توسط "به نشر" به چاپ رسید

به گزارش قدس آنلاین، این انتشارات به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و همچنین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تولید کتاب و محصولات فرهنگی را در دستور کار خود دارد.

یکی از مهم ترین یازده عنوان چاپ نخست به نشر در دوماهه ابتدای سال جاری کتاب «سیری در گلزار مثنوی» نوشته مهدیه الهی قمشه ای است که درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.این اثر به شرح 32 حکایت از دفتر نخست مثنوی می‌پردازد و مجموعه ای از درس‌های مثنوی معنوی که الهی قمشه‌ای در سال‌های گذشته در کلاس‌های مختلف است که با زبانی شیرین و شفاهی به خواننده ارائه می‌شود.

روش شرح مثنوی در این کتاب 150 صفحه ای در قطع رقعی که در تیراژ یک هزار نسخه به چاپ رسیده، بیان برخی از بیت‌ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است که در مراحل مختلف ویرایش کتاب کوشیده شده بیان شیرین و روش شفاهی صاحب اثر حفظ و به خواننده منتقل شود.

مجموعه کتاب پنج جلدی «گنجینه حکیمی» نیز دیگر اثر چاپ نخست توسط به نشر است که شامل پنج اثر به یادماندنی و ارزشمند این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، پژوهشگر ادبی- تاریخی و استاد دانشگاه تحت عناوین «طاغوت»، «سلحشوران علوی»، «سوگند مقدس»، «پیکار سرنوشت» و «اشراف‌ زاده قهرمان»  با طراحی جلد امیر مفتون است.

پنج اثر «گنجینه حکیمی» از میان بیش از 150 اثر استاد حکیمی نویسنده نام ‌آشنای ادبیات دینی و تاریخ اسلام و جهان انتخاب شده است که با بازنگری و ویرایش آقای محسن هجری توسط «به نشر» در تیراژی برابر با 15هزار نسخه تقدیم جامعه علمی- فرهنگی فارسی‌ زبانان می‌ شود.

کتاب «قصه‌های مهربانی»نیز اثر دیگر چاپ نخست انتشارات آستان قدس رضوی می باشد که با محوریت تبیین و ترویج مهربانی و صمیمیت در بین کودکان، اثر سپیده خلیلی است که با بهره گیری از یک تیم 5نفره تصویرگری و با مدیریت هنری امیر مفتون، تلاش دارد تا در قالب بیان داستان های کودکانه، توجه و انگیزه آنان را به مفاهیم عمیق اخلاقی و ثمرات مهربانی برانگیخته کند.

این کتاب که برای نخستین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ شده است، در تیراژی برابر با 3هزار نسخه ویژه گروه سنی ب و ج در قطع خشتی در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد.

انتشارات آستان قدس رضوی تلاش دارد تا با تولید و چاپ مجموعه کتاب چهار جلدی «رُبات ها» گامی را در راستای ارتقاء اطلاعات علمی و تکنولوژیکی و همچنین افزایش علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب بردارد.

این مجموعه چهار جلدی را که شامل کتاب هایی با عناوین «روبات ها چگونه کار می کنند» نوشته «جِنی ماست»، «مسابقات روباتیک» نوشته «کریستفر فارست»، «روبات های نظامی شگفت انگیز» نوشته «شون استوارت پرایس» و همچنین «روبات های فضایی حیرت آور» نوشته «مایکل اُهیرن» می شود، مجید عمیق ترجمه کرده و در قطع وزیری کوتاه با تیراژ 8هزار نسخه برای نخستین بار به بازار نشر کشور ارائه شده است.

در کنار این چهار عنوان، کتاب «ارتباط با خدا» نیز که در گذشته در قطع‌های مختلف به چاپ می رسیده است، برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتاب در چهار بخش قرآن، بخشِ ادعیه، زیارات و نمازها توسط گروه نشر زائر انتشارات آستان قدس رضوی تهیه و در شمارگانی برابر با 3هزار نسخه تقدیم عاشقان و علاقمندان حضرت دوست می گردد تا دیداری مشتاقانه و ارتباطی قلبی داشته به صفای روح برسند.

علاقه‌مندان به تهیه تازه‌های نشر و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.