فرمانده نیروی انتظامی گفت:حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان شرایطشان برای شرکت در طرح جریمه غایبان احراز نشده است که به آنها اعلام شده است.

 شرایط ۲۷۰۰ مشمول غایب در اجرای طرح جریمه غایبان محرز نشد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران،با اعلام اینکه ۲۹۰ هزار نفر مشمول غایب در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده‌اند،افزود: از این تعداد۵۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و با دریافت پیامک، روند اداری پرونده‌شان را انجام می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برای ۶۲۰۰ نفر از افرادی که خواستار پرداخت جریمه غیبت سربازی بودند، کارت صادر شده و حدود ۲۵۰۰ کارت دیگر نیز در دست آماده‌سازی است و به زودی برای متقاضیان ارسال می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی کشور اعلام کرد: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان شرایطشان برای شرکت در طرح جریمه غایبان احراز نشده است که به آنها اعلام شده است.

وی درباره مرحله بعدی ثبت‌نام گفت: در مورد ثبت‌نام مجدد متقاضیان، ستاد کل باید اعلام نظر کند که انشاءالله بعد از اعلام ستاد کل، نیروی انتظامی مراحل ثبت‌نام را خدمت شهروندان اعلام می‌کند.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه بنا داریم با سرعت و دقت بیشتر مرحله صدور کارت‌ها را انجام داده و به دست صاحبانشان برسانیم، تأکید کرد: مطمئناً کسانی که در موعد مقرر به سربازی می‌روند، فرآیند زندگی را با سهولت پیش می‌برند، در هر حال هر چه قانون بگوید، لازم‌الاجرا است؛ اما مراجعه جوانان برای انجام خدمت سربازی به ویژه در دو ماه اخیر نشان می‌دهد که اشتیاق برای حضور در دوران سربازی در بین جوانان چشمگیر است.

اشتری در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری درباره راه‌اندازی پلیس اقتصادی نیز گفت: در سال گذشته طرح «پلیس اقتصادی» تقدیم وزیر اقتصاد شد. بررسی‌ها نشان می‌داد طرح ارسال شده احتیاج به اصلاحاتی دارد که قرار شد اصلاحات لازم انجام شود. ما آماده هستیم این همکاری را شروع کنیم و منتظر جواب وزارت اقتصاد هستیم.

وی همچنین درباره طرح جمع‌آوری معتادان که با جدیت در حال پیگیری است، گفت: نیروی انتظامی آمادگی این را دارد که ظرف مدت ۱۰ روز تمام معتادان سراسر کشور را جمع‌آوری کند، اما باید محل و کمپی وجود داشته باشد که معتادان جمع‌آوری شده در آن نگهداری شوند. در صورت تامین این مراکز، ناجا آمادگی آن را دارد که طرح ضربتی ۱۰ روزه جمع‌آوری معتادان را آغاز کند.

اشتری در پایان درباره تشکیل پلیس کودک و نوجوان نیز گفت: با توجه به گزارش‌هایی که داریم و همچنین توجه ویژه‌ای که به بحث کودکان و نوجوانان در ناجا وجود دارد، به دنبال آن هستیم که اقدامات پیشگیرانه‌ای را در زمینه کودکان و نوجوانان آغاز کنیم که تشکیل پلیس کودک از جمله آنهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.