قدس آنلاین: در آموزه های دینی کارهای بسیاری برای بخشش گناهان وجود دارد اما در این میان عملی است که می تواند آدمی را همچون روز ولادت از مادر از گناهان پاک کند.

با این عمل مثل روز تولد از گناه پاک می شویم

به گزارش قدس آنلاین، ماه رمضان برترین ماه ها نزد خداوند متعال است که از آن به ضیافت الله تعبیر شده و روزه و عبادات آن خیر کثیر را به همراه دارد.

 

از جابر نقل شده است كه امام باقر (ع) فرمودند: «اى جابر، هر كس ماه رمضان بر او در رسد و روزها را روزه بگيرد و بخشى از شب را به عبادت برخيزد، و دامن و زبان خود را از حرام نگه دارد و چشم خود را از حرام بپوشد و به كسى آزار نرساند، مانند روزى كه مادرش او را زاييده است از گناهان خود بيرون مى‏رود.»

راوى مى‏ گويد: به امام (ع) گفتم: فدايت شوم، اين حديث چه نيكوست! فرمودند: «اين شرط هم چه سخت است!»

 

زراره مى‏ گويد: امام باقر (ع) فرمودند: «هنگامى كه پيامبر (ص) از عرفات بازگشت و به سوى منى حركت كرد، وارد مسجد شد. مردم بر گرد او جمع شدند و در باره شب قدر از او سؤال كردند. پيامبر (ص) براى خطبه به ‏پاخاست و پس از ثناى خدا فرمود: «اما بعد، كدام يك از شما در باره شب قدر از من سؤال كرديد؟ من آن را از شما پنهان نكرده‏ام، زيرا بدان آگاه نيستم. اى مردم، بدانيد كه هر كس ماه رمضان بر او در رسد و سالم و تندرست باشد، پس روزها را روزه بگيرد و پاسى از شب را به عبادت برخيزد و مراقب نماز خويش باشد و به نماز جمعه رهسپار شود و در نماز عيد فطر حاضر گردد، قطعا شب قدر را درك كرده و به جايزه پروردگار رسيده است.»

راوى گفت: امام صادق (ع) فرمودند: «به خدا سوگند به جوايزى رسيده است كه مانند جوايز بندگان نيست.»

 

محمد بن مروان مى‏ گويد: از امام صادق (ع) شنيدم كه مى ‏فرمودند: «خداوند بزرگ در هر شبى از شب هاى ماه رمضان آزادشدگان و رهايافتگانى از آتش دوزخ دارد، مگر آنكه كسى با مسكرى افطار كند. و چون شب آخر ماه رمضان فرا رسد، به تعداد بردگانى كه در تمام اين ماه آزاد شده ‏اند در آن شب آزاد خواهند شد.»

عبد اللَّه بن عبيد اللَّه از مردى از امام باقر (ع) نقل كرده است كه فرمود:ند «هنگامى‏ كه ماه رمضان فرا مى‏رسيد و سه روز از ماه شعبان باقى مانده بود، پيامبر خدا (ص) به بلال مى ‏فرمود كه مردم را خبر كند. مردم گرد مى‏آمدند و پيامبر (ص) به منبر مى‏رفت و حمد و ثناى الهى به جاى مى‏آورد و سپس مى‏فرمود: «اى مردم، اين ماه كه سرور همه ماه هاست فرا رسيده است. شبى در آن است كه از هزار ماه بهتر است. در اين ماه درهاى دوزخ بسته مى‏شود، و درهاى بهشت گشوده مى‏گردد. هر كس اين ماه را درك كند و آمرزيده نشود، خدا او را از رحمت خود دور ساخته است، و هر كس پدر و مادرش را دريابد و مورد آمرزش قرار نگيرد، خدا او را از خود طرد كرده است، و هر كس نام من نزد او برده شود و بر من درود نفرستد و آمرزيده نشود، خداوند بزرگ او را از رحمت خود دور ساخته است. توضيح: اين حديث قبلا نيز گذشت.»

 

على بن ابى حمزه در پايان حديثى طولانى از امام صادق (ع) نقل كرده است كه ایشان فرمودند: «در ماه رمضان درهاى آسمان گشوده مى‏ شود، و شياطين را در غل و زنجير مى ‏كنند، و اعمال مؤمنان پذيرفته مى ‏گردد. ماه رمضان ماه خوبى است كه در زمان رسول خدا (ص) آن را «مرزوق» مى‏گفتند.»

برگرفته از ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.