المار بروک ، رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در راس یک هیات پارلمانی برای انجام سفر رسمی به دعوت مجلس شورای اسلامی در تهران به‌سر می‌برد ، به همراه سایر اعضای این هیات با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 تخت‌روانچی: برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تحت فشار زمان نخواهیم بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار مجید تخت‌روانچی اهمیت تبادل هیات‌های پارلمانی با کشورها و با پارلمان اروپا را مورد تاکید قرار داد و آن را در ایجاد درک متقابل و بهبود مناسبات میان دولت‌ها مفید و مثمر ثمر دانست.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کشورمان را درباره مذاکرات هسته‌ای تشریح کرد.

او با اشاره به روند جاری مذاکرات بر ضرورت پایبندی به توافقات و تفاهمات قبلی حاصله تاکید کرد.

این عضو تیم مذاکراتی ایران با 1+5 تصریح کرد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب، معقول و قابل قبول است. چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده‌خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

وی در عین حال تاکید کرد ما برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود.

تخت روانچی زمینه‌های مستعد همکاری‌های متقابل و مفید دو طرف در مسائل سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی را تشریح و آمادگی کشورمان را برای همکاری با اروپا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، مبارزه با افراط‌گرایی، امنیت منطقه‌یی، تبادلات بازرگانی و تامین انرژی اعلام کرد.

رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار به تمایل آن پارلمان به توسعه مناسبات با ایران اشاره کرد و آن را در چارچوب مناسبات دو طرف موثر و سازنده خواند.

المار بروک با تشریح نقطه نظرات پارلمان اروپا درباره مذاکرات هسته‌ای، نسبت به حل اختلاف‌نظرها و رسیدن به تفاهم تا زمان مقرر ابراز امیدواری کرد و این امر را فصل جدیدی در توسعه روابط همه جانبه بین اروپا و ایران دانست.

اعضای هیات پارلمانی اروپا در ادامه به علاقه پارلمان اروپا به ادامه و توسعه گفت‌وگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مورد نظر دو طرف اشاره کرده و تداوم و توسعه ارتباطات پارلمانی را در این راستا مهم قلمداد کردند.

المار بروک و هیات همراهش مرکب از نمایندگان و مسوولان پارلمان اروپا در قالب سفری دو روزه به ایران آمده‌اند و با مقامات سیاسی و پارلمانی ایران دیدار داشته و خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.