قدس آنلاین – سبزوار : رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار گفت : تا کنون برای ۶۷ هزار هکتار در هشت منطقه شهرستان های سبزوار و داورزن طرح آبخیزداری تهیه شده است.

تنها راه مقابله با خشکسالی و کم آبی اجرای طرح های آبخیرداری است

قاسم آخوندی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: علاوه بر این یک طرح مطالعاتی جامع به مساحت شش هزار و 520 هکتار در بخش روداب سبزوار توسط مشاور در حال مطالعه است. وی داشت:  عملیات اجرایی دو حوزه آبخیزداری ششتمد و سلیمانیه سبزوار به اتمام رسیده و چهار حوزه آبخیزداری سبزوار، قاسمی، قلعه میدان و گاچ و بسک ششتمد سبزوار هم در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی دو طرح آبخیزداری حسن آباد و البلاغ سبزوار هم به دلیل عدم تامین اعتبار آغاز نشده است ادامه داد  : برای اجرای این پروژه ها نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای طرح های آبخیزداری این شهرستان ها را ناچیز دانست و یاد آور شد :  اعتبارات مزبور جوابگوی مرمت طرح های اجرا شده نیز نمی باشد.

آخوندی اضافه کرد : سالانه حدود هفت میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبخیزداری شهرستان های سبزوار و داورزن مورد نیاز است .

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های آبخیزداریخاطر نشان کرد : با توجه به بحران آب و اهمیت تغذیه سفره های آبهای زیرزمینی تنها راه مقابله با خشکسالی و کم آبی اجرای طرح های آبخیرداری است.

وسعت اراضی شهرستان های سبزوار و داورزن یک میلیون و 200 هزار هکتار می باشد که از این میزان یک میلیون هکتار آن اراضی ملی است . /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.