رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ممکن است فرآیندی پیش بینی شود که بررسی قیمت خودرو توسط سازمان حمایت و مرجع تصویب آن شورای اقتصاد باشد ولی قطعا اگر خودرو از کالاهای انحصاری خارج شود، شورای رقابت به موضوع ورود نخواهد داشت.

بازگشت قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت هنوز قطعی نشده است
سید محمود نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ با بیان اینکه هنوز تصمیمی در رابطه با برگرداندن نرخ‌گذاری خودرو به سازمان حمایت گرفته نشده است، اظهار کرد: قبلا شورای اقتصاد بر مبنای قانون برنامه پنجم، خودرو را در عدد کالاهای انحصاری احصاء کرده بود. پس اگر شورای اقتصاد خودرو را از عدد کالاهای انحصاری خارج کند به طور طبیعی شورای رقابت دیگر در مورد خودرو صاحب نظر نخواهد بود و بر مبنای روالی که قبلا بود، محل بررسی قیمت خودرو سازمان حمایت خواهد بود نه مرجع تصویب آن.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ورود قاچاق کالا به کشور را به عنوان نگرانی عمده تولید‌کنندگان عنوان و تاکید کرد: این موضوع یکی از چالش های موجود در بخش اقتصاد و تولید کشور است که این واحدها هر چه سریع‌تر باید نسبت به اخذ پروانه اقدام کنند.

اغلب کالاهای خارجی قاچاق هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اغلب کالاهای خارجی، قاچاق هستند که این امر ضربه زیادی به تولید داخلی وارد کرده و فرهنگ مصرف را در بین مردم تغییر می‌دهد.

وی همچنین بهبود شرایط اقتصاد کشور را در گروی اجرایی شدن روند رعایت حقوق مصرف کنندگان دانست و افزود: استیفای حقوق مصرف کننده از جمله فاکتورهای مهم توسعه اقتصادی هر کشور است که شرط لازم استیفای حقوق مصرف کنندگان، تامین حقوق تولیدکننده است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه رعایت حقوق مصرف کنندگان باید در کشور نهادینه شود، گفت: برنامه‌ریزی برای نهادینه‌ کردن حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.