رئیس سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه گفت:امریکا تولید مواد مخدر در افغانستان را بسیار هنرمندانه افزایش داده تا بهانه ای برای حضور بیشتر در آسیای مرکزی و تاجیکستان داشته باشد .

  مواد مخدر بهانه آمریکا برای حضور در آسیای مرکزی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، خبرگزاری آزادگان تاجیکستان روز سه شنبه به نقل از « ویکتور اوانف» ، نوشت: امریکا و ناتو مبارزه با قاچاق مواد مخدر را بهانه ای برای حضور بیشتر در کشور های آسیای مرکزی، از جمله تاجیکستان قرار داده اند.

اوانف گفت: از آغاز عملیات نظامی امریکا در افغانستان تولید هروئین 100 برابر افزایش یافته است واین حجم از موادمخدر به ارزش 100 میلیارد دلار در کشور های روسیه، چین، اروپا، امریکا و دیگر کشور های پیشرفته فروخته شده است.

ویکتور اوانف، رئیس سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه گفت:ما بارها از ناتو دعوت کردیم ، که برای ریشه کن کردن کشت مواد مخدر در افغانستان چاره ای جدی بیاندیشد، اما به ما گفتند که نمی توانند دهقان های افغان را از تنها منبع درآمد محروم کنند. وی افزود: امریکا و ناتو تلاش های اساسی خود را متوجه تقویت نیرو های پلیس و نظامی در کشور هایی می کنند که مواد مخدر تولیدی افغانستان از طریق این کشورها از جمله تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان ترانزیت می شود و از این راه خیلی هنرمندانه حضورشان را در این کشور ها گسترش میدهند.

انتقاد ویکتور اوانف از کمک آمریکا به مقامات نظامی تاجیکستان در حالیست ، که به گفته بسیاری از تحلیلگران ، از جمله کارشناسان روس، روسیه بیشتر وعده می دهد، اما در عمل کمتر دست به اقدام می زند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.