وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام های خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی صورت گرفت؛ گفت: گسترش و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه وظیفه همه نهادهاست.

 ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه همه نهادهاست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا علی جنتی در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه قرآنی شمیم وحی در بوستان گفت و گوی تهران افزود: تمامی کارهای صورت گرفته در حوزه قرآنی از جمله تربیت حافظان، قاریان و حضور آنها در عرصه های بین المللی مقدمه ای برای درک، فهم و گسترش فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه وجود دروغ، خیانت در امانت، اتهام ناروا، غیبت، فساد اداری و مالی در جامعه به دلیل دوری از فرهنگ دینی است خاطرنشان کرد: این مسائل شایسته حکومت دینی نیست و ما باید در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و عمل به آن در جامعه تلاش کنیم.

جنتی گفت: خوشبختانه با تلاش سازمان تبلیغات اسلامی اقدام های خوبی در زمینه برگزاری جلسات تفسیر قرآن انجام شده که شایسته قدردانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: این نمایشگاه در 30 استان دیگر کشور نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بیش از هر زمان دیگری به کمک شهرداری تهران نیاز داریم افزود: همه نهاد ها وظیفه دارند در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنند.

نخستین نمایشگاه فرهنگ قرآنی شمیم وحی «ویژه تجهیز موسسات، مراکز و دارالقرآن های شهر تهران» 20 تا 26 خردادماه سال جاری در محل بوستان گفت و گو در تهران برپا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.