۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 287150

قدس آنلاين- مريم سادات كاظمي:‌ تمايل به خوراكي يا به دليل گرسنگي واقعي است و يا صرفا به خاطر لذت خوردن. از همين رو براي پيشگيري از افزايش وزن و پرخوري لازم است تا گرسنگي واقعي را بهتر بشناسيم. همچنين بعضي توصيه هاي طبيعي مي تواند در اين باره بسيار مفيد باشند.

ترفندهايي طبيعي براي غلبه بر گرسنگي

يك ليوان آب

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛‌ نوشيدن يك ليوان آب شناخته شده ترين روش رفع گرسنگي است كه بسيار در دسترس و كم كالري است. آب با پركردن معده احساس سيري را در پي دارد. نوشيدن مرتب آب در طول روز احساس گرسنگي را در طولاني مدت كاهش مي د هد. البته مي توان چند قطره آب ليمو نيز به آب اضافه كرد كه بدون كالري و البته نيرو بخش است.

ميوه ها و سبزيجات

گرچه آب روش مناسبي براي غلبه بر گرسنگي است اما نيازهاي غذايي بدن را تامين نمي كند و اگر احساس گرسنگي بعد از 10 دقيقه همچنان ادامه داشت لازم است تا ميان وعده اي ميل شود.

ميوه ها و سبزيجات به عنوان خوراكي هاي سرشار از فيبر، آب را جذب مي كنند و باعث تورم معده مي شوند. سيب يكي از بهترين ميوه ها براي رفع گرسنگي است كه كالري كمي دارد و به خاطر تورم در معده باعث ايجاد احساس سيري مي شود. همراه داشتن مقداري ميوه تازه براي جبران گرسنگي هاي جزئي در طول روز مفيد است.

تخم مرغ و لبينات

اگر به دنبال غذايي هستيد كه فورا احساس گرسنگي را برطرف كند، مي توانيد روي سفيده تخم مرغ حساب كنيد. سفيده تخم مرغ به طور متوسط 14 كيلو كالري دارد و سرشار از پروتئين است. اين در حالي است كه پروتئين ها احساس سيري را در پي دارند. شير و ماست نيز همين تاثير را دارند اما زرده تخم مرغ بسيار چرب است.

منبع: www.ComprendreChoisir.com

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.