آتش سوزی مهیب در یکی از هتل آپارتمان های شهر مشهد صبح امروز تعداد ۱۳۷ زائر را در میان شعله های آتش و دودگرفتار کرد که با اقدام به موقع آتشنشانان تمامی محاصره شدگان نجات یافتند.

۱۳۷ زائر گرفتار در میان شعله های آتش و دود در مشهد نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، یک واحد مجموعه اقامتی و پذیرایی مقارن ساعت ۶.۳۰ دقیقه بامداد امروز واقع در خیابان طبرسی مشهد دچار آتش سوزی شد که به واسطه این حادثه افزون بر ۱۳۷ زائر و پرسنل این مرکز اقامتی به دلیل زبانه های اتش و دود متصاعد شده به محاصره درآمدند.

زبانه های اتش در این هتل آپارتمان صبح امروز موجب شد تا عملیات امداد و نجات بیش از ۲ ساعت به طول بیانجامد و تعداد ۶۰ آتش نشان در این عملیات حضور پیدا کنند.

 معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در همین رابطه و در تشریح جزئیات این حادثه گفت: طبقه همکف این مجموعه اقامتی دو طبقه صبح امروز دچار حریق شد که اتش یه دلیل وجود مواد قابل اشتعال به سرعت سایر نقاط این هتل آپارتمان را فرا گرفت.

آتشپاد مسعود ظهوریان کانون این آتش سوزی را رختکن این هتل آپارتمان و در طبقه همکف عنوان کرد و افزود: در این عملیات گروه های اعزام شده بی درنگ به ۲ گروه تقسیم شدند و یک گروه نسبت به اطفای حریق و گروه دوم نیز به انتقال زائران به بیرون از هتل و همچنین عملیات تهویه دود از محیط اقدام کردند.

وی بیان کرد: نیروهای امداد و نجات این سازمان در این عملیات تعداد ۱۳۷ نفر از مسافران این هتل آپارتمان را که در طبقات بالاتر گرفتار شده بودند با استفاده از دستگاه های تنفسی و نردبان از طریق پشت بام، پنجره و درب ورودی به محل امن منتقل کردند.

وی اظهار کرد: در این حادثه که مقارن ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح توسط سامانه ۱۲۵ علام شد توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله ۶۰ آتش نشان از ۱۱ ایستگاه به همراه ۲۱ دستگاه خودرو اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شدند.

ظهوریان گفت: با حضور به موقع آتشنشانان در حالی که شعله های آتش از طریق راه پله ها تا طبقات فوقانی در حال سرایت بود  و همچنین دود بسیار سنگینی فضای مجموعه را در برگرفته بود اما با تلاشی بی وقفه و دوساعته ایت آتش سوزی مهر شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.