قدس آنلاین- تبریز: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع فوق العاده شکر و برنج به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد .

توزیع شکر و برنج دولتی  طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اکبر فتحی در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه 4 هزار و 975 تن سهمیه کالاهای اساسی طرح ضیافت شامل شکر و برنج  به استان آذربایجان شرقی  ابلاغ شده است گفت: در این طرح برنج آرژانتین سهمیه استان از قرار کیلویی 23 هزار و 500 ریال، 2 هزار و 475 تن بوده و سهمیه شکر استان نیزاز قرار کیلویی 21 هزار ریال،  دو هزار و 500 تن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مباشرین و عاملین توزیع  شکر وبرنج در استان لازم است هرچه سریعتر جهت دریافت معرفی نامه به اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مراجعه نمایند افزود: در اجرای قرارداد فی مابین شرکت غله و خدمات بازرگانی و کارخانه نقش جهان اصفهان اجازه داده شده است تا نسبت به تحویل شکر سفید تصفیه شده در کیسه های 50 کیلویی با تایید کیفیت بالا پس از بررسی از اطمینان از واریز وجه از قرار هر کیلوگرم 21 هزار ریال به حساب شرکت بازرگانی دولتی ایران به نمایندگان معرفی شده از سوی سازمانهای جهاد کشاورزی استان جهت عرضه از طریق واحدهای منتخب و نمایشگاهها اقدام فرمایند.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برنج آرژانتین طرح ضیافت در انبارهای شرکت غله استان موجود بوده ولی عاملین توزیع شکر بایستی جهت حمل شکر به کارخانه آن در اصفهان مراجعه نمایند ادامه داد:  این سازمان در تلاش است تا با توجه به تاریخ تعین شده نسبت به معرفی مباشرین ذیربط جهت جذب فوری کالای موصوف در شبکه های توزیع و تحت نظارت اقدام نماید .

وی با بیان اینکه طبق اعلام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، تحویل شکر و برنج تخصیصی از محل کارخانه می باشد افزود:  مهلت جذب این دو قلم کالای اساسی تا پایان تیرماه اعلام شده است لذا لازم است تا عاملین توزیع تا این تاریخ نسبت به دریافت معرفی نامه و جذب کالای تخصیصی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنج و گوشت مرغ مورد نیاز استان در انبارها و سردخانه های استان موجود بوده و مشکلی در این زمینه نداریم افزود: با توجه به رضایت مردم از فروش‌های فوق‌العاده در ماه رمضان سال های گذشته، تصمیم  بر این گرفته شده تا برای ماه رمضان امسال نیز فروش‌های فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه های ضیافت گردد.

مهندس فتحی اولویت اصلی برپایی فروش‌های فوق‌العاده را با فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی دانست و تاکید کرد: قرار است میزان تخفیف‌ها در فروش‌های فوق العاده 5 تا 25 درصد باشد.

وی با بیان اینکه فروش‌های فوق‌العاده از ابتدا تا پایان ماه رمضان در شهر تبریز و شهرستان‌های تابعه استان برگزار می‌شود تصریح کرد: این فروشگاه‌ها با تابلو ویژه برای مردم مشخص  خواهد گردید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه این کار دسترسی همه مردم به کالاهای مورد نیاز را راحت می‌کند و نیازی به هجوم همه مردم به یک نمایشگاه نیست اظهار کرد: توزیع فوق العاده اقلام غذایی مورد نیاز مردم با هدف تنظیم بازار و با محوریت سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود .

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر گوشت مرغ مورد نیاز استان حتی مازاد بر مصرف در سردخانه های استان موجود است، گفت: تمامی شرکت های تعاونی عمده مصرف و عاملین توزیع مرغ منجمد می توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به توزیع مرغ با نرخ مصوب دولتی اقدام نمایند.

مهندس فتحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر موجودی ما بیشتر از سهمیه است، عنوان داشت: آمادگی داریم تمامی شهرستان‌های را پوشش دهیم و ذخایر ما در حدی است که بتوانیم به راحتی بازار را تأمین کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.