رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن ساخت و اصولی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام را تضمین کند به درستی تبیین شد.

سخنان اخیر رهبری صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن ساخت/ تقابل اسلام عدالتخواه و اسلام تروریستی در صحنه مسائل منطقه
 
خبرگزاری فارس: سخنان اخیر رهبری صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن ساخت/ تقابل اسلام عدالتخواه و اسلام تروریستی در صحنه مسائل منطقه
  •  

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس (17 خرداد ) با اشاره به سخنان اخیر  مقام معظم رهبری گفت: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد به خوبی صراط مستقیم انقلاب را برای همگان روشن ساخت و اصول مستحکمی که می‌تواند زنده بودن حرکت امام را تضمین کند به درستی تبیین شد که اصل‌الاصول آن همان اسلام ناب محمدی بود که در مقابل آن اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه قرار دارد.

وی ادامه داد: ما امروز تقابل این دو نوع قرائت از اسلام را به عینه در صحنه مسائل منطقه‌ای مشاهده می‌کنیم و در طول سال‌های پس از انقلاب تقابل این دو نوع برداشت اسلامی را در عرصه‌های مختلف داخلی تجربه کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میدان تقابل اسلام لیبرالی و انحرافی با اسلام ضداستکباری و اجتهادی است. میدان تقابل اسلام عدالتخواه و جهادی با اسلام تسلیم و تروریستی است. اسلام آزادی‌خواه و مردمی است با اسلام خمود و منزوی است. زنده بودن حرکت فکری امام (ره) در گروه پیشبرد این راهی است که رهبر معظم انقلاب به درستی آن را بیان کردند.

لاریجانی ضمن تشکر از نصایح رهبری در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان خاطرنشان کرد: تذکرات رهبر انقلاب در تعامل قوا و رعایت اخلاق سازنده در همکاری بخش‌های مختلف و عنایت ایشان به رویکرد مستحکم مجلس شورای اسلامی در اتخاذ مواضع اصیل جهت احقاق حقوق ملت و توجه به رونق اقتصاد درونی ارزشمند و حکمت‌آمیز بود و ما این منظومه گرانقدر را پایه اقدامات خود قرار می‌دهیم که یکی از آنها استفاده از زمان باقی‌مانده مجلس در انجام وظایف اصلی و پرهیز از آغشتگی این وظایف به بحث انتخابات است.

وی ادامه داد: از این جهت از کمیسیون‌های مختلف و نمایندگان می‌خواهم اولا بر این اساس به تناسب وظایف کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایحی که دارای اهمیت بیشتری هستند سریع‌تر بررسی و به مجلس ارائه کنند تا در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ثانیا حال که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و قانون رفع موانع تولید نیز ابلاغ شده بر نحوه اجرای قانون مهم و سیاست‌‌های مربوط نظارت و مطابق آیین‌نامه ظرف 6 ماه آینده گزارش نظارتی خود را به مجلس ارائه کنند.

لاریجانی افزود: ثالثا محور سخنان رهبر انقلاب چه در مرقد مطهر امام و چه در دیدار نمایندگان بر مردمی کردن اقتصاد و زمینه‌سازی برای تشویق کارآفرینان بود. هر یک از کمیسیون‌ها با تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی تحرک در این زمینه را پیگیری کنند و موتور محرکی برای تحقق این مهم شوند.

وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در شرایط فعلی در اوج اهمیت قرار دارد. کمیسیون‌های مختلف با همکاری بخش‌های دولتی و غیردولتی پیگیر تحقق این امر مهم باشند و در رفع موانع تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم بخش تولید رکود است که لازم است کمیسیون‌های صنایع و کشاورزی با دعوت از مسئولین مختلف صنعتی و کشاورزی و بانک‌ها این امر را در اولویت قرار دهند و مشکلات بخش‌های تولیدی را رفع کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به فصل تنظیم برنامه ششم و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مناسب است مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های مختلف بررسی محورهای اصلی برنامه ششم را متناسب با شرایط فعلی آغاز و بر اساس تجربیات گذشته برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی تنظیم و به جای تقنین مجدد برنامه‌های اجرایی مهم در توسعه را در هر بخش مشخص و با رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی زمینه‌های توسعه ملی کشور و توسعه مناطق به نحو متوازن و متناسب را تدارک بینند و طبعا در هیأت رئیسه مجلس تا ساز و کار پیگیری این امور به نحو هماهنگ تدارک دیده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.