رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: درک درست مسوولان از شعار و نامگذاری سال ۹۴ به عنوان یک سیاست راهبردی اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب عامل توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

 درک درست از نامگذاری سال عامل پیشرفت جامعه است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی روز چهارشنبه در اجلاسیه مشترک ائمه جمعه و فرمانداران مازندران با عنوان تحقق شعار سال 94 در ساری افزود: نامگذاری همدلی و همزبانی ملت و دولت در واقع درگیر کردن و حساس شدن مردم نسبت به سرنوشت خود است.

وی با بیان این که کلماتی که برای نامگذاری طی 15 سال توسط رهبر معظم انقلاب به کار برده می شود، هدفمند و بار معنایی خاصی دارد، تصریح کرد: یکی از فلسفه های این نامگذاری، جهت دهی امکانات و توجه دادن مردم به سرنوشت خود است.

تقوی تاکید کرد: مسوولان اجرایی در حوزه مسوولیت کاری و ائمه جمعه نیز در خطبه های نماز جمعه باید راه های رسیدن به شعارهای سال را به درستی درک و برای مردم ترویج کنند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همدلی و همفکری را دو مقوله جدا از هم دانست و اظهار داشت: همدلی عامل ایجاد امنیت روانی جامعه نیز می شود.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این اجلاسیه تفرقه را منشاء تمامی بدبختی بشریت عنوان کرد و گفت: انتقاد سازنده اشکالی ندارد اما تخریب نکنید که در شرایط فعلی وحدت و همدلی و همزبانی نیاز امروز جامعه است.

وی با بیان این که امروز اسلام ناب محمدی از سوی رهبر معظم انقلاب در دنیا ترویج می شود، اظهار داشت: اسلام آمریکایی معجونی است که دشمنان را در مواقعی که منفعت مادی در پی دارد به رسمیت می شناسد اما اسلام ناب محمدی به هیچ عنوان دشمن را به رسمت نمی شناسد.

وی به اهمیت اجرایی شدن سیاست، اقتصاد و فرهنگ اسلامی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران سیاسی شدند اما سیاست مدار نیستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم این استان بیشترین رای را به رییس دولت یازدهم دادند، گفت: توقع و انتظار مردم انجام سفر هیات دولت به این خطه است.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: به نظر می رسد هنوز طرح و یا اقدامات اساسی در توسعه استان در راه نباشد که هیات دولت برای افتتاح و یا کلنگ زنی آن به مازندران سفر کند.

امیدعلی پارسا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران نیز در این نشست به اهمیت انضباط مالی در شرایط فعلی اقتصاد و درآمد کشور اشاره کرد و گفت: درآمد سالانه استان از تمامی بخش ها 12 هزار میلیارد ریال است که این مقدار فقط با هزینه جاری سالانه آموزش و پرورش برابری می کند.

وی با بیان این که سهم بودجه استانی مازندران از 2.5 درصد در برنامه چهارم به 3.1 درصد در برنامه پنجم رسیده و امسال به 4.1 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: مازندران سهم 3.5 درصدی را از کل اقتصاد کشور دارد.

پارسا توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن بر اساس آمایش سرزمینی را مهمترین سند بالادستی و رویکرد دولت یازدهم دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر اساس طرح ها و برنامه هایی که توجیه اقتصادی و علمی دارند، توسعه استانی و شهرستانی را مورد توجه قرار می دهد.

وی با بیان این که برای اتمام طرح های نیمه تمام اولویت دار مازندران به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: اعتبار عمرانی استان امسال 2 هزار و 240 میلیارد ریال است.

وی از اختصاص 46 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مصلاها و مساجد استان در سال جاری خبر داد.

اجلاسیه مشترک ائمه جمعه 44 شهر، 22 فرماندار، استاندار و معاونین استانداری و با حضور حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بررسی برخی مشکلات و تنگناهای استان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.