سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت حمید بقایی خبر داد.

بازداشت حمید بقایی و دستگیری ۵ نفر در رابطه با مسمومیت زائران غیرایرانی
به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز خود در این باره گفت: بازپرس پرونده آقای بقایی معاون اجرایی رییس جمهور سابق، ایشان را امروز احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرد.

 

وی گفت: ایشان پرونده‌ای داشت و به همین دلیل بازپرس امروز او را احضار کرده بود.

 

محسنی‌اژه‌ای از بیان جزییات این پرونده خودداری کرد.

 

بازداشت 5 نفر در رابطه با مسمومیت زائران غیرایرانی

 

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در رابطه با مسمومیت و فوت چند زائر غیرایرانی در مشهد توضیحاتی ارائه کرد.

 

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: اتفاقی که در هتلی در مشهد افتاد باعث تاسف و تاثر شد و من نیز از طرف قوه قضاییه و شخص خودم در این رابطه اظهار تاسف می‌کنم.

 

وی افزود: امیدوارم مصدومین این حادثه هر چه سریعتر بهبودی کامل پیدا کنند و به بازماندگان افرادی که در این رابطه فوت شده‌اند تسلیت می‌گویم.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در این رابطه ساعتی پیش با دادستان مشهد در تماس بودم، گفت: تاکنون چیزی مبنی بر عمدی بودن قضیه به دست نیامده، هر چند این اظهارنظر نهایی نیست.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: در این رابطه پرونده بلافاصله تشکیل و بازپرس ویژه برای رسیدگی به آن تعیین شد. بر این اساس از دست‌اندرکاران و مسئولین هتل تحقیق شد و در حال حاضر پنج نفر در بازداشت هستند.

 

وی گفت: از افراد نمونه‌برداری شده و چیزی که مشخص است موضوع مسمومیت است، اما آزمایش سم‌شناسی در حال انجام است و قرار شده که تا عصر نتیجه را اعلام کنند.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: از آب و غذاهای آنجا هم نمونه برداری شده است. در این رابطه 24 نفر مجموعا مسموم شدند که تعدادی از آنها بعد از معالجه مرخص شدند، برخی هم تحت درمان‌اند و متاسفانه چهار نفر نیز فوت شدند.

 

محسنی‌اژه‌ای همچنین در رابطه با مبارزه با پدیده زمین‌خواری، گفت: ظرف سه ماه گذشته از حدود 23 هکتار اراضی که به صورت غیرقانونی در استان البرز تصرف شده بود، رفع تصرف شد و این زمین ها در اختیار دولت قرار گرفت.

 

وی افزود: هشت هکتار نیز به صورت غیرقانونی و برخلاف مقررات، تغییر کاربری داده شده بود که آنها هم پس از بررسی و صدور دستور قضایی به وضع اول بازگشت.

 

بازداشت چند فعال شبکه‌های اجتماعی به اتهام امنیتی

 

سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت چند نفر با اتهامات امنیتی ناشی از فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

 

محسنی اژه‌ای در این رابطه گفت: چند نفر که در ماه‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی غیرقانونی و اقدامات ضدامنیتی داشتند شناسایی و بازداشت شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون مشخص شده که این افراد انگیزه‌های ضدانقلابی و ضدامنیتی داشتند، گفت: این افراد پنج، شش نفر هستند ولی ممکن است برخی از آنها با قرار آزاد شوند یا اینکه در مراحل بعدی تعداد آنها افزوده شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: همچنین چند نفر در تهران و برخی استان‌ها از جمله کرمان که در شبکه‌های مجازی اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌کردند شناسایی و بازداشت شدند.

 

محسنی‌اژه‌ای گفت: این افراد نیز حدودا پنج نفر هستند ولی ممکن است تعداد آنها در مراحل بعدی کم یا زیاد شود.

 

وی افزود: فردی که با استفاده از فتاوای جعلی در رابطه با عقد موقت برای کسب درآمد افرادی را به صورت غیرصحیح مرتبط می‌کرده و از این راه 170 میلیون تومان درآمد کسب کرده دستگیر و بازداشت شده است.

 

رسانه‌ منتشرکننده جزییات دادگاه رضائیان، تحت تعقیب قرار گرفت

 

سخنگوی دستگاه قضا گفت: منتشر شدن جزییات دادگاه غیرعلنی جیسون رضاییان توسط یکی از خبرگزاری‌ها خلاف قانون است و تحت تعقیب قرار گرفتند.

 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که امروز دومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان به صورت غیرعلنی برگزار شد اما شاهد بودیم که خبرگزاری مهر جزییاتی را در رابطه با جلسات دادگاه منتشر کرده است، آیا چنین اقدامی خلاف قانون است؟ گفت: بله، این اقدام خلاف قانون است. بر اساس قانون فعلی که اجازه نمی‌دهد حتی اگر دادگاه علنی باشد جزییات منتشر شود، دادگاه غیر علنی دیگر بحث جدایی دارد.

 

وی ادامه داد: لذا تحت تعقیب قرار گرفتند و الان این موضوع در حال بررسی است که این اطلاعات را آنها از کجا به دست آوردند و چرا منتشر کردند.

 

 

احمدی‌مقدم و پسرش جزو بازداشت‌شدگان پرونده بنیاد تعاون نیستند

 

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پرونده‌ای مربوط به ناجا در قوه قضاییه تشکیل شده که 400 میلیارد از محل فروش محموله نفتی نیروی انتظامی بدست آورده است آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در روزهای گذشته مطلبی مطرح شد که آقای احمدی مقدم و فرزندش بازداشت شدند که من این خبر را کذب محض اعلام می‌کنم.

 

وی ادامه داد: در مورد بنیاد تعاون نیروی انتظامی در قوه قضاییه پرونده‌ای تشکیل شده که این پرونده دارای متهمانی است که در این راستا 6-7 نفر بازداشت شدند، اما جزء این تعداد آقای احمدی‌مقدم و پسرش نیستند.

 

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: آقای احمدی مقدم خود نسبت به موضوعاتی که در بنیاد تعاون نیروی انتظامی مطرح شد گزارشاتی را ارائه دادند و اظهار کردند که به آنها رسیدگی شود که می‌توانم بگویم در این پرونده فساد مالی وجود دارد و در حال رسیدگی است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.