طرح سنجش سلامت آمادگی و جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز شد.

 آغاز اجرای «سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان» از امروز
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمان هاشمی در مراسم افتتاحیه طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در مدرسه رجایی خاوران برگزار شد، با بیان اینکه غربالگری نوآموزان در این برنامه مدنظر ماست اظهار کرد: نوآموزان از نظر هوشی و وضعیت سلامت مورد سنجش قرار می‌گیرند.وی افزود: وجه تمایز طرح غربالگری امسال با سال‌های گذشته در آن است که امسال طرح الکترونیکی شده و سبقت و سرعت ما در دسترسی به اطلاعات بالا می‌برد.

معاون پرورشی، تربیت‌بدنی و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 840 پایگاه در سراسر کشور آماده سنجش یک میلیون و 200 هزار نوآموز هستند، گفت: در شهر تهران نوبت‌دهی را از ابتدای خردادماه آغاز کردیم و براین اساس بیش از 80 هزار نوآموز تهرانی در 60 پایگاه مورد سنجش قرار می‌گیرند.

هاشمی ادامه داد: آغاز سنجش در هر استان با توجه به ویژگی‌های همان استان آغاز شده و ممکن است در شرایط ویژه در برخی استان‌ها شاهد دانش‌آموزانی باشیم که از طرح سنجش جا مانده‌اند بنابراین اجرای طرح را در صورت لزوم در مهرماه هم تمدید کرده و ادامه می‌دهیم.

معاون پرورشی، تربیت‌بدنی و تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه با بیان اینکه در شهر تهران در 5 منطقه 3، 4، 9 و 11 و 12 تهران پایگاه‌ها افتتاح شده‌اند، گفت: از هفته آینده سایر پایگاه‌ها در تمام مناطق 19گانه تهران به افتتاح می‌رسد و پایگاه‌ها در 5 روز هفته از ساعت 8 تا 12 پذیرای خانواده‌ها هستند و خانواده‌ها باید براساس نوبت‌دهی به پایگاه‌ها مراجعه کنند. این طرح تا 50 روز کاری ادامه و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.