قدس آنلاین یزد - دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‎‎های مساجد استان یزد گفت: پژوهش‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد يكي از عوامل مهم بزهكاري در جوانان نبود برنامه مشخص براي غني‌سازي اوقات فراغت آنها در ايام فراغت است كه موجب شكل‌گيري زمينه‌هاي بزهكاري اجتماعي مي‌شود.

نبود برنامه براي اوقات فراغت جوانان از عوامل مهم بزهكاري آنهاست

به گزارش قدس آنلاین ازيزد، "علی زبان دان" در مراسم افتتاحیه برنامه‎‎هاي اوقات فراغت کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد شهرستان یزد با بيان اين كه 70 درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان يعني قريب 500 كانون در امر اوقات فراغت فعال هستند، اظهارداشت :  اوقات فراغت به عنوان يك پديده فرهنگي و اجتماعي كه در ابعاد مختلف اقتصادي، سياسي و غيره مؤثر است موضوع مشترك بين مقام اقشار جامعه است.

وي افزود: ويژگي‌هاي نهفته در اوقات فراغت عاملي است كه از يك سو مورد توجه و عنايت دست‌اندركاران تعليم و تربيت و مسئولان امور فرهنگي و از طرف ديگر روان‌شناسان و جامعه‌شناسان قرار مي‌گيرد به طوري كه بسياري از كارشناسان معتقدند اوقات فراغت آيينه تمام نماي فرهنگ يك جامعه است.

دبیر ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تصريح كرد: اوقات فراغت اگر چه فرصت، نعمت و سرمايه ارزشمندي است كه بايد قدر آن را به خوبي دانست ليكن از جهت عدم توجه به برنامه‌ريزي مناسب و بهره‌گيري لازم از آن مي‌تواند حتي به ورطه خطرناكي براي همه اقشار جامعه به ويژه نسل نوجوان و جوان تبديل شود.

وي خاطرنشان ساخت: لذا لازمه بهره‌گيري از اين فرصت سازنده و ارزنده محصور كردن و حفظ كردن آن از طريق برنامه‌ريزي مفيد و ايجاد فرصت‌هاي جديد تجربي خارج از محيط‌هاي رسمي است و بايد اين اوقات ارزشمند و طلايي را آن گونه برنامه‌ريزي كنيم كه از برنامه‌هاي اولويت‌دار محسوب و آن گونه طراحي كنيم كه مختص به زمان خاصي نباشد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.