محمدحسین نژادفلاح گفت: برانکو به تمرین تیم ملی رفت تا برای پرسپولیس بازیکن انتخاب کند.

هدف برانکو از حضور در تمرین تیم ملی فوتبال لو رفت!

به گزارش قدس آنلاین،  هر روزی که از آغاز فصل و نقل و انتقالات می‌گذرد هواداران پرسپولیس بیشتر نگران آینده تیم‌شان می‌شوند و این ذهنیت در آنها تقویت می‌شود که مشکلات سال‌های قبل  این باشگاه در فصل نقل و انتقالات، مجدداً در حال تکرار است. این در شرایطی است که پرسپولیس بر خلاف سال‌های گذشته این بار حداقل سرمربی فصل آینده خود را می‌شناسد. برای اینکه از آینده باشگاه پرسپولیس اطلاعات دقیق‌تری بگیریم گفت‌و‌گوی مفصلی را با محمدحسین نژاد فلاح انجام دادیم. قائم مقام باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم هوادران پرسپولیس را نسبت به آینده این تیم بسیار امیدوار کرد. صحبت‌های او را بخوانید:

در خصوص نشستی که روز سه‌شنبه گذشته با نصرالله سجادی داشتید صحبت کنید.

جلسه بسیار خوب و مفصلی را با سجادی داشتیم اما قبل از هر چیز لازم می‌دانم از تلاش‌هایی که امیر رضا خادم که در  مرحله‌ گذر این باشگاه که بنا بود به بخش خصوصی واگذار شود و وزارت و ورزش از هر گونه کمک مالی به این دو باشگاه پرسپولیس و استقلال منع شده بود، این مسئولیت را جسورانه پذیرفت و خدمات ارزنده‌ای را به این دو باشگاه ارائه کرد، تشکر کنم، البته مشکلاتی هم در این بین وجود داشت.

در حال حاضر فرصت خوبی فراهم شده تا تجربیات ارزشمند سجادی که خودش در دوران جوانی در لیگ ایران فوتبال بازی کرده و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است، استفاده کنیم. سجادی استاد تمام دانشگاه است و سابقه سال‌ها مدیریت کلان را در ورزش کشور داشته و ریاست فدراسیون فوتبال را هم عهده‌دار بوده است. وی  به خوبی با ورزش و مخصوصا رشته فوتبال آشناست و با قوانین باشگاه‌داری در ایران و حتی دنیا آشنایی کامل دارد. تجربیات با ارزش سجادی قطعا می‌تواند به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کمک کند و باید قدر این فرصت خوب را دانست.

 جلسه شما با سجادی در مورد چه موضوعی بود؟

فرصت خیلی خوبی دست یافت تا نزد سجادی برویم و گزارش کاملی از مسائل مالی و فنی باشگاه پرسپولیس را به وی ارائه کنیم. رهنمودهای او بسیار راهگشا بود و وی حساسیت زیادی روی زمان نقل و انتقالات داشت و تاکید می‌کرد نکند این مسائل باعث شود ما نتوانیم در نقل و انتقالات به خوبی عمل کنیم. خوشبختانه باشگاه پرسپولیس کادر فنی خود را می‌شناسد و برانکو به عنوان سرمربی تیم به خوبی با نقاط ضعف و قوت تیم آشناست و مطالعه بسیار عمیقی روی بازیکنانی که می‌توانند به تیم کمک کنند، انجام داده‌ است.

او فیلم‌های زیادی از بازیکنان را دیده‌ و اطلاعات کاملی از یکسری از بازیکنان در اختیارش قرار داده شده، همچنین برانکو دو جلسه از تمرینات تیم ملی را زیر نظر گرفت تا بازیکنانی که از آنجا می‌شود انتخاب کرد را زیر نظر بگیرد. ما در واقع با یک شناخت از تیم خودمان و بازیکنان حاضر در لیگ وارد فصل نقل و انتقالات می‌شویم. برانکو قرار است 27 یا 28 خرداد ماه وارد ایران شود و دستیاران او یکی دو روز دیرتر برمی‌گردند. دور جدید تمرینات تیم هم از 28 خرداد آغاز خواهد شد و در تاریخ 8 و یا 9 تیر ماه نیز اردوی خارج از کشور خواهیم داشت. طبیعی است که ما تا قبل از آغاز تمرینات تیم خود را  ببندیم و با تیمی کامل تمرینات  را آغاز کنیم. ان شالله بتوانیم بهترین‌ها را برای کسب عنوان قهرمانی جذب کنیم. سجادی هم تاکید داشت پرسپولیس خوب بسته شود و نقاط ضعفش برطرف شود تا ناکامی‌های سال قبل را جبران کند. او تاکید داشت هوادران انتظار زیادی از این تیم دارند و باید خواسته‌های آنها برآورده شود. ان‌شاالله که بتوانیم تیمی خوب برای قهرمانی ببندیم.

طبیعتا یکی از مشکلاتی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با آن مواجه هستند، بحث مالی است. برانکو بدون اینکه ریالی از باشگاه پرسپولیس دریافت کند کارش را شروع کرد که بسیار ارزشمند و بزرگوارانه بود و حتی در مقطعی که ما قصد داشتیم مبلغی به برانکو پرداخت کنیم او خواست این پول بین بازیکنان تقسیم شود تا از نظر روحی و روانی شارژ شوند. ان‌شالله با رسیدن پول به باشگاه دستمزد برانکو و دستیارانش را پرداخت خواهیم کرد تا از خجالت او در بیاییم.

سجادی در جلسه با شما موضع خود را در قبال برانکو اعلام نکرد؟

اتفاقاً سجادی در این نشست بر ادامه همکاری باشگاه با برانکو نظر کاملا مثبتی داشت. او در سال‌های گذشته سابقه همکاری با برانکو را داشته و تاکید کرد وی مربی با اخلاق و بادانشی است که باید خواسته‌هایش در تیم برآورده شود.

در نشستی که با سجادی داشتید در مورد مشکلات مالی باشگاه چه تصمیماتی گرفته شد؟

باشگاه تعهداتی را نسبت به بازیکنان و کادر فنی دارد و سجادی اطمینان داد در هفته آینده مشکلات اقتصادی باشگاه پرسپولیس را تا حدی حل خواهد کرد تا ما بتوانیم به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کنیم. این کار بسیار بزرگی بود که سجادی بدون هیچ توضیحی مشکلات مالی باشگاه را درک کرد و گفت به بازیکنان و مربیان هم اطمینان دهید که مطالبات خود را به زودی دریافت خواهند کرد. به هر حال ما با حل مشکلات مالی می‌توانیم با قدرت وارد فصل نقل و انتقالات شویم.

 آیا قرار است باشگاه پرسپولیس با تصمیم سجادی با اسپانسر جدیدی کار کند؟

یکی دو سال است که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از وزارت ورزش کمک مالی نمی‌گیرند و اینکه در حال حاضر به چه شکل عمل خواهد شد را سجادی سیاست‌گذاری خواهد کرد. از طریق جذب اسپانسر و یا منابع مالی دیگر که تصمیم با مسئولان است. آنچه مسلم است فدراسیون‌ها در فصول گذشته کار بسیار سختی را برای وصول مطالبات خود داشتند اما از زمانی که سجادی مسئولیت معاونت ورزش قهرمانی را پذیرفت با اختیار تام این مسئولیت را بر عهده گرفت و تمام پرداختی‌هایش به فدراسیون‌ها از چارچوب و قاعده مشخصی برخوردار بوده و همه می‌دانند وزارت ورزش مطالبات‌شان را در این چارچوب  می‌پردازد. اینکه حالا دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم از چه طریقی مورد حمایت مالی وزارت ورزش قرار می‌گیرند را بی‌اطلاع هستم اما حتما سجادی با توجه به تجربیاتی که دارد مسیری را انتخاب خواهد کرد که مشکلات مالی دو باشگاه حل شود و ما اطمینان داریم که هفته آینده مبلغی در اختیار هر دو باشگاه قرار خواهد گرفت.

در برنامه نود دوشنبه شب آمار نشان داد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با وجود اینکه بیشترین هزینه را داشتند از لحاظ کارایی جزو بدترین تیم‌ها بودند. به نظر شما چرا در پرسپولیس فقط هزینه می‌شود و کارایی این تیم تا این حد پایین است؟

مشخص است از منظر حرفه‌ای به این موضوع نگاه شده در حالی که در سال‌های گذشته این خلأ وجود داشت که گزارش‌های اینچنینی دقیق نبود و فقط در حد اظهار نظر بود اما این بار برنامه نود با آماری که از روی آنالیز به دست آورده بود، نتیجه را اعلام کرد. وقتی با تحلیل آماری چنین مسائلی عنوان می‌شود دیگر نمی‌شود اصل موضوع را منکر شد و جا دارد بابت این کار خوب و حرفه‌ای از عادل فردوسی‌پور تشکر کنم. این کار نشان می‌دهد که چقدر ظرفیت برخورد با این مسائل در بین مسئولان وجود دارد، البته به اعتقاد من این آمار باید توسط سازمان لیگ ارائه می‌شد چرا که دیگر نمی‌شود با روش‌های سنتی ورزش را اداره کرد. باز هم لازم می‌دانم بابت این کار خوب از عادل تشکر کنم. باید بپذیریم که پرسپولیس در فصل گذشته در 3 مرحله کادرفنی خود را تغییر داد.

به نظر شما چرا هزینه‌های باشگاه پرسپولیس در فصل گذشته خیلی بالا رفت؟

روی کار آمدن علی دایی، حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ هر کدام به میزان خودش هزینه‌ای برای باشگاه داشت. دایی و درخشان نیز هر کدام بازیکنان مدنظر خود را برای باشگاه جذب کردند و این مورد هم به هزینه‌های باشگاه اضافه کرد. در طول فصل هم مصدومیت، مشکلات سربازی و مسائل دیگر باعث شد چند بازیکن از تیم جدا شوند که باید برای آنها جایگزین می‌آوردند که این مسئله هم هزینه داشت. با تمام این حرف‌ها باشگاه پرسپولیس بیشتر از سقفی که سازمان لیگ در نظر گرفته بود هزینه نکرد. هر چند معتقدم اگر به موقع این هزینه‌ها انجام می‌شد به موقع هم به بار می‌نشست. از زمانی هم که من آمدم اوج صرفه‌جویی در هزینه را در باشگاه داشتیم و به نوعی مدیریت بدون پول کردیم. به درخشان و دستیارنش حتی یک ریال هم پرداختی نداشتیم که باید از زحمات آنها هم تشکر کنم.

به طور میانگین 70 درصد پرداختی به بازیکنان داشتیم و 30 درصد از مطالبات آنها باقی مانده است، البته شاید یکسری از بازیکنان کمتر پول گرفته باشند و طلب‌شان بیشتر باشد. پرواز‌های اختصاصی برای تیم داشتیم و در لیگ قهرمانان آسیا از 4 تیم میزبانی کردیم. تیم نیز 4 سفر خارجی برای انجام بازی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا داشت. در کل هزینه زائد برای باشگاه نداشتم و برای فصل آینده هم سرمایه‌گذاری خوبی داشتیم. هر سال در فصل نقل‌و انتقالات پرسپولیس بدون مربی بود اما از چند وقت پیش برای جذب مربی اقدام کردیم تا با اشراف کامل از تیم و بازیکنانی که نیاز داریم برای فصل آینده آماده شویم.

 آیا قراداد برانکو مانند قرارداد مربیان قبلی پرسپولیس بالا نیست؟

مطمئن باشید مبلغ قرارداد  برانکو کمتر از مربیان برخی تیم‌های لیگ برتری که مربی ایرانی هم دارند، است.

درباره قهرمانی ذوب‌آهن در جام حذفی با یحیی گل‌محمدی چه نظری دارید؟

باعث افتخار ما پرسپولیسی‌ها است که مربیان تیم‌ها قهرمان این فصل لیگ برتر و جام حذفی از خانواده پرسپولیس هستند. برای حسین فرکی و یحیی گل‌محمدی مربیان آرزوی توفیق و سلامتی را دارم. مخصوصا گل‌محمدی که نشان داد یک مربی جوان و آینده‌دار است. لازم می‌دانم در اینجا برای محمد مایلی‌کهن یکی دیگر از مربیان خوب پرسپولیسی که خدمات زیادی در فوتبال ایران داشته‌اند آرزوی سلامتی کنم. امیدوارم هر چه زودتر وی را باز هم صحیح و سالم روی نیمکت مربیگری بینیم.

تکلیف قرارداد بازیکنان خارجی که گفته می‌شود برانکو تمایلی به حفظ آنها ندارد چه می‌شود؟

خواهش می‌کنم در خصوص بازیکن خاصی سوال نکنید چرا که ما نمی‌خواهیم از بازیکنی به عنوان بازیکن مازاد و کلا این طور مسائل نام برده شود. هر تصمیمی در خصوص هر بازیکنی اتخاذ شود به خود او اعلام خواهیم کرد و خودش تصمیم می‌گیرد چطور در رسانه‌ها راجع به آینده ‌اش صحبت کند.

اگر قرار باشد بازیکنانی مثل تادو و اومانیا که از باشگاه طلبکار هستند و قرارداد هم دارند به فیفا شکایت کنند، چه خواهد شد؟

بازیکنان خارجی ما هم به مانند دیگر نفرات و کادرفنی از باشگاه طلبکار هستند و تلاش می‌کنیم طلب آنها را بپردازیم که به مانند سال‌های گذشته از باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت نشود.

 گویا شکایت چند بازیکن خارجی از باشگاه پرسپولیس باعث شده این باشگاه در خطر کسر امتیاز قرار بگیرد؟

بله متاسفانه تعدادی از بازیکنان خارجی پیشین باشگاه به فیفا شکایت کرده‌اند و ما نباید اجازه دهیم دوباره نفرات دیگری از باشگاه شکایت کنند. در حال حاضر هم اگر برای پرداخت مطالبات نفرات گذشته اقدام نکنیم با خطر کسر امتیاز و جریمه‌های سنگین در فصل پیش رو مواجه خواهیم شد.

چرا مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس برای مطالبات بازیکنان خارجی اقدامی نکردند که حالا این باشگاه در خطر کسر امتیاز قرار بگیرد؟

نمی‌شود گفت مدیران قبلی مقصر این شرایط هستند. به هر حال تا زمانی که شاهد ثبات مدیریت در باشگاه پرسپولیس نباشیم و منابع مالی در این باشگاه نباشد، نمی‌شود از مدیران توقع زیادی داشت. یک مدیر در 3 ماه نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد و باید ثبات مدیریت در باشگاه باشد.

حکم مدیرعاملی شما در نهایت چه زمانی ابلاغ خواهد شد؟

حکم مدیرعاملی مسئله مهمی برای من نیست، چرا که با اختیارات مدیرعامل در باشگاه فعالیت می‌کنم. برای من عنوان و پست اهمیتی ندارد بلکه مهم این است که بتوانم در هر جایگاهی که قرار دارم خدمتگزار مردم باشم. اتفاقاتی که در دوره مدیریت من در پرسپولیس رخ داد برایم بسیار باارزش بود. پرسپولیس و هوادارانش لحظات ماندگاری را در این فصل ثبت کردند که فارغ از هر تحلیلی بود و حضور صد هزار نفری هواداران پرسپولیس تا سال‌ها در ذهن فوتبال ایران و آسیا باقی می‌ماند و پرسپولیس با نشستن در صدر دل‌های هوادارانش، قهرمان دوستدارانش بود.

فراموش نمی‌کنیم تا چند ماه قبل، پرسپولیس با چه شرایط بدی روبه‌رو شده بود. زمانی که من به پرسپولیس آمدم به طعنه گفته می‌شد؛ پرسپولیس در آستانه حضور در دسته‌های پایین‌تر است و در آسیا زنگ تفریح خواهد شد ولی خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط باشگاه، حمایت کم نظیر هواداران، شوک‌های مثبتی وارد شد و آن تیم در دربی به پیروزی رسید و هر چهار تیم؛ النصر، بنیادکار، لخویا و الهلال را در تهران مغلوب خود کرد. در واقع در حالی که آن نگاه وجود داشت، عملکردمان به سطحی ‌رسید که انتظارات بالا رفت، هر چند در مصاف با الهلال با توجه به استفاده بهتر آنها از فرصت میزبانی و با توجه به حوادث فوتبال به نتیجه دلخواه نرسیدیم اما باید یکسری مسائل را هم در نظر گرفت. مثلاً یک بازیکن الهلال با قیمت 37 میلیارد تومان دو برابر مجموعه دریافتی کل بازیکنان ما دریافتی دارد با این وجود بازیکنان پرسپولیس بازی‌ها را غیرتمندانه دنبال کردند و ارزش کار آنها را نباید کتمان کرد که فاصله‌ها را با توانایی‌ها و تعصب خود از بین بردند.

قبل از بازی پرسپولیس و الهلال  تیم شما مثل بازی‌های قبل در هتل تمرین کرد اما این مسئله سوژه رسانه‌ها شد.

متاسفانه یکسری از دوستان رسانه‌ای اخباری را در این مورد مطرح کردند که اصلا خوشایند من نبود. به این خاطر لازم می‌دانم در این‌باره شفاف‌سازی کنم. بازیکنان ما قبل از بازی برگشت مقابل الهلال مانند دیدارهای قبل خواستند که با انجام تمرینات سبک به نوعی عرق‌گیری کنند. قرار بود این کار در یکی از سالن‌های هتل انجام شود که مسئولان هتل اعلام کردند باید مبلغی را پرداخت کنیم. اول اینکه این سالن برای میهمانی بود و نه سالن بدنسازی که یک عده عنوان کرده‌اند. دوم، الهلال در این بازی میزبان بود و تمام هزینه‌ها بر عهده آنها بود. همان طور که ما بهترین شکل از آنها میزبانی کرده بودیم آنها هم باید به خواسته‌های ما احترام می‌گذاشتند.

عرق‌گیری بازیکنان ما در هتل اتفاق جدیدی نبود و در همه بازی‌های‌مان در تهران هم این مسئله اتفاق می‌افتند. اصلا مگر امکان دارد هتل‌ها سالن بدنسازی داشته باشند؟ کدام یک از هتل‌های ما در تهران دارای سالن بدنسازی هستند؟ یکسری‌ها بدون اینکه اطلاعات درستی داشته باشند عنوان کردند، چون نژادفلاح در هتل نبوده تیم پول نداشته در سالن بدنسازی هتل تمرین کند! متاسفانه خبر‌های اینچنینی هم در فوتبال ما طرفدار زیاد دارد و یک عده بدون اینکه پرس و جو کنند دائم به این خبر دروغ و اشتباه پرداختند. حتی خود برانکو هم اعتقاد داشت نباید برای تمرین در سالن هتل بخواهیم به مسئولان هتل پولی پرداخت کنیم و با تشخیص او، بازیکنان در طبقات هتل عرق‌گیری کردند.

رفتن شما به مکه و ترک هتل محل اقامت تیم‌تان هم حسابی سوژه شد.

 مسئله این است که مگر قرار بود با حضور در کنار تیم چه اتفاقی بیفتد که با عدم حضور ما نیفتاد؟ وقتی وظایف تفکیک شده است، اصولاً دخالت مستقیم مدیر کار نادرستی است. من اگر نتوانم کارها را مرتب کنم و نیاز به حضور همیشگی باشد، یک جای کار اشکال دارد. وقتی همه برنامه‌ها مرتب شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است. من اگر در سفرهای دیگر نیز تیم را همراهی می‌کردم بیشتر به جهت ایجاد ارتباط با باشگاه‌های دیگر، ارزیابی امکانات و اقدامات آنها بوده نه اینکه در امور تیم دخالت کنم. در حالی که امور فنی در تیم بر عهده  برانکو  و دستیارانش است و مشکلی هم پیش نیامد که بگوییم اگر بودیم، شرایط فرق می‌کرد.

ماجرای تمرین روز بازی را هم که توضیح دادیم و نکته پنهانی وجود ندارد. مسئله دیگر اینکه ما در کل کمتر از 24 ساعت از کنار تیم دور شدیم و آن زمانی بود که همه خواب بودند. از استراحت خودمان زدیم و رفتیم و من اگر فکر می‌کردم حضور من ذره‌ای کمک بیشتری به تیم خواهد بود، حتماً می‌ماندم اما همه هماهنگی‌ها به ویژه با سفارت صورت گرفته بود. همان طور که گفتم این اخبار نادرست در ایران طرفدار زیاد دارد و بیش از حد به آن پرداخته شد.

هواداران پرسپولیس سخت نگران وضعیت تیم‌شان در فصل نقل و انتقالات هستند. به آنها حق می‌دهید نگران باشند؟

به هواداران پرسپولیس اطمینان می‌دهم که نگران آینده تیم نباشند. ما مانعی نمی‌بینیم که نتوانیم بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. اینکه بعضی از بازیکنان عنوان می‌کنند وضعیت باشگاه اصلا مناسب نیست و هیچ کس در آنجا پاسخگو نیست را اهمیت ندهید. شاید در حال حاضر در باشگاه پول نباشد اما من و معاونانم در باشگاه حضور داریم و پاسخگوی همه هستیم. آن دسته از بازیکنانی که می‌دانند برای فصل آینده در تیم نخواهند ماند جوسازی نکرده و حاشیه درست نکنند. به موقع از تک تک بازیکنان دعوت می‌کنیم به باشگاه آمده و وضعیت‌شان را مشخص کنند. نفراتی را هم که برای فصل بعد نخواهیم هرگز در رسانه‌ها نامی از آنها نمی‌بریم بلکه به خودشان می‌گوییم و آنها به هر شکلی که دوست داشتند در مصاحبه‌های خود به این مسئله می‌پردازند.

آیا قرار است شما هم مانند مدیران قبلی پرسپولیس خرید‌های میلیاردی برای باشگاه داشته باشید؟

من درسال‌های اخیر همواره در باشگاه پرسپولیس نه به عنوان مدیرعامل بلکه در سمت عضو هیئت‌مدیره مسئولیت داشته‌ام و در این مدت باشگاه 6،7 مدیرعامل داشته است. گاهی مدیران اسم‌ها را برای باشگاه جذب می‌کردند و مواقعی پیش می‌آمد در یک پست چند بازیکن اسمی جذب می‌شدند اما ما دنبال این هستیم که در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن داریم. نمی‌خواهیم طوری خرید کنیم که به طور مثال 3،4 دفاع میانی خوب داشته باشیم اما در خط حمله با کمبود بازیکن خوب مواجه باشیم. به هر حال برانکو مربی کاملا حرفه‌ای است و من وظیفه ندارم در کار او دخالت کنم و خودش بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که چه نفراتی به کارش می‌آیند. برانکو در یک پست دو و سه بازیکن را به ترتیب الویت به من معرفی کرده و من برای جذب نفرات مدنظر او اقدام خواهم کرد، ضمن اینکه تمام تلاش خود را خواهم کرد بازیکنی که در فلان پست در الویت برانکو قرار دارد را به خدمت بگیرم.

باشگاه پرسپولیس برای جذب بهترین‌های لیگ چه مقدار هزینه‌ خواهد کرد؟

ما برای  جذب بازیکن از نظر مالی  شرایطی را در نظر خواهیم گرفت اما فقط به این مسدله اهمیت نمی‌دهیم. همان اندازه که قیمت بازیکن برای‌مان اهمیت دارد، اخلاق حرفه‌ای او هم بسیار حائز اهمیت است. قرار نیست به بازیکنان فقط نگاه فنی داشته باشیم، بلکه باید ظرفیت بازیکن را هم مورد ارزیابی قرار دهیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و هر بازیکنی نمی‌تواند خود را با شرایط این تیم وقف دهد.

 ترجیح می‌دهید بازیکن جوان و آینده‌دار به خدمت بگیرید یا به سراغ بازیکنان با تجربه‌ای خواهید رفت که نهایتا دو سال دیگر در اوج باشند؟

نمی‌توانیم صرفاً بازیکن جوان به خدمت بگیریم چرا که شاید او نتواند در پرسپولیس خود را اثبات کند. دنبال بازیکن سن بالا هم نخواهیم رفت که کارایی نداشته باشد. در این زمینه خیلی منطقی عمل می‌کنیم و به دنبال بازیکنان جوان و در عین حال با تجربه خواهیم رفت. بازیکنانی که در دوران فوتبال‌شان کمترین حاشیه و بیشترین بازدهی را داشته‌اند.

تسنیم:صحبت از جدایی مهدی طارمی و پیوستن او به تیم‌های کویتی است.

ما اجازه نخواهیم داد که طارمی به تیم‌های عربی بپیوندد. طارمی ظرفیت بالایی دارد و سال‌ها می‌تواند در در فوتبال ایران بدرخشد و حتی راهی تیم‌های اروپایی شود. طارمی یک بازیکن کم حاشیه و با اخلاق است و با این همه استعداد حیف است که بخواهد راهی تیم‌های عربی شود. از این بازیکن جوان خواهش خواهم کرد در پرسپولیس مانده و با ادامه درخشش در این تیم و تیم ملی برای ادامه فوتبالش راهی اروپا شود.

 گفته می‌شود شما بعد از بازی با الهلال از طارمی انتقاد کرده‌اید و او بابت این مسئله خیلی از شما دلخور است؟

این هم یکی دیگر از دروغ‌هایی است که یک عده از دوستان به آن دامن زدند. من بعد از بازی با الهلال طارمی را مانند همه بازیکنان در آغوش گرفته و به او خسته نباشید، گفتم. طارمی از بازیکنان مورد علاقه من است که در زمین مسابقه فوق‌العاده زحمت می‌کشد و نه او بلکه هیچ بازیکن دیگری در بازی با الهلال در زمین کم نگذاشت، حتی اگر بازیکنی هم بد بازی کند هم من به عنوان مدیر عامل به خودم اجازه نمی‌دهم از بازیکنی انتقاد فنی کنم. مسائل فنی در حیطه اختیارات من نیست و برانکو و دستیارانش هستند که باید در مورد عملکرد بازیکنان اظهارنظر کنند.

یک عده از بازیکنان عنوان کرده‌اند فقط در صورتی به پرسپولیس می‌آیند که این تیم در فصل نقل و انتقالات خوب بسته شود.

پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان زیادی هستند که علاقه شدیدی برای بازی در این تیم داشته باشند و قطعا در باشگاه به روی بازیکنان علاقمند به این تیم باز است. ما بر حسب نیازمان برای جذب بازیکن اقدام خواهیم کرد و هوادران اخباری را در این زمینه باور کنند که از زبان من باشد.

در روز‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد لیست خرید پرسپولیس شد و سایت‌ها و روزنامه‌ها اخبار گوناگونی در این مورد مطرح کردند که من هیچ یک را تأیید نمی‌کنم. از هوادران می‌خواهم در آینده نیز فقط اخباری که از قول من در رسانه‌ها مطرح می‌شود را باور کنند. شاید باشند بازیکنانی که ادعا کنند با باشگاه پرسپولیس مذاکره کرده‌اند و یا سایت‌های خبری اخباری را در این زمینه مطرح  کنند که منبع آنها مدیربرنامه‌های بازیکنان باشد. این خبرها بیشتر حالت بازار گرمی دارد و نباید آنها را خیلی باور کرد، ضمن اینکه باید تاکید کنم باشگاه پرسپولیس از نام و اعتبار هر بازیکنی بزرگتر است و نه در شأن بازیکنی است که برای باشگاه شرط و شروط بگذارد و نه اینکه شان باشگاه چنین اجازه‌ای را به بازیکنی می‌دهد.

باشگاه پرسپولیس دقیقا از چه زمانی برای جذب بازیکن اقدام خواهد کرد؟

واقعیت این است که ما از یک ماه‌ و نیم قبل برای بستن یک تیم مناسب و در حد قهرمانی استارت زدیم. در همان مقطع که برانکو به ایران آمد از او خواهش کردیم غیر از اینکه حریفان تیم را آنالیز می‌کند توجه ویژه‌ای هم به بازیکنان حریف در پست‌هایی که بازیکن نیاز داریم، داشته باشد. مطالعات کادر فنی در این زمینه از یک ماه‌ونیم قبل آغاز شد و در حال حاضر می‌دانیم که چه نفراتی برای فصل آینده قرار نیست در تیم باشند و چه نفراتی نیز باید قراردادشان تمدید شود. بازیکنانی را هم که در پست‌های مختلف نیاز داریم هم مشخص شده است. به محض اینکه پول به باشگاه ترزیق شود برای بستن تیم اقدام خواهیم کرد و هواداران در این مورد نگرانی نداشته باشند. این نکته را نیز باید تاکید کنم که برانکو لیستش را به من داده و تنها فردی که از سوی باشگاه پرسپولیس با بازیکنی مذاکره می‌کند خود من خواهم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.