قدس آنلاین یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است تا ضمن شناساندن فعالیتها و خدمات دستگاه قضایی به مردم و جامعه ، زمینه های ارتباط بیشتر با مردم فراهم گردد.

هفته قوه قضائیه زمینه های ارتباط بیشتررا با مردم فراهم  می کند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در نشست ستاد بزرگداشت مراسم شهدای هفتم تیر وهفته قوه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت  : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آیت ا... بهشتی چه در زمینه تدوین و تصویب قانون اساسی و چه در زمینه متحول نمودن دستگاه قضایی و تدوین و تصویب قانون مجازات اسلامی مبتنی بر افکار و اندیشه های حضرت امام(ره) نقش تاثیرگذارو بی بدیل ایفا کرد و به حق به عنوان معمار دستگاه قضایی اسلامی شهرت یافت.

وی افزود:  همزمانی شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه امسال با شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب وامام جمعه وقت یزد و ماه مبارک رمضان فرصت ویژه ای برای گرامیداشت این هفته فراهم آورده است .

حبیبی خاطرنشان ساخت : علاوه بر دستگاه قضایی استان وسازمانهای تابعه که برنامه های داخلی برای این هفته دارند انتظار می رود که دستگاه های  اجرایی و فرهنگی و رسانه ای نیز در رابطه با شناسایی جایگاه دستگاه قضایی به مردم و جامعه در این هفته نهایت همکاری را با دستگاه قضایی استان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید تبیین  جایگاه  و وظایف دستگاه قضایی برای مردم و انعکاس دستاوردهای آن از مهمترین برنامه های این هفته می باشد تصریح کرد : پرداختن به شخصیت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و72 تن از یارانش و ترورشخصیتهای مهم کشور که در اولین سالهای پس از انقلاب واقع شد برای نسل سوم انقلاب  واینکه واقعاً دشمن در این ترورها به دنبال چه اهدافی بود از اهمیت زیادی برخوردار است.

حبیبی افزود: اهداف دشمنان از این ترورها این بود که فکر و ایده حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که برقراری جمهوری اسلامی و نظام ولایی در ایران بود پیاده نشود .

رئیس کل دادگستری استان ابرازداشت : با وجود ترور گسترده نخبگان انقلاب و همفکران امام ، دشمن هرگز نتوانست به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزند و دلیل آنهم اطاعت مردم از رهبری و ولایت فقیه بود که توطئه ها را خنثی نمود .

وی در پایان  تضعیف جایگاه ولایت فقیه به عنوان ستون اصلی و محوری نظام را از اهداف مهم  دشمن درحال حاضر ذکر کرد وافزود: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وشناساندن شخصیت شهدای انقلاب به نسل جوان از جمله آیت الله شهید بهشتی در تثبیت جایگاه نظام و ولایت فقیه نقش مهمی در از بین بردن توطئه های دشمنان دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.