انتشار ۱۱۸ هزار جلد کتاب طی ۲ ماه/حرم رضوی میزبان محفل شعرخوانی شاعران هند و پاكستان/اتاق‌های گفت گوی اینترنتی در هفته مهدویت

همزمان با ایام ارتحال امام و در شمارگانی بیش از صدهزار نسخه؛

به نشر، چاپ بیست و یکم «وصیت نامه الهی، سیاسی امام(ره)» را عرضه کرد

انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد جانگداز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، چاپ بیست و یکم کتاب «وصیت نامه الهی، سیاسی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» را به بازار نشر کشور ارائه کرد تا شمارگان این کتاب به یکصد هزار نسخه برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، هرقدر از زمان رحلت امام خمینی(ره) فاصله می‌گیریم، ضرورت بازخوانی وصیت نامه ایشان و درک مضامین الهی، سیاسی و اجتماعی آن بیش از پیش آشکار می‌شود.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی از سال 1379 تا کنون نسبت به چاپ و نشر کتاب «وصیت‌نامه الهی، سیاسی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره)» اقدام کرده است.

این کتاب که در حقیقت راهنمای ملت در همه مسائل و رویدادها محسوب می شود، در چندین محور مختلف همچون «لزوم حفظ استقلال دانشگاه ها و مراکز تعلیم و تربیت»، «انتخاب رئیس جمهور شایسته»، «توصیه به رهبر و شورای رهبری»، «توصیه به نویسندگان و روشنفکران» و غیره نگارش و تدوین شده است.

توجه ویژه حضرت امام(ره) در وصیت نامه به جایگاه رفیع مردم در نظام اسلامی، توصیه و دغدغه امام(ره) در وصیت نامه مبنی بر دخالت نکردن نیروهای مسلح در سیاست، استکبار ستیزی و همچنین تأکید ایشان بر ضرورت نظارت مردم بر عملکرد مسئولان از جمله مواردی است که در وصیت نامه الهی، سیاسی ایشان به وضوح مشاهده می شود.

این کتاب ارزشمند که چاپ بیست و یکم آن همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب توسط «به نشر» وارد بازار نشر کشور شده است، در قطع رقعی و به مبلغ 30.000 ریال در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد.

علاقه مندان به تهیه کتاب «وصیت‌نامه الهی، سیاسی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره)» و همچنين مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

«به نشر» 11 عنوان کتاب چاپ نخست و 23 عنوان تجدید چاپ را روانه بازار کرد

انتشار 118 هزار جلد کتاب طی 2 ماه

انتشارات آستان قدس رضوی طی دو ماهه نخست سال جاری افزون بر 118 هزار نسخه کتاب شامل 11 عنوان کتاب چاپ نخست در تیراژ30هزارنسخه و همچنین 23 عنوان تجدید چاپ با تیراژ بیش از 88هزار نسخه را در حوزه های مختلف کودک، بزرگسال و دینی چاپ و به بازار نشر کشور ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، انتشارات به نشر به منظور گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و همچنین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تولید کتاب و محصولات فرهنگی را در دستور کار خود دارد.

یکی از مهم ترین کتاب های چاپ نخست به نشر در دوماهه ابتدای سال جاری کتاب «سیری در گلزار مثنوی» نوشته مهدیه الهی قمشه ای است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد. این اثر به شرح 32 حکایت از دفتر نخست مثنوی می‌پردازد و شامل مجموعه ای از درس‌های مثنوی معنوی می شود که خانم الهی قمشه‌ای در سال‌های گذشته در کلاس‌های مختلف آن ها را با زبانی شیرین ارائه کرده است.

روش شرح مثنوی در این کتاب 150 صفحه ای که در قطع رقعی و در شمارگان یک هزار نسخه به چاپ رسیده، بیان برخی از بیت‌ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است و در مراحل مختلف ویرایش کتاب کوشیده شده بیان شیرین و روش شفاهی صاحب اثر حفظ و به خواننده منتقل شود.

مجموعه کتاب پنج جلدی «گنجینه حکیمی» دیگر اثر چاپ نخست توسط به نشر است که شامل پنج اثر به یادماندنی و ارزشمند نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان و پژوهشگر ادبی- تاريخي؛ استاد حکیمی

تحت عناوین«طاغوت»، «سلحشوران علوی»، «سوگند مقدس»، «پیکار سرنوشت» و «اشراف‌ زاده قهرمان»  با طراحی جلد امیر مفتون می شود.

پنج اثر «گنجینه حکیمی» از میان بیش از 150 اثر استاد حکیمی نویسنده نام ‌آشنای ادبیات دینی و تاریخ اسلام و جهان انتخاب شده است که با بازنگری و ویرایش محسن هجری توسط «به نشر» در شمارگان  15هزار نسخه تقدیم جامعه علمی- فرهنگی فارسی‌ زبانان می‌ شود.

کتاب «قصه های مهربانی» نیز اثر دیگر چاپ نخست انتشارات آستان قدس رضوی است که با محوریت تبیین و ترویج مهربانی و صمیمیت در بین کودکان، توسط سپیده خلیلی نگاشته شده است. این کتاب با بهره گیری از یک تیم 5نفره تصویرگری و با مدیریت هنری امیر مفتون، تلاش دارد تا در قالب بیان داستان های کودکانه، توجه و انگیزه مخاطبان را به مفاهیم عمیق اخلاقی و ثمرات مهربانی جلب کند.

این کتاب که برای نخستین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ شده است، در شمارگان 3هزار نسخه ویژه گروه سنی ب و ج در قطع خشتی در دسترس عموم مخاطبان قرار دارد.

انتشارات آستان قدس رضوی تلاش دارد تا با تولید و چاپ مجموعه کتاب چهار جلدی «رُبات ها» گامی در راستای ارتقای اطلاعات علمی و تکنولوژیکی و همچنین افزایش علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب بردارد. این مجموعه چهار جلدی که شامل کتاب هایی با عناوین «روبات ها چگونه کار می کنند» نوشته «جِنی ماست»، «مسابقات روباتیک» نوشته «کریستفر فارست»، «روبات های نظامی شگفت انگیز» نوشته «شون استوارت پرایس» و همچنین «روبات های فضایی حیرت آور» نوشته «مایکل اُهیرن» می شود، توسط مجید عمیق ترجمه و در قطع وزیری کوتاه با شمارگان 8هزار نسخه برای نخستین بار به بازار نشر کشور ارائه شده است.

در کنار این چهار عنوان، کتاب «ارتباط با خدا» نیز که در گذشته در قطع های مختلف چاپ شده، برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتاب در چهار بخش قرآن، بخشِ ادعیه، زیارات و نمازها توسط گروه نشر زائر انتشارات آستان قدس رضوی تهیه و در شمارگانی برابر با 3هزار نسخه تقدیم عاشقان و علاقمندان حضرت دوست شده است.

گفتنی است؛ علاقه مندان به تهیه تازه ای نشر و همچنين مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.com یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

کتاب عکس های اربعین رونمایی شد

کتاب «عکس‌های اربعین»؛ مجموعه‌ای از عکس های گروهی از عکاسان‌ در راهپیمایی میلیونی اربعین در سال گذشته، با حضور جمع کثیری از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر، طی آئینی در مدرسه کتابخانه و موزه ملکی ملک رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم احمد مسجد جامعی که مقدمه این کتاب را به رشته تحریر درآورده است، در سخنانی گفت: این کتاب محصول کار جمعی عکاسان است و کتاب دوم را نیز نویسندگان نوشتند. امیدوارم گزارش تصویری این کتاب، در قالب اثری سینمایی ارائه شود.

مسجد جامعی با بیان اینکه آداب اربعین بیش از هزار سال در حال انجام است، عنوان کرد: این کتاب 2 تفاوت با سایر کتاب ها دارد که اولین آن ها نگاه متفاوت و دوم توانایی در ثبت آن نگاه متفاوت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مقدمه‌ای که بر کتاب «عکس‌های اربعین» نوشته است، اظهار کرد: در مقدمه‌ای که بر کتاب می‌نوشتم بر اساس عکس‌های موجود، کتاب را در چهار گروه «باب ولایت و محبت (ورود به نجف)»، «صفای جان و مروه دل»، «در حریم یار» و «از پنجره‌ای کوچک» طبقه‌بندی کردم.

گفتنی است؛ تصاویر منتخب این کتاب توسط حسن نمکدوست، یونس شکرخواه، محمد خوشرو، مجتبی آقایی، محمد فرنود و عبدالله گیویان داوری و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آل البیت(ع)، العتبه الحسینیه المقدسه و العتبه العباسیه المقدسه تهیه شده است.

در این کتاب تصاویری که از عکاسان رضا یوسفی، حمید فروتن، داوود قهردار، مهدی نصرتی، محسن سجادی، جواد گلزار و سید بهاالدین بنی طبا و همچنین عکس‌هایی از علی‌رضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی و خبرنگاران معصومه اصغری، الهه ابراهیمی، فاطمه علی‌اصغر، سعید برآبادی، محبوبه حقیقی، مونا اسلامی، نرگس رئیسی، محسن دلیلی، سارا کریمیان و زهرا گلشن، محمد مرادخانی و حجت و کاظم مسجد جامعی به چشم می خورد.

معرفي 12 اثر با محوريت حضرت مهدي(عج) از سوي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي

همزمان با فرا رسيدن ايام فرخنده دهه مهدويت، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي، به معرفي 12 اثر با محوريت مهدويت در شمارگان 22 هزار و 500 نسخه پرداخت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، آثاري با عناوين «الامام المهدی فی القرآن و السنه»، «الامام المهدي في احاديث امام رضا(ع)»، «بشائر الامام المنتظر في كتاب و السنه و الاثر»، « في رحاب الامام المهدي(عج)»، «مهدي موعود(عج)»، «امام مهدي(عج) در سخنان امام رضا(ع)»، «در انتظار امام مهدي(عج)»، «طبقات الراوت احاديث مهدويت از طريق اهل سنت» از جمله اين كتاب‌هاست.

كتاب «14 اختر تابناك»، «غيبت والدوله و مقومات الغيبه» و «امام منتظر(عج)» از ديگر عناوين كتاب‌هايي است كه با محوريت حضرت مهدي(عج) چاپ و منتشر شده است.

«الامام المهدی(عج) فی القرآن و السنه» اثر سعید ابومعاش است که نگارنده، آیات و روایات با موضوعیت امام مهدی(عج) را به ترتیب سوره‌های قرآن کریم جمع آوری کرده است. اين کتاب به زبان عربی و در علم کلام تالیف شده است.

موضوع كتاب «الامام المهدي(عج) في احاديث امام رضا(ع)»، تبیین احادیث حضرت امام رضا(ع) درباره امام زمان(عج) است که به زبان عربی در 11 فصل تدوین شده و مشتمل بر بیش از 50 حدیث است. سيد محمد باقر موحد ابطحي  نويسندگي اين كتاب ازشمند را بر عهده داشته است.

«بشائر الامام المنتظر في كتاب و السنه و الاثر»  و «في رحاب الامام المهدي (عج)»، نيز عنوان آثاري است كه به زبان عربي تاليف و به قلم عبدالكريم مبارك نگاشته شده، این کتاب ها در قطع وزيري و توسط بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي به زيور چاپ آراسته شده است.

كتاب «مهدي(عج) موعود» نوشته محمد حسن زبري كه در 7 نوبت، در قطع رقعي به چاپ رسيده، با محوريت و موضوع حضرت مهدي(عج) در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اثر «14 اختر تابناك» نيز به بيان سيره و زندگاني‌ چهارده‌ معصوم‌(ع) پرداخته است كه مولف اين اثر احمد احمدي بيرجندي، سعي كرده در اين مجموعه، عاشقان فضیلت و همه نوجوانان و جوانان حقیقت طلب را با زندگینامه پیامبر مکرم(ص) و پیشوایان راستین حق آشنا كند.

کتاب «امام مهدی(عج) در سخنان امام رضا(ع)» نوشته آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی با ترجمه حمید رضا شیخی در شمارگان 3 هزار نسخه منتشر شده كه «نیاز ضروری به حجت»، «پنهان بودن ولایت»، «خبردادن کتاب‌های پیشین»، «وظایف مردم در زمان غیبت امام(عج)» و «ظهور قائم(عج)» و «رفتار و اخلاق قائم(عج)» و «ویژگی‌های زمان ظهور حضرت» از فصل‌های این کتاب است.

همچنین «طبقات الراوت احاديث مهدويت از طريق اهل سنت» نيز عنوان اثري است كه به زبان‌هاي عربي و فارسي تاليف شده و عبدالكريم عبداللهي، دكتر امير سلمان نجفي و ناصر نجفي كار ترجمه اين كتاب را بر عهده داشتند.

از سوي دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي:

طرح «نظارت، ارزيابي و نظرسنجي برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي» تدوين شد

دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي طرح «نظارت، ارزيابي و نظرسنجي از 47 برنامه محوري دهه كرامت رضوي» را تدوين كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، رئیس گروه تبلیغی اجتماعي آستان قدس رضوی گفت: اين طرح در گروه تبليغي،‌ اجتماعي دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي با همكاري دفتر تبليغات اسلامي استان در هفت ماه تدوين شد.

محمد حسن محمديان عنوان كرد: تنوع نهادها، مؤسسات و سازمان‌های طراح و مجری برنامه‌هاي دهه كرامت در آستان قدس رضوی، موجب شده تا مجموعة برنامه‌های طراحی و اجرا شده در اين ایام، جایگاه والایی در برنامه‌های آستان قدس رضوی پيدا كند.

فرصت بي بديل گسترش معارف رضوي در عرصه بين الملل

وي افزود: برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي به دلیل ابتکارات و تجارب به کار گرفته شده، مورد توجه کارشناسان و صاحب‌نظران فرهنگی و دینی قرار گرفته است. اين برنامه‌ها نقشی راهبردی براي بهره‌گیری از ظرفیت کم‌نظیر این ایام در ایجاد ارتباط با زائران رضوی در نقاط مختلف کشور و سایر کشورها دارد و فرصت بی‌بدیلی را برای گسترش ملی و بین‌المللی برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی فراهم كرده است.

محمديان ادامه داد: ارتقای جایگاه محوری برنامه‌های دهة کرامت در مجموعة برنامه‌های فرهنگی و ترویجی آستان قدس رضوی، شناسایی میزان کارآمدی و استاندارد اجرایی، شناسايي نقاط قوت و ضعف و تلاش برای ارتقای کیفیت آن‌ها از جمله اهداف پروژه‌های نظرسنجی، نظارت و ارزیابی برنامه‌های دهة کرامت است.

رئیس گروه تبلیغی اجتماعي آستان قدس رضوی اظهار كرد: مطالعة اسناد قابل دسترس و مصاحبه با مجریان برنامه‌ها و شرکت در برخی از برنامه‌های توجیهی عوامل آن ها، طراحی شاخص‌ها و گویه‌ها مبتنی بر اصول و استانداردهای حاکم بر برنامه­های مشابه کشوری و بین­المللی و توجه به تنوع مأموریت‌ها، تفاوت قالب‌ها در برنامه‌ها و تأکید بر رعایت تناسبِ نوع، تعداد شاخص‌ها و گویه‌ها از اصول کلی طرح نظرسنجی، نظارت و ارزیابی برنامه‌های دهة کرامت رضوي در سال 93 است.

راهبردهاي طرح نظارت، ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های دهة کرامت رضوي در سال گذشته

وي ادامه داد: در طرح نظارت، ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های دهة کرامت رضوي سال گذشته تلاش شده تمامی موضوعات و مؤلفه‌های مورد نیاز برای ارزیابی هر برنامه، به صورت یک فرم جامع و تفصیلی پیش‌بینی شود تا علاوه بر تضمین یک ارزیابی جامع، کارشناسان اعزامی گزارش‌های یک‌دست و هماهنگی را در پایان ارزیابی ارائه دهند.

محمديان گفت: در خصوص پرسشنامه­ های نظرسنجی نیز بیشترین تلاش بر این بوده كه تمامی فاکتورهای سنجش در نظرگرفته شود و مخاطبان نيز در ارائه پاسخ­ها دقت لازم را داشته باشند.

وي ادامه داد: بر اساس نظر شورای علمی دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي، آشنایی عوامل نظارت و ارزیابی با محیط اجرای برنامه امری ضروری است. در سال گذشته اولویت با ناظران و ارزیابان بومی در منطقة اجرای برنامه تعیین شدكه اين امر موجب افزايش ضریب دقت و واقع‌نمایی ارزیابی شد.

محمديان در خصوص شیوه اجراي طرح نظرسنجي گفت: در اجراي اين طرح نظرسنجي، در برنامه­های مختلف نیز از پرسشگران خواهر و برادر توامان استفاده شد تا نسبت یکسان جنسیتی مخاطبان تا حد ممکن حفظ شود.

 محمديان تصريح كرد: مطالعة اسناد قابل دسترس و مصاحبه با مجریان برنامه‌ها و شرکت در برخی از برنامه‌های توجیهی عوامل آن‌ها، طراحی شاخص‌ها و گویه‌ها مبتنی بر اصول و استانداردهای حاکم بر برنامه‌های مشابه کشوری و بین­ المللی، توجه به تنوع مأموریت‌ها، تفاوت قالب‌ها در برنامه‌ها و... از جمله ویژگی­های ممتاز گزارش نظارت و ارزیابی بر برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي است.

وي اظهار كرد: شاخص‌گذاری و طراحی گویه‌ها، به‌سازی متنی و شکلی تمامی پرسشنامه‌ها بر اساس افزایش ضریب گویایی، دقت و سهولت تکمیل برای مخاطب، انطباق با واقعیات برنامه‌ها، ترتیب و توالی توصیف متغیرهای هر شاخص در گزارش و... برخی از ویژگی‌های ممتاز گزارش نظرسنجی برنامه‌هاي دهه كرامت رضوي است.

نتايج تفصيلي اين طرح به تفكيك هر برنامه و همين طور به صورت تفصيلي در اختيار ستاد دائمي جشن هاي دهه كرامت و  موسسات برگزار كننده قرار گرفته تا در برنامه ريزي هاي سال جاري مورد استفاده و بهره برداري قرار گيرد.

به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی صورت می گیرد؛

برگزاری 60 حلقه معرفت با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ولادت با سعادت منجی بشریت حضرت مهدی(عج) و همچنین بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد بیش از 60 حلقه معرفت با موضوع مهدویت و انقلاب جهانی اسلام در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی با بیان اینکه روزانه بیش از 20 حلقه معرفت پیش بینی شده است، بیان کرد: مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی واقع در مدرسه پریزاد و رواق‌های امام خمینی(ره)، دارالاجابه و دارالحجهاز مکان‌های برگزاری جلسات حلقه‌ معرفت است.

وی در ادامه با اشاره به حضور شخصیت های برجسته دینی، حوزوی و دانشگاهی در این حلقه ها عنوان کرد: حجج اسلام دارینی، کشاورز، مهدوي نیا و روح بخش برخی از اساتید حلقه های معرفت هستند.

لسانی با اشاره به ضرورت بررسی و واکاوی مسائل مهدویت، مهم‌ترین هدف این برنامه‌ها را ایجاد فضای مناسب برای پرسش و پاسخ ذکر کرد و گفت: در این حلقه ها موضوعاتی همچون مهدویت و علائم ظهور، فلسفه انقلاب امام(ره)، سیره رفتاری امام(ره)، بررسی قیام 15 خرداد، تغذيه در اسلام، انقلاب و حكومت جمهوري اسلامي مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در ارتباط با شیوه برگزاری جلسات حلقه معارف حسینی در حرم مطهر عنوان کرد: این حلقه‌ها در قالب نشست‌های صمیمی و پربار از ساعت 5 صبح تا 2 بامداد در مکان های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که در آن گفت گوی چهره به چهره و پرسش و پاسخ آزاد دینی با حضور استادان مجرب حوزه و دانشگاه انجام خواهد شد.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی افزود: در پایان هر حلقه، به شرکت کنندگان فعال و پاسخگو به سوالات اساتید، به رسم یادگار و تبرک هدایایی اعطا می شود.

در جلسات پرسمان دینی صورت می گیرد؛

تبیین  وظایف منتظران و لزوم شناخت امام زمان(عج)

جلسات پرسمان دینی این هفته با تبیین  وظایف منتظران و لزوم شناخت امام زمان(ع) میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر عالم آل محمد(ع) خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این جلسات از 09 تا 16 خرداد ماه، در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش حجج اسلام‌ و المسلمین مهدوي نیا، عزیزی، طباطبایی و سعدی سخنرانان جلسات «پرسمان دینی» این هفته حرم مطهر رضوی هستند.

همچنین «طب المعصومین(ع)»، «برکات وجودی امام غائب»، «زیبایی های زمان ظهور»، «وظایف منتظران در عصر غیبت»، «امام خمینی و زمینه سازی انقلاب» و «عزم جمهوری اسلامی ایران در بنای تمدن اسلامی» از موضوعات این جلسات خواهد بود.

گفتنی است؛ سلسه جلسات پرسمان دینی از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخگویی به سوالات دینی است که در آن سعی شده با نگاه‌ عمیق به مسائل معرفتی، تربیتی و خانوادگی، فرصتی را برای پرسش و پاسخ، اندیشیدن، فهمیدن و رسیدن به معارف زلال و ناب دینی فراهم آورد.

آیين گراميداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوي برگزار می شود

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي از برگزاري آیين گراميداشت بيست و ششمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) در حرم ثامن الحجج(ع) خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال حسيني اظهار داشت: نقش بي بديل حضرت امام خميني(ره) به عنوان يك مصلح و مبارز بزرگ براي جهانيان آشكار شده است و ريشه بسياري از تحولات بزرگ جهاني را بايد در انقلابي كه امام(ره) بنيان نهاد، جست جو كرد.

وي با اشاره به برگزاري ويژه برنامه‌هايي به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني(ره) در اماكن متبركه حرم مطهر رضوي، گفت: آيت الله كازروني به همين مناسبت در جمع زائران و مجاوران علي بن موسي الرضا(ع) به ايراد سخن مي پردازد.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي افزود: اين مراسم 14 خرداد جاري از ساعت 17:30 تا 19:30 در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

وي همچنين از برگزاري مراسم بزرگداشت پنجاه و دومين سالگرد شهداي گرانقدر قيام 15 خرداد سال 1342 در بارگاه منور رضوي خبر داد و خاطر نشان كرد: اين مراسم نيز با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين رحيميان همراه خواهد بود و زائران و مجاوران مي‌توانند در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي در تاريخ 15 خرداد از ساعت 17:30 تا 19:30 از ويژه برنامه‌هايي كه به همين مناسبت براي آنان تدارك ديده شده است، بهره‌مند شوند.

ویژه برنامه‌های اتاق‌های گفت گوی اینترنتی در هفته مهدویت تشریح شد

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت مهدی(عج) برنامه‌های ویژه‌ای در اتاق‌های گفت گوی اینترنتی حرم مطهر رضوی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در حال برگزاری است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سيد محمد جواد هاشمی‌نژاد با بیان این خبر گفت: اتاق‌های گفتگوی حرم مطهر رضوی با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین، خدمات خود را به بهترین شیوه به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در مناسبت‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: پخش مستقیم برنامه‌های حرم مطهر رضوی اعم از قرآن، اذان، نماز جماعت، سخنرانی، قرائت دعای توسل و حدیث کسا و گفتگوی مخاطب محور با حضور کارشناسان از جمله برنامه‌های این بخش است که ویژه هفته مهدویت در اتاق‌های گفتگوی اینترنتی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به برگزاری اتاق‌های گفتگو ویژه زائران عرب زبان گفت: بررسی مقام حضرت علی‌اکبر(ع) و اهمیت دوران جوانی، عقاید امامت، رفتار با همسر، ولادت امام مهدی(عج) و خدمات امام خمینی(ره) به اسلام و ایران از جمله مباحثی است که در جلسات سخنرانی این اتاق‌ها تبیین و بررسی می‌شود.

وی با اعلام برنامه هفتگی رضوی تاک انگلیسی عنوان کرد: اعتقاد به منجی در میان مکاتب و ادیان جهان، شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه، امام زمان در آیینه قرآن و حدیث، علائم ظهور امام زمان(عج) و اندیشه مهدویت در نگاه امام خمینی(ره) از جمله موضوعاتی است که در اتاق‌های گفتگوی اینترنتی ویژه انگلیسی زبانان بررسی می‌شود.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به سخنرانان و خطبای اتاق‌های گفت گو افزود: حجج اسلام و المسلمین رستگار، انصاری، بحرانی، نور محمدپور و دکتر آقا محمدی از سخنرانان گفت و گوی انگلیسی و جادری، اسعد، آل ایوب، بسام هاشم، هادی زین العابدین و شریعت زاده از سخنرانان ویژه عرب زبانان هستند.

وی بیان داشت: این برنامه‌ها از 9 تا 15 خرداد از ساعت 19 تا 22 در اتاق های گفتگوی اینترنتی در حال برگزاری است.

در سالروز ميلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)؛

حرم رضوی میزبان محفل شعرخوانی شاعران هند و پاكستان می شود

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی در سالروز ميلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) میزبان محفل شعرخوانی شاعران از كشورهاي هند و پاكستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد جواد هاشمی‌نژاد، عنوان كرد: جمعی از زائران اردو زبان در روز ميلاد حضرت مهدي(عج) در رواق كوثر حرم مطهر رضوی به شعرخوانی در وصف حضرت صاحبالزمان‌(ع) می‌پردازند.

وی افزود: همچنين شاعران عرب زبان نيز سه شنبه 12 خرداد مصادف با 14 شعبان بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن غدير جمع شده و اشعار خود را در مدح اين امام همام قرائت می‌کنند.

هاشمی‌نژاد به دیگر برنامه‌های مناسبتی ویژه زائران اردو زبان در شام ميلاد اشاره و عنوان کرد: برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع «سيماي امام زمان(ع) در كلام امام رضا(ع)» با سخنرانی استاد سيد مراد رضا رضوي و مديحه سرايي و قرائت قرآن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق كوثر از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

 مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: همچنین آيت الله محسن‌پور بعد از نماز مغرب و عشا در صحن غدير به بررسي «ديدگاه امام خميني(ره) درباره امام زمان(ع)»می‌پردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.