قدس آنلاین: قائم مقام ستاد خیرین و واقفین آموزش عالی کشور گفت: بیش از 50 بنیاد خیریه درمجموعه آموزش عالی فعالیت دارند.

بیش از 50 بنیاد خیریه درمجموعه آموزش عالی فعالیت دارند

 به گزارش قدس آنلاین- سرویس خراسان رضوی،محمد حسین امید، قائم مقام ستاد خیرین و واقفین آموزش عالی کشوردر نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی در هتل پردیسان گفت:خیرین، حامی  بیش از نیمی از دانشگاههای کشورهستند.

وی گفت: دوسال پیش ، کمتر از 5 بنیاد، دراین زمینه فعال بودند و تجربیاتی در دانشگاههای تهران،کاشان، دانشگاه صنعتی شریف و مشهد شکل گرفت که به همت خیرین امروز بیش از 50 بنیاد خیرین آموزش عالی در دانشگاههای کشور داریم.

امید با بیان اینکه این حمایت خیرین  از دانشگاهها باید تبدیل به گفتمان شود، گفت: یکی از بندهای اصلی سیاست های کلی علم و فناوری که توسط مقام معظم رهبری به دانشگاهها ابلاغ شده، حمایت از فناوران و نوآوران بود.

 معاون اداری،مالی و مدیریت منابع گفت: گفتمان حمایت خیرین به آموزش عالی، از تکمیل زیرساختها برای دانشجویان و مجموعه های دانشگاهی و ساخت خوابگاه و تجهیزات دانشگاههاست.

قائم مقام ستاد خیرین وواقفین آموزش عالی کشوربا اشاره به200 هزارمترمربع پروژه توسط خیرین گفت: اکنون 100 هزارپروژه درهمه حوزه ها درحال ساخت است که شامل آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه،و خوابگاه نیز می شود.

درادامه ، عضو هیات مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ، باقرزاده گفت: 27 دانشگاه بالای 40 سال ساخت از سال 1313 اولین دانشگاهها در کشور تاسیس شدند و نیاز به بازسازی دارند.

وی گفت: از سال 1313 تا سال 1384 به تعداد دانشگاهها 38 دانشگاه اضافه شده که با نگاهی به تاریخ 27 ساله تاسیس دانشگاهها به 65 دانشگاه رسیده است.

باقرزاده با بیان اینکه دانشگاههای کشور به 115 دانشگاه ارتقاء پیدا کرده است، گفت:این افزایش دانشگاهها در سراسرکشور، اهمیت نیازهای مراکز آموزش عالی وحضور خیرین را بیشتر می کند.

وی با تاکید بر اینکه، این بنیاد برای کیفیت آفرینی حائز اهمیت است تا نیازهای این مجموعه را منتقل کنیم گفت: ایران در دنیا، مقام سوم را از لحاظ دانشجو در کشور دارد.

باقرزاده  در پایان ،بزرگترین هدف این بنیاد را کیفیت بخشی مراکز آموزش عالی عنوان کرد.

در این مراسم از تمبر یادبود اولین همایش ملی خیرین آموزش عالی و سایت این بنیاد به آدرس www.hamian.net رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.