سه طرح عمرانی در قالب پروژه ملی نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) امروز دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر و راه شهرسازی در مشهد بهره برداری شد.

افتتاح سه طرح عمرانی بافت پیرامون حرم رضوی با حضور وزیر راه

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از ایرنا شهردار مشهد در این خصوص گفت: در این چارچوب مسجد امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت 500 مترمربع با هزار و 450 مترمربع زیربنا و هزینه 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سیدصولت مرتضوی افزود: مساجد جدید در طرح پیرامونی حرم رضوی با هدف جایگزینی مساجدی که در مسیر اجرای طرح و معابر قرار داشته اند ساخته می شوند.

وی همچنین به افتتاح پروژه بهاران با 80 واحد مسکونی اشاره و بیان کرد: بهاران از پروژه های 'طرح مسکن ثامن' در مرحله نخست آن است که دارای 18 واحد تجاری در زمینی به مساحت هزار و 766 مترمربع با زیربنای 9 هزار 496 مترمربع ساخته شد.

شهردار مشهد گفت: 'پروژه شایسته' دیگر طرح مرحله نخست مسکن ثامن نیز دارای 156 واحد مسکونی بوده و در زمینی به مساحت سه هزار 519 مترمربع با زیربنای 18 هزار 471 مترمربع اجرا شده است.

وی افزود: این دو پروژه با هدف فراهم کردن زمینه ای مناسب برای مشارکت مردمی، استفاده از سرمایه های خرد و ایجاد بستری مناسب در جهت خانه دار شدن زائرین که تمایل اقامت در جوار بارگاه منور رضوی را دارند احداث شده است.

مرتضوی در خصوص پروژه های خانه داروغه در مشهد نیز گفت: این پروژه ها سال 1391 توسط شهرداری منطقه و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن خریداری و مرمت شد.

وی با اشاره به اینکه مردم از امروز می توانند از این مکان تاریخی بازدید کنند ادامه داد: تاکنون 37 میلیارد ریال اعتبار به این منظور در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.