۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 289015

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ساماندهی ۷۰۰۰ گلزار شهید در دستور کار بنیاد قرار دارد که روند بازسازی آنها با جذب اعتبارات مورد نیاز انجام می‌شود.

۷۰۰۰ گلزار شهید ساماندهی می‌شود
به گزارش ایسنا، مهدی ایزدی با اشاره به اینکه 19هزار گلزار شهدا در کشور وجود دارد، گفت: 220 هزار شهید در این گلزارها آرمیده‌اند و از آمار یاد شده، 12 هزار گلزار شهدا مناسب‌سازی شده است.

وی اظهارکرد گفت:معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 90 هزار شهید در این 7000 گلزار شهدا آرمیدند، گفت: گلزارهای باقی مانده به غیر از دو گلزار، مابقی 10 شهیدی و کمتر از آن است.

ایزدی یادآور شد: مرمت و نگهداری گلزارهای شهدا به عهده شهرداری‌ها است و تعویض سنگ مزار شهید از جمله در گلزار شهدای قزوین به عهده بنیاد نیست ولی در حد توان خود مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی به طرح مناسب‌سازی زیست شخصی خانواده‌های شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: جانبازان قطع نخاعی و والدین شهدایی که به دلیل کهولت سنی نیازمند ساماندهی منزل هستند، زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند. ممکن است اعتبارات زیست شخصی که در قانون پیش‌بینی شده جوابگو هزینه مناسب‌سازی منزل یکی از والدین شهدا واجد شرایط نباشد، در این صورت بنیاد تسهیلات لازم را طبق قانون به آنان پرداخت می‌کند.

به گفته ایزدی، پرداخت میزان تسهیلات زیست شخصی به جانبازان و والدین شهدا بستگی به نیاز آنان دارد و در سال جاری این تسهیلات همانند سال گذشته پرداخت‌ می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.