قدس آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروزبرگزارشد، درباره استیضاح وزیرآموزش و پرورش گفت: ، گاه استیضاح درراستای اهداف استیضاح نیست و آنچه پشت پرده است، چیز دیگری است که در قالب استیضاح مطرح می شود.

 استیضاح وزیر آموزش و پرورش درراستای اهداف استیضاح نیست/ فانی به استخدام های بی ضابطه دولت قبل معترض است

 

به گزارش قدس آنلاین سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری صبح امروز، درباره استیضاح وزیرآموزش و پرورش گفت: ، گاه استیضاح درراستای اهداف استیضاح نیست و آنچه پشت پرده است، چیز دیگری است که در قالب استیضاح مطرح می شود.

وی افزود: استیضاح، وظیفه مجلس است و جای نگرانی وسوال نیست و استیضاح امری طبیعی برای کنترل و نظارت بر دستگاهها است.

حسینی افزود:  از سه ماه پس از وزارت، دکتر فانی بحث استیضاح آغاز شده است و بیشترین سوال و استیضاح در دولت ، مربوط به استیضاح وزیرآموزش و پرورش بوده که نشان دهنده حساسیت جامعه نسبت به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس ، استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در قالب 10 سوال مطرح کردند، بااشاره به سوالات گفت: ناتوانی درجلب رضایت و اعتماد جامعه آموزش و پرورش، صد درصد خلاف واقع است.

حسینی افزود: نظرسنجی پژوهش انجام شده بالاترین میزان رضایت عمومی از فرهنگیان ومدارس را نشان می دهد که نشان میدهد این سوال، صد درصد خلاف واقع است.

وی با بیان اینکه،سوال نمایندگان درباره اینکه ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت بوده است، افزود: بودجه دولت درسال 92 نزدیک به 15 هزارمیلیارد تومان بوده درحالیکه در سال 94 این بودجه به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داشته که نشان از رشد 100 درصدی دارد.

حسینی گفت: امسال 2 هزارمیلیارد تومان فقط بودجه عمرانی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است که نشان از رشد 47 درصدی دارد.

وی در حالیکه به اختصاص 110 درصدی بودجه آموزش و پرورش اشاره  کرد، گفت:در آموزش وپرورش دولت تدبیر و امید طرح رتبه بندی معلمان با 4 هزارو 850 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده است که نشان می دهد که دربحران مالی ، دولت به آموزش و پرورش توجه وِیژه داشته است.

مدیرکل با بیان اینکه ناتوانی دولت در فضای آموزشی کشور از سوالهای دیگر نمایندگان مجلس از وزیر بوده است، افزود: فضای آموزشی ازحد متوسط کمتر است،آیا این فضای کم را آقای فانی ایجاد کرده است؟

وی گفت: سرانه فضاهای آموزشی 2/5 دهم متر است ، واین نشان می دهد که ما در این دولت به استاندارهای جهانی فضاهای آموزشی  نزدیک شدیم و این جای تشویق دارد نه استیضاح.

حسینی با اشاره به اینکه یکی دیگر ازسوال نمایندگان بحث ناتوانی دولت درجلب نظرو تامین معیشت معلمان بوده است، گفت: آقای فانی هم نسبت به این قضیه اعتراض دارد و آموزش و پرورش هفدهمین دستگاه از لحاظ حقوقی بین سایردستگاههاست ،برای همین نظام پرداخت حقوق مطرح شده است.

وی با بیان اینکه حضور دکترفانی در کمیسیون آموزشی باعث شده که طرح رتبه بندی معلمین به جمع بندی رسیده که 4 هزارو 850 میلیارد تومان برای این طرح به تصویب رسیده ، گفت: سوال دیگر نمایندگان عدم اقدام جدی برای نقشه راه جهت سند تحول بنیادین بوده است.

حسینی در پاسخ به این سوال گفت: دکتر فانی 130 راهکار در جهت سند تحول بنیادین ارائه کرد که تاکنون 40 راهکار، عملیاتی شده است و کمیته ای در این زمینه در وزارتخانه مستقرشده است.

وی افزود:116 هزارشبه معلم در دولت گذشته در آموزش و پرورش استخدام شدند که آقای فانی نسبت به این استخدام بی ضابطه معترض بودند  وامسال آموزش و پرورش 5 هزار استخدامی لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا ازطریق آزمون خواهد داشت که پذیرفته شدگان ، یکسال دردانشگاه فرهنگیان دوره می بینند.

حسینی با دفاع از عملکرد وزیرآموزش و پرورش گفت: طرح بومی گزینی  دردانشگاه فرهنگیان، دراین دولت انجام شد و سوال نداشتن برنامه مدون و موثر عملیاتی  و نداشتن برنامه و نظام مشخص را در آموزش و پرورش را غیرواقعی دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    2 0
    سلام تمام مشکلات آموزش وپرورش منشا خودشمایی با عزل ونصب های افراط گونه پس خیلی از وزیر دفاع نکن چون به عقیده 90درصد فرهنگییان بدترین وبی جنب وجوش ترین وزیر تا حالا همین آقا بوده است