استاندار ایلام در حاشیه‌ی بازدید از مناطق جنگلی دچار حریق در آتش‌سوزی‌های اخیر گفت: دولت برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش می‌کند و در این زمینه همواره مردم را به کمک طلبیده و به نقش‌آفرینی سمن‌ها و نیروهای مردمی در این عرصه ایمان دارد.

  آخرین گزارش استاندار از آتش‌سوزی جنگل‌های ایلام

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «محمدرضا مروارید» در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی دچار حریق که با حضور معاونان و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: حدود 90 هکتار از عرصه‌های جنگلی استان به‌طور نسبی دچار خسارت شده و عمدتاً زیراشکوب عرصه‌های جنگلی استان شامل مراتع و گیاهان و 10 درصد درختان خشک دچار خسارت شدند.

 

استاندار ایلام با یادآوری این‌که 640 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس در استان ایلام قرار دارد، افزود: عوامل گوناگونی در آتش‌سوزی دخیل هستند از جمله خشک شدن درختان و بارندگی کم در کنار پدیده ریز گردها باعث ضعیف و خشک شدن درختان شده که این عامل زمینه‌ای را فراهم کرده تا با هر جرقه یا آتشی مراتع و جنگل‌ها را طمعه حریق کند.

 

مروارید با بیان این‌که نیروی لازم برای حفاظت از این مناطق وجود ندارد، گفت: دولت برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش می‌کند و در این زمینه همواره مردم را به کمک طلبیده و به نقش‌آفرینی سمن‌ها و نیروهای مردمی در این عرصه ایمان دارد.

 

وی سخت گذر بودن منطقه، وزش باد شدید و پوشش متراکم منطقه را از علل گسترش آتش‌سوزی برشمرد و افزود: در صورت عدم همکاری مردم در مهار آتش، صدها و هزاران هکتار دیگر از عرصه‌های جنگلی استان دچار حریق می‌شد.

 

استاندار ایلام با تقدیر از تلاش و همراهی مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: با وجود این‌که حریق از ساعت 17 روز گذشته به‌طور کامل مهار شد اما نیروهای حفاظتی به‌منظور پیشگیری از شروع مجدد آتش‌سوزی در محل حضور دارند.

 

مروارید در پایان از همکاری و همراهی مردم فهیم و دوست‌دار طبیعت استان ایلام و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادی که در مهار آتش‌سوزی مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.