فعال حوزه رسانه با بیان اینکه بیمه شدن خبرنگاران توسط دولت نقض آزادی بیان نیست، گفت: بیمه کردن خبرنگاران توسط دولت در راستای توسعه اجتماعی است و دخالت در آزادی بیان نیست بلکه تقویت‌کننده آن است.

بیمه خبرنگاران توسط دولت نقض آزادی بیان نیست، زمینه توسعه اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین اسماعیل قدیمی در گفت و گو با  فارس با اشاره به اینکه ما جزو کشورهایی هستیم که وسایل ارتباط جمعی ما در حال توسعه است، گفت: به آن خودکفایی رسانه‌ای و استقلال حرفه‌ای برای انجام وظایف رسانه‌ای توسط خود رسانه‌ها هنوز نرسیده ایم بنابراین قطعا دولت و مقامات دولتی با توجه به اینکه منابع عمومی در اختیارشان است لازم است که مایت‌های لازم را از رسانه‌ها انجام دهند.

وی ادامه داد: حمایت باید در تمام حوزه‌ةا از جمله پرداخت یارانه کاغذ، انواع بیمه‌های خبرنگاران و هرکاری که بتواند به رسانه‌ها برای رسیدن به خودکفایی کمک کند و از همه مهمتر یارانه‌هایی است که به خود خبرنگاران باز می‌گردد چراکه اگر خبرنگاری از سرنوشت خود و زندگی و معیشت خود مطمئن باشد قطعا کارآمدتر خواهد بود.

این کارشناس علوم ارتباطات اظهار داشت: خبرنگاری که از آینده خود مطمئن نباشد نمی‌تواند استعدادهای خود را در این زمینه به کار گیرد بنابراین بیمه خبرنگاران توسط دولت باید قطعا و یقینا انجام شود و همه تلاش دولت باید این باشد که هر گونه کوتاهی در این زمینه را جبران کند.

قدیمی خاطرنشان کرد: هنوز ما از نظر ساختار نیروی انسانی رسانه‌ها آن چنان قوی نیستیم در حالیکه حمایت از خبرنگاران لازمه توسعه است و می‌تواند در اثر بخشی عملکرد آنها مؤثر باشد و در نهایت استفاده و نتیجه آن متوجه دولت می‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها ابزار انتقال پیام‌های مردم به مسئولان هستند و هر حکومتی که مجهز به رسانه‌های کارآمد است مهمترین ابزار را برای ادامه حکومت در اختیار دارد و در حقیقت همدلی و همزبانی بین دولت و رسانه‌ها اینجا معنا پیدا می‌کند.

این فعال حوزه رسانه تصریح کرد: نه تنها بیمه کردن خبرنگاران توسط دولت نقض آزادی بیان نیست بلکه چون هنوز رسانه‌های ما خودکفا نیستند و مشکلات مالی دارند باید از سوی دولت حمایت شوند و باید دولت به خبرنگاران و روزنامه نگاران کمک کند و این موضوع نقض آزادی بیان و نقض استقلال حرفه‌ای کار رسانه نیست بلکه چون منابع عمومی را در اختیار دارد باید از آن منابع به رسانه‌ها کمک کنند.

قدیمی گفت: بنابراین بیمه کردن خبرنگاران توسط دولت در راستای توسعه اجتماعی است و دخالت در آزادی بیان نیست بلکه تقویت کننده آن است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.