قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا خبر داد.

دومین جشنواره‌ فرهنگی هنری «حیدربابا» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین جشنواره‌ فرهنگی و هنری حیدربابا، اظهار داشت: جشنواره یاد شده زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری با محوریت استاد شهریار بوده که تلاش‌های دست‌اندرکاران و هنرمندان و اصحاب فرهنگ برای برگزاری آن، همزمان با روز ملی شعر و ادب به ثمر نشست و شاهد برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار با کمیت و کیفیت بسیار خوب بودیم.

وی افزود: این جشنواره همچنین محملی را فراهم آورد تا هنرمندان در رشته‌های مختلف با دقت و تامل بیشتر در منظومه‌ کم‌نظیر «حیدربابایه سلام» آثاری فاخر و ماندگار خلق کنند.

صفی‌پور تاکید کرد: نسل جوان امروز باید با شعرایی همچون استاد شهریار که بخشی از فرهنگ و هویت آذربایجان است ‌آشنا شوند و با تکیه بر اندیشه‌ و تفکر غنی اسلامی و ایرانی این بزرگان، افتخاراتی در خور و شایسته را در رشته‌های مختلف برای ایران اسلامی رقم بزنند.

براساس این گزارش دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا بیست و دوم خردادماه 94 در روستای خشکناب شهرستان بستان‌آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همه‌ی گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است.

دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری بستان‌آباد، بخشداری تیکمه‌داش، انجمن ادبی استاد شهریار بستان‌آباد و سایر انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.