۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 289998

در سایت همسریابی مجاز، اطلاعات شخصی تان را ثبت می کنید از نام تا تناسب اندام و بعد از طی کردن مراحل ثبت نام منتظر می نشینید تا همسر مورد علاقه شما با اسب سفید از راه برسد.

آشنایی با روش ثبت نام در سایت همسریابی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایسنا، ثبت نام در سایت همسریابی همانطور که از اسمش هم مشخص است نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و ظاهری برای قرار گرفتن در لیست گزینه های انتخاب است. سایت های همسریابی بعد از سالها بحث و گفتگو و البته بررسی با داشتن شرایط خاص می توانند فعالیت کنند.

روش ثبت نام در سایت همسریابی

پس از چند سال کش و قوس سرانجام اولین سایت همسرگزینی مجاز کار خود را اغاز کرد. البته چند سالی است که سایت های مختلفی با عناوین متفاوت در زمینه همسریابی مشغول به کار هستند اما هیچ کدام از آن ها مجاز نبودند و مسئولان مختلف بارها نسبت به فعالیت این سایت ها هشدار داده بودند. به دلیل گسترده شدن این دست از سایت ها، وزارت جوانان از حدود یکسال پیش تلاش های خود را برای راه اندازی یک سایت مجاز همسرگزینی آغاز کرد و روز گذشته این سایت به صورت رسمی افتتاح شد.
 
در مراسم رونمایی از سامانه ملی همسان گزینی که در آکادمی المپیک برگزار شد، دکتر گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اللهیاری، رئیس سازمان نظام روانشناسی نیز حضور داشتند. گلزاری در مورد این سایت گفت: «سایت همسان گزینی دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی کند؛ بلکه واسطه های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده ها هستند در این سایت فعالیت می کنند. در سایت همسان گزینی واسطه های ازدواج افرادی مانند روحانیون، استادان دانشگاه و پزشکان مورد قبول جامعه هستند.
 
آنان اطلاعاتی که از دختران  و پسران به منظور همسریابی در اختیارشان گذاشته اند را به اشتراکمی گذارند و ما در قالب سامانه همسان گزینی از این دختران و پسران تست شخصیتی می گیریم. اگر مشخص شود که آنان دارای مشکلات روانی هستند دختران و پسران را به یکدیگر معرفی نمی کنیم بلکه آن ها ابتدا باید درمان شوند.» همین خبرها باعث شد حس کنجکاوی مان گُل کند و سری به این سایت بزنیم و ببینیم اوضاع از چه قرار است. ماجرا از آن چه فکرش را می کردیم جذاب تر است و به نظر می رسد دوستان وزارت جوانان به شدت به دنبال ازدواج ما هستند.
 
روش ثبت نام در سایت همسریابی
 
 البته این سامانه از سال ۹۲ فعالیت خود را به صورت نیمه رسمی و چراغ خاموش آغاز کرده بود اما از روز گذشته همه چیز مجوزدار و رسمی شده و همچنین محتوا و پارامترهای این سامانه کامل تر شده است. در این سایت باید ریز مشخصات خود را قرار دهید و ریزمعیارهای مورد نظر درباره همسر آینده تان را اعلام کنید. این معیارها به ۱۰ دسته اصلی اطلاعات فردی، تماس، تحصیلی، خانوادگی، شغلی، ظاهری، اقتصادی، توانایی ها، جانیب و خواسته ها تقسیم شده است. این تازه اول ماجرا است. وارد هر پارامتر که شوید باید انبوهی از جزئیات را ذکر کنید.
 
مثلا دربخش ظاهری برای زنان متقاضی، گزینه های نوع پوشش چادری، مانتویی کاملا پوشیده و سایر وجود دارد. برای مردان متقاضی نیز گزینه های معمم، رسمی (کت و شلوار)، اسپورت و سایر وجود دارد و همچنین باید تناسب اندام خود را که شامل گزینه  های «خیلی چاق، چاق، متوسط، لاغر، خیلی لاغر است را انتخاب کنید! یا مثلا در بخش اطلاعات جانبی باید گرایش سیاسی و مرجع تقلید خود را انتخاب کنید که البته این گزینه اختیاری است و می توانید آن را بدون پاسخ بگذارید.
 
اما میزان تقید مذهبی که شامل  گزینه های «بسیار مقید، مقید، اکتفا به انجام واجبات، انجام پاره ای از واجبات، چندان مقید نیست» را باید حتما پاسخ دهید. اگر به دنبال گزینه مناسب برای ازدواج می گردید، در ابتدا این راهنمای گام به گام را بخوانید و سپس برای ثبت نام در سایت همسرگزینی مجاز بشتابید!
 
 
نحوه فعالیت سایت همسرگزینی
 
دو نفر از معرفین گرامی؛ آماده دریافت اطلاعات جوانان ساکن تهران هستند. پس از آن پرونده ها بررسی و جهت ادامه مراحل تکمیل پرونده با کاربران تماس گرفته خواهدشد و برای مصاحبه نوبت مشخصی تعلق خواهدگرفت. پس از عبور از مرحله مصاحبه تکمیلی، فرم های متقاضیان توسط کارشناسان ذیصلاح بررسی و در صورتی که موارد مناسب وجود داشته باشد؛ فرد مناسب به خانواده متقاضی معرفی خواهدشد.
 
لازم به ذکر است فرم های ثبت نام در شاخه های اطلاعات فردی، تماس، تحصیلی، خانوادگی، شغلی، ظاهری، اقتصادی، توانایی ها، جانبی و خواسته ها کامل تر و دو آزمون روانشناختی نیز در ادامه به مراحل ثبت نام اضافه شده است. پرکردن کلیه فرم ها و آزمون های روانشناختی الزامی بوده و پس از پرکردن آزمون ها می توان با خلاصه ای از تحلیل روانشانسی شخصیت خود آشنا شود.»
 
 روش ثبت نام در سایت همسریابی
 
روش ثبت نام در سایت همسریابی
 
پس از واردکردن کد واسط، پست الکترونیک و شماره موبایل، وارد صفحه بعدی شوید که «مرامنامه استفاده از خدمات همسان گزینی» را شرح می دهد.
 
 
اطلاعات فردی
 
پس از خواندن مرامنامه فوق، وارد خوان اول که همان درج اطلاعات فردی است، می شوید. در این قسمت باید همه اطلاعات معمول مانند شماره شناسنامه، کد ملی و… را وارد کنید. ارسال تصاویر شناسنامه و کارت ملی هم الزامی است.
 
 
 
اطلاعات تماس
 
همه راه های ارتباطی اعم از تلفن، آدرس، ایمیل، و تصویر قبض تلفن منزلتان را باید در این قسمت وارد کنید.
 
 
 
اطلاعات تحصیلی
 
در اینجا علاوه بر شرح کامل رشته و مقطع تحصیلی تان، باید نوع دانشگاه، سراسری، آزاد، پیام نور و… و همچنین واحد دانشگاهی را توضیح دهید.
 
 
 
اطلاعات خانوادگی
 
آرام آرام به مراحل هیجان انگیز ماجرا نزدیک می شویم و جزئیات بیشتری از شما پرسیده می شود. تعداد کل اعضای خانواده، وضعیت حیات پدر و مادر، وضعیت تاهل و زندگی پدر و مادر به همراه توضیحات کامل سن، شغل و… باید در این قسمت ذکر شود.
 
 
 
اطلاعات شغلی
 
در اینجا اول باید مشخص کنید که کارمند دولت هستید یا خیر. پس از آن نوبت می رسد به نوع شغلتان. گزینه های مختلفی مانند استاد دانشگاه، روحانی، معلم، بازیگر، مهندس، بازرس، تولیدکننده صنایع دستی، کارگردان، نظامی، پرستار، راننده، منشی و… پیش روی شما قرار دارد. ۳۲ گزینه پیش روی شما قرار دارد. اگر شغل شما در هیچ کدام از عناوین این لیست ۳۲ عددی دیده نمی شود (مانند روزنامه نگاری و خبرنگاری!)، باید سایر مشاغل را انتخاب کند و سپس خودتان شغلتان را شرح دهید. نوع قرارداد پیمانی، رسمی، قراردادی، آزمایشی، پروژه ای و…  را نیز باید انتخاب کنید.
 
 
 
اطلاعات ظاهری
 
از این مرحله به بعد وارد قسمت های متفاوت فرم ثبت نام می شویم! قد، وزن، و تعیین نوع پوشش برای خانم ها و آقای متقاضی که در ابتدای گزارش گزینه های آن را توضیح دادیم، یکی از موارد این قسمت را شامل می شود. رنگ پوست (شامل گزینه های سفید، گندمگون، سبزه و تیره) و رنگ چشم (شامل گزینه های قهوه ای، مشکی، آبی، سبز، عسلی و خاکستری) از دیگر گزینه های این قسمت است.
 
تناسب اندام نیز گزینه بعدی است که خودتان باید در مورد خودتان نظر دهید و بگویید از نظر ظاهری شامل کدام گزینه های خیلی چاق، چاق، متوسط، لاغر و خیلی لاغر می شوید. در گزینه دیگر باید نوع پوشش خانم های خانواده خود را توضیح دهید که شامل سه گزینه است. چادی، مانتویی کاملا پوشیده و سایر این گزینه ها هستند. اگر دارای بیماری خاص و یا معلولیت باشید نیز باید آن را در این قسمت شرح دهید.
 
 
 
اطلاعات اقتصادی
 
رسیدیم به حیاتی ترین قسمت ازدواج! البته این نکته درست است که پسران و دختران همیشه می گویند پول برای شان اهمیت ندارد اما خب…! شاید به همین دلیل است که وزارت جوانان این قسمت از سامانه همسان گزینی را بسیار پربار و غنی درست کرده و جزیی ترین آمار مالی متقاضی را خواستار شده است. این قسمت شامل دو بخش مجزای اطلاعات اقتصادی خانواده و اطلاعات اقتصادی متقاضی است (جا دارد از ریزبینی وزارت جوانان تشکر ویژه کنیم!) وضعیت اقتصادی خانواده شامل گزینه های: پایین، متوسط، بالا و خیلی بالا است. وضعیت محل سکونت شامل: خانه شخصی، آپارتمان شخصیت، خانه یا آپارتمان استیجاری، خانه سازمان و سایر است.
 
در این بخش دو گزینه دیگر نیز وجوددارد. باید توضیح دهید خانواده شما دارای خودرو هست یا نه و دارایی های دیگری دارید یا نه! بخش دیگر شامل اطلاعات اقتصادی متقضای است که شامل این گزینه ها است: منزل شخصی دارید یا نه، پس انداز دارید یا نه، اتومبیل شخصی دارید یا نه و در صورت پاسخ مثبت نام آن را ذکر کنید. متوسط درآمد ماهانه متقاضی، دارای مسکن هستید یا خیر.
 
 
 
اطلاعات توانایی ها
 
در اینجا هر مقدار توانایی دارید را باید رو کنید. از مهارت های علمی، هنری، فنی و… بگیرید تا علاقه ها و سرگرمی هایتان که شامل «صله رحم، مطالعه، کار با اینترنت، سفر، سینما، طبیعت گردی، تماشای تلویزیون و… می شود.»
 
 
 
اطلاعات جانبی
 
خود را آماده کنید که در این مرحله باید اطلاعات بیشتری از خودتان شرح دهید. گرایش سیاسی، مرجع تقلید، تقید مذهبی (بسیار مقید، مقید، اکتفا به انجام واجبات، انجام پاره ای از واجبات، چندان مقید نیست)، مصرف کننده سیگار، قلیان و…، اهل گوش دادن به موسیقی،  ولایت مدار (شامل گزینه های نیستم، هستم، میانه رو)، معتقد به استفاده از ماهواره و… جزو مواردی است که باید آن ها را توضیح دهید.
 
 
 
اطلاعات خواسته ها
 
قسمت آخر دیگر در مورد شما نیست و باید انتظارها و پارامترهای فرد مرد نظرتان را بنویسید. در این قسمت باید حداقل و حداکثر سن مورد نظرتان، حداقل و حداکثر قد مورد نظرتان، حداقل و حداکثر وزن مورد نظرتان، رنگ پوست که شامل گزینه های سفید، گندمگون، سفید، سبزه، تیره و اهمیت ندارد و میزان تحصیلات موردنظرتان را ذکرکنید. در بخش دیگری باید این نکات را علامت بزنید که مجردبودن، مطلقه بودن و همسر فوت شده بودن برایتان اهمیت دارد یا نه. در بخش آخر نیز ۱۰ جای خالی گذاشته شده که ملاک های انتخاب همسر از نظر خودتان را بنویسید و درصد اهمیت آن را ذکر کنید.
 
 
 
منتظر باشید!
 
پس از اتمام مراحل فوق دیگر با خیال آسوده بنشینید تا همسر آینده تان سوار بر اسب خوشبختی ها از راه برسد. به همین راحتی، به همین سادگی!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    تازه آشنا شدم نظری ندارم
  • Manizheh ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    عالی
  • ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام چرا هیچ تلفونی نیست که تماس بگیریم
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
    0 0
    همسرم با ایمان وبازمانه بسازد
  • احسان ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 3
    یه خانم با فرهنگ و با حجاب برای زندگی