قدس انلاین-قاانی:در بسته ویژه خبری امروز مطالبی درخصوص وضعیت بد صادرات آب پرتغال ایرانی و آدم ربایی برای هزینه عروسی وهمچنین ساعت گران قیمت برای سگ آقا زاده و ...را می توانید مطالعه کنید.

ازساعت گرانقیمت برای سگ آقا‌زاده تا آدم‌ربایی به خاطرهزینه عروسی و مخفی کاری ۵ هزارمیلیاردی دولت

*آدم‌ربایی 300 میلیونی به خاطر هزینه عروسی

 تحقیقات کارآگاهان پلیس درباره ربودن دختری، به دستگیری زوجی جوان منجر شد.آدم ربايان در اعترافات اوليه‌شان مدعي شدند براي تأمين مخارج جشن عروسي‌شان دست به اين كار زدند.چند روز قبل دختر جواني نزد مأموران انتظامي پايتخت رفت و گفت ساعتي قبل زن و مردي جوان او را ربوده بودند تا از خانواده‌اش باج‌خواهي كنند اما وي توانسته از دست آنها فرار كند.

به‌دنبال اين شكايت تحقيقات در اين‌باره آغاز شد. رهگذران توانسته بودند شماره پلاك خودروي آدم‌ربايان را يادداشت كنند و همين سرنخ به دستگيري آدم‌ربايان منجر شد. زن و مرد جوان كه نامزد يكديگر هستند در جريان بازجويي‌ها اتهام‌شان را پذيرفتند.

* آب پرتقال ایران خریدار ندارد!

 

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: به دلیل این‌که در شمال تهران خاک گوگردی وجود دارد میوه و کنسانتره آن تلخ می‌شود که همین امر موجب عدم صادرات کنسانتره میوه شده و هیچ کشوری خواستار آب پرتقال ایرانی نیست.ولی‌الله داوود‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که زمین‌های گوگردی پرتقال را تلخ می‌کند، گفت: این امر باعث شده است که هیچ‌گونه صادراتی در کنستانتره پرتقال نداشته باشیم.

 

*صاحبان ماشین‌های لوکس از منظر مردم

یک جامعه شناس گفت: الان ارزشهای قدیمی از بین رفته و چیز جدیدی جای آن‌ها را نگرفته. در نتیجه، ما با جامعه‌ای انومیک یا به قول دورکیم بی‌هنجار روبه روییم. توکلی گفت: مسئله ما الان ماشین آخرین مدل و دوردور کردن نیست. به نظر من، الان مسئله این است که جوانان و مردم تصور می کنند که این ماشینها بی بروبرگرد از طریق شیوه های نادرست و رانت خریداری شده است و از درآمد مشروع به دست نیامده، به همین علت ممکن است نفرت کور جای مبارزه با ریشه‌های اصلی نابسامانی‌ها را بگیرد و توجه به راهکارهای اساسی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

*مخفی کاری ۵ هزار میلیاردی دولت

سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی ضمن هشدار نسبت به وضعیت موسسات مالی غیرمجاز به صدای اقتصاد، گفت: خطری که از جانب موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، کشور را تهدید می کند مانند احتمال زلزله در تهران است. اولا به دلیل رفتاری که در مدیریت این موسسات در پیش گرفته شده، حتما این زلزله در نظام پولی کشور رخ می دهد؛ ثانیا، به غیر از فروپاشی کامل نظام پولی، چالش امنیتی برای کشور به دنبال خواهد داشت. این کارشناس اقتصادی، نتایج حسابرسی یکی از موسسات مشهور غیرمجاز را به عنوان یک نمونه این چنین اعلام می‌کند: اخیرا شنیده شده که بانک مرکزی رسیدگی حساب های یکی از این موسسات را مورد بررسی قرار داده است. مشخص شده که این موسسه ۱۲ هزار میلیارد تومان سپرده مردمی جذب کرده است. با توجه به سود بیشتری که به دلیل عدم سپرده گذاری نزد بانک مرکزی پرداخت شده، این میزان قابل توجه سپرده جذب این موسسه شده است که از بسیاری بانک های رسمی بیشتر است. نکته اینجاست که در بررسی‌های انجام شده تنها نشانی ۷ هزار میلیارد تومان از این پول‌ها پیدا شده است و احتمالا ۵ هزار میلیارد تومان از این منبع ناپدید شده است. احتمالا از اصل سپرده‌ها به عنوان سود میان اعضا تقسیم شده است. درست مثل شرکت‌های مضاربه‌ای که اواخر دهه ۶۰ وجود داشت.

*موج حضور زوجین در شبکه‌های اجتماعی

یک روانشناس و استاد دانشگاه گفت: براساس بررسی‌های انجام شده هر چه حضور زوجین در شبکه‌های اجتماعی پررنگ تر باشد، آنها خواسته یا ناخواسته به سمت طلاق و جدایی گام برمی‌دارند.

* ساعت 26 هزار یورویی اپل برای سگ آقا‌زاده!

انتشار تصاویری از سگی که بر هر دو پای جلوی خود، ساعت های هوشمند اپل می‌بندد، موجب خشم افکار عمومی شده است. گفته می‌شود این آقا‌زاده چینی با این کار خود شکاف بزرگ بین طبقه ثروتمند و فقیر در کشور بزرگ چین ‌را به خوبی نشان داده است.ونگ سی کونگ 27 ساله، تنها فرزند «ونگ جیانلین» مدیر عامل و رئیس شرکت بزرگ گروه «دالیان وندا»، از بزرگترین و معروف ترین شرکت های فعال در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات چین است.

سگ این آقا زاده چینی ساعت 26 هزار یورویی اپل میبندد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.