فرمانده ارتش یمن ضمن تاکید بر اینکه فرمانده نیروی هوایی عربستان با نقشه انصارالله و در حمله موشکی ارتش یمن کشته شده است، گفت که دلیل تاخیر در پذیرش مسئولیت عملیات، فاش شدن دروغ سعودی‌ها درباره درگذشت این فرمانده بر اثر بیماری بود.

انصارالله نقشه قتل فرمانده نیروی هوایی عربستان را آماده کرد
خبرگزاری فارس: انصارالله نقشه قتل فرمانده نیروی هوایی عربستان را آماده کرد
 

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ «صالح محمد» یکی از فرمانده ارتش یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره مرگ «محمد بن احمد الشعلان» فرمانده نیروی هوایی ارتش عربستان به دلیل ایست قلبی یا ابتلا به سرطان اعلام کرد: الشعلان پنج روز پیش در عملیات ویژه ارتش یمن علیه پایگاه هوایی امیر خالد در منطقه مرزی «خمیس مشیط» عریستان کشته شد.

وی افزود: ارتش یمن همچنین در این عملیات به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی در پایگاه نظامی خالد عربستان دست یافته است.

این فرمانده ارتش یمن تصریح کرد: حمله به پایگاه هوایی خالد با سلاح و موشک‌های عادی صورت گرفت و این عملیات نقشه انصارالله بود که با صدور بیانیه‌ای محرمانه به ارتش یمن از حضور محمد الشعلان در پایگاه خالد خمیس مشیط خبر داد.

سپهبد محمد الشعلان از چهاردهم ماه مه 2014 به دستور شاه سعودی فرمانده نیروی هوایی عربستان شد و پیش از آن جانشین فرمانده نیروهای هوایی بود.

محافل رسانه‌ای رسمی در عربستان علت مرگ الشعلان را ابتلای وی به بیماری سرطان عنوان کردند اما این سوال مطرح می‌شود که چگونه مقامات سعودی شخصیتی ناخوش احوال را در راس نیروی هوایی خود آن هم در شرایط کنونی این کشور قرار می‌دهد.

بی شک اگر کسالت حال سپهبد الشعلان صحت داشته باشد وی در جایگاه خطیر فرمانده نیروی هوایی عربستان که مسئولیت حملات هوایی علیه خاک یمن را برعهده داشت قرار نمی‌گرفت.

یک منبع یمنی در نیویورک نیز هفته گذشته ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره مرگ « محمد بن احمد الشعلان » فرمانده نیروی هوایی ارتش عربستان به دلیل ایست قلبی اعلام کرد که وی در حملات موشکی یمن کشته شد.

این منبع یمنی که نخواست نامش فاش شود، افزود: الشعلان پنج روز گذشته در حملات موشکی ارتش یمن به منطقه «خمیس مشیط» عربستان کشته شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.