۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 287673

قدس آنلاین یزد - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه اقدام و فعالیت که بدون حضور و نظر خواهی از مردم انجام شود محکوم به شکست خواهد بود و قطعا با انحراف مواجه می شود.

مسئولان برای شوراها تره هم خورد نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدصالح جوکار در جمع اهالی محله گردفرامرز شاهدیه، اظهار داشت : برگزاری این نشست ها که در دو سال گذشته انجام شده ثمرات بسیار خوبی داشته و مسئولان تاکنون همکاری لازم را داشته اند.

وی ادامه داد: حضور مسئولان در بین مردم علاوه بر تکریم مردم باعث در جریان قرار گرفتن مسئولان از نظرات و درخواست های عمومی می شود و هیچ کس در استان حق ندارد بگوید که من برنامه ریزی می کنم و باید با نظر اکثریت این کار صورت گیرد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در این نشست از طرف رییس شورای اسلامی شاهدیه اعلام شد که فرماندار گفته است به ما دستور داده اند در نشست های نمایندگان و کسانی که شائبه حضورشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد شرکت نکنیم،

جوکار افزود: انتخابات در اسفندماه برگزار می شود و آیا باید یک سال کار مردم تعطیل شود ،پیگیری می کنم اگر وزیر کشور این دستور را داده از وی در مجلس سوال خواهم کرد و نباید کار مردم تعطیل شود البته فرمانداری یزد تاکنون همکاری لازم را نیز داشته است و در این نشست نیز نماینده فرماندار حضور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کارخانجات نساجی در منطقه گردفرامرز گفت: خوشبختانه مردم از طریق نساجی ،خود اشتغالی داشتند و در بخش خانگی و کارگاهی دارای ارزش افزوده زیادی هستند و باید از طرف نهادهای مسئول این بخش حمایت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست گله زیادی در مورد احساس نا امنی و سرقت های انجام شده در این منطقه وجود داشت وامیدوارم نیروی انتظامی این دغدغه مردم را به صورت جدی پیگیری کند ، اگر مردم احساس ناامنی کنند یعنی شرایط خوب نیست.

جوکارادامه داد: در یکی از محلات یزد نیز مشکلی امنیتی پیدا شده و باعث گلایه مردم شده است و نیروی انتظامی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست مردم برای تخصیص پساب فاضلاب به فضای سبز شاهدیه، گفت: متاسفانه تاکنون علی رغم گذشت چندین سال از مصوبات و صورت جلسات مختلف برای استفاده از پساب فاضلاب در بخش صنعت وکشاورزی هیچ اقدامی نشده و دریاچه آب در این منطقه درست شده و به امان خدا رها شده است لذا در نشستی یک ماه برای استفاده از این پساب و تخصیص آن مهلت داده شده است.

جوکار افزود: مسئولان اول شبکه فاضلاب را کشیدند و هیچ فکری برای چگونگی استفاده از پساب حاصل از آن نکردند و در حال حاضر علاوه بر گلایه مردم از بوی بد و حشرات موذی ،این آب نیز هرز می رود و بعد از مدت یک ماه تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به گلایه مردم درباره ادامه فعالیت کارخانه ذوب فلزات در منطقه مسکونی شاهدیه و اجرا نشدن حکم دادگاه در چندین نوبت گفت: امیدوارم دستگاه قضایی آنچه که براساس مواد قانونی و محیط زیست اعلام می شود، را اعمال کند و در این زمینه قاطعیت بیشتری که مورد تقاضای مردم این منطقه است، داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گلایه مردم از افزایش قبوض برق در سال جاری گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان و مسئولان ،هیات دولت مصوب کرد در دوماه تیر و مرداد بر اساس تعرفه گرمسیری قبوض محاسبه شود که امیدواریم با توجه به گرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی ،فشار کمتری بر مردم وارد شود.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: در حالی که شوراهای اسلامی ضربه گیر نهادها و دستگاه ها هستند و مردم اکثر مشکلات را با شورا مطرح می کنند اما متاسفانه برخی دستگاه ها برای شوراهای اسلامی تره هم خرد نمی کنند.

علی سلطانی افزود: گاها قول هایی از طرف مسئولان داده شده اما با حلوا حلوا کردن دهان مردم شیرین نمی شود و باید اقدام عملی صورت گیرد به گونه ای که مثلا در مورد کارخانه ذوب فلزات سالیان زیادی است که حتی دستور قضایی نیز برای جابه جایی آن صادر شده و در محل جدید این کارخانه نیز پیشرفت زیادی وجود دارد اما یک نفر پولدار با نفوذی که دارد مانع اجرای حکم شده و هیچ مقامی تاکنون نتوانسته آن را تعطیل کند.

وی ادامه داد: از مسئولان فرمانداری برای حضور در این نشست دعوت کردیم اما اعلام کردند چون وقت انتخابات است گفته شده نباید حضور پیدا کنند در حالی که مردم از ما خواستار حل مشکلات هستند ولی شوراها هیچ گونه ابزار اجرایی ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: این منطقه در بین آلایندگی های کارخانه های کاشی، فاضلاب و شهرک صنعتی محاصره شده و از مسئولان استدعا داریم فکری برای مردم این منطقه بردارند و همچنین اصلاح حریم شهر شاهدیه و بازگشت اراضی حذف شده شاهدیه نیز از درخواست های مردم است.

حسین میز چین نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: استخر روبازی که در گردفرامرز احداث شده متاسفانه به دلیل عدم استفاده، بخشی از آن تخریب شده است و در سال گذشته مبلغ یکصد میلیون تومان برای تکمیل و بازسازی آن تخصیص یافت که در سال 93 فقط 17 میلیون تومان آن پرداخت شد و در صورت تخصیص بودجه لازم برای تبدیل استخر به سرپوشیده و تکمیل آن اقدامات لازم انجام خواهد شد اما در حال حاضر امکان اجرای آن به دلیل عدم تخصیص بودجه مورد نیاز امکان پذیر نیست.

شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: 22 سال از تاسیس شهر شاهدیه گذشته و تاکنون اقدامات زیادی انجام شده اما هنوز فعالیت های زیادی باقی مانده است از جمله خیابان امام خمینی ره در مرکز شهر که به هیچ عنوان در شان مردم نیست و باید تعریض شود.

محمدجواد ابوالحسینی افزود: در رابطه با تعریض ادامه خیابان امام طی دوسال گذشته 17 پلاک آزاد شده اما هنوز 40 تملک دیگر باقی مانده است و از مردم استدعا داریم همکاری لازم را داشته باشند تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی در مورد دلیل توقف خیابان کاروانسرای گردفرامرز گفت: طرح تفضیلی شهر سند بالادستی ماست که باید اجرا شود و در این طرح عنوان شده قسمت باغات این منطقه به مدت ده سال باید دست نخورده باقی بماند و لذا به این مانع حقوقی برخورد کرده ایم اما بخش اول خیابان که حتی عقب نشینی شهرداری را نیز شامل می شود از هفته آینده اجرا خواهد شد.

شهردار شاهدیه با اعلام اینکه سال گذشته در محله گردفرامرز ساماندهی فضای سبز، احداث آب نما، ساماندهی وسایل ورزشی، احداث پارک 2500 متری در شهرک امام رضا در مدت شش ماه ،برخی از اقدامات انجام شده است، گفت: پارک بزرگ شهر در حاشیه شهر شاهدیه که در حال حاضر 21 هکتار زمین برای آن مصوب شده و تا 40 هکتار نیز قابلیت افزایش دارد از دیگر اقدامات انجام شده است که با توجه به عبور روزانه 24 هزار خودرو در جاده کمربندی این منطقه احداث این پارک لازم به نظر می رسید لذا از مسئولان درخواست داریم بودجه استانی نیز برای تکمیل این پارک مصوب نمایند.

ابوالحسینی ادامه داد: در بخش عوارض ارزش افزوده نیز قانون تبعیض آمیزی در حال اجراست و اگر فقط عوارض واحد های نساجی و صنعتی در شهر شاهدیه را نیز به شهرداری بدهند هیچ نیازی به بودجه های استانی نخواهیم داشت.اما در حال حاضر متاسفانه به دلیل کمبود جمعیت این مبالغ به صندوق شهرستان پرداخت می شود.

وی افزود: شهر یزد 500 هزار نفر جمعیت ، شهر شاهدیه 18 هزار نفر ، بخش مرکزی 12 هزار نفر، حمیدیا 40 هزار نفر و بخش زارچ 13 هزار نفر جمعیت دارد و چون مالیات ارزش افزوده براساس جمعیت پرداخت می شود لذا در این زمینه مبالغ زیادی از واحدهای صنعتی شاهدیه به مناطق دیگر پرداخت می شود که این عادلانه نیست.

شهردار شاهدیه گفت: کارخانه ای در شاهدیه وجود دارد که ماهیانه 300 میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به استان پرداخت می کند در حالی که کل مبلغ دریافتی شهرداری شاهدیه در سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که این نشان از عادلانه نبودن تخصیص ارزش افزوده است، همچنان که شهر اردکان ماهیانه 9 تا 12 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده می گیرد اما شاهدیه فقط ماهیانه یکصد میلیون تومان گرفته است که نشان از لزوم اصلاح قانون و تقسیم عادلانه مالیات ارزش افزوده براساس واحدهای صنعتی در منطقه و نه جمعیت هر منطقه است.

عباسعلی میرجلیلی، عضو شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: ساماندهی واحدهای آلاینده صنعتی و همچنین گلایه مردم از وضعیت فعلی فاضلاب و مزاحمتی که برای مردم دارد و اصلاح محدوده شهری و بازگشت اراضی خارج شده از شاهدیه از درخواست های عمده مردم زحمتکش و قانع این منطقه است که تقاضا داریم مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

امام جماعت مسجد جوادالائمه شهرک طالقانی گردفرامرز نیز در این نشست گفت: برخی از مناطق این محله به دلیل عدم رسیدگی هنوز مانند روستا است و تاکنون برای آن مناطق هیچ کاری صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خلیل سلطانی افزود: در زمینه صنعت نساجی نیز علی رغم اینکه جمع کثیری از مردم این منطقه در این حرفه فعالیت دارند اما هیچ گونه کمکی از طرف نهادهای مرتبط صورت نگرفته و در زمینه برق نیز با مشکل مواجه هستند و در زمینه مکان یابی واحدهای جدید نیز هیچ گونه اقدامی نشده وبرخی از این واحدها در کنار منازل مسکونی در حال احداث است.

وی ادامه داد: استخر نیمه ساز در این منطقه که به نام شهید نیز نامگذاری شده به امان خدا رها شده و هرچه داد می زنیم مثل اینکه گوش های مسئولان کر است و نمی شنود و این گونه هزینه های انجام شده از بین رفته است. سلطانی گفت: 20 سال است که مرکز نیمه ساخته درمانی در این منطقه هنوز بلاتکلیف است و همچنین افت ولتاژ برق در کارگاه نساجی و خانگی باعث گلایه شدید شهروندان است و بوی بد کارخانه لاستیک و دیگر کارخانه های مجاور شاهدیه نیز مردم را آزرده کرده است و خدا نیامرزد کسانی که به این کارخانه ها مجوز داده و کسانی که اکنون مردم آزاری می کنند و درخواست های زیادی به ادارت مختلف داده ایم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در زمینه مسکن جوانان نیز با کمبود زمین مواجه هستیم و متاسفانه بخشی از زمین های گردفرامرز با عبور جاده کمربندی به زارچ داده شده که باعث گلایه تعداد زیادی از مردم گردفرامرز شده است .

امام جماعت مسجد جواد الائمه گردفرامرز گفت: اخیرا دزدی و سرقت زیادی در منطقه شاهدیه صورت گرفته و حتی اخیرا دزدها به حدی پر رو شده اند که از نیمه شب فعالیت شان به عصرها رسیده است و ناامنی زیادی در این منطقه بوجود آمده به گونه ای که حتی صندوق این مسجد را نیز برده اند و لذا درخواست داریم مسئولان اقدام عاجلی در این رابطه انجام داده و نگرانی مردم را رفع کنند.

در پایان این نشست شیخ علی سلطانی و علی سلطانی به عنوان نمایندگان مردم این منطقه جهت پیگیری مصوبات و درخواست های مردمی در این نشست انتخاب شدند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.