قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از آغاز اجرای پروژه نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر در تبریز خبر داد.

عملیات احداث نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر در تبریز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده  در آیین آغاز احداث باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: فاز نخست این پروژه در مساحتی به وسعت 3 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال آغاز شد.

وی افزود: در نخستین باغ گیاهان دارویی و معطر تبریز 36 گونه علفی چند ساله کاشته می شود.

حسن زاده از فضای سبز و پوشش گیاهی به عنوان یکی از اضلاع اساسی حیات انسانها نام برده و تصریح کرد: تنوع گیاهان کاشته شده در تبریز یکی از اولویت های اساسی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز است .

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با ابراز امیدواری از اینکه این یک پارک نمونه و الگوبرداری ای برای دیگر نقاط شهر باشد، گفت: این حرکت نخست می تواند برای حرکت اصلی یعنی احداث باغ گیاه شناسی بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم در کنار تجربه و ثبات، تنوع و افزایش گونه های شهر تبریز با تکیه بر دانش و تجربه قدم های خوبی برداشته شود.

حسن زاده به اشاره به مزایا و اهداف ایجاد این باغ گیاهان دارویی در تبریز اظهار داشت: سازگاری گونه های کاشته شده با اقلیم منطقه ، شناساندن گیاهان بومی منطقه و خاصیت آنها از جمله اهم اهداف مورد نظر در این طرح است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز یادآور شد: با هم افزایی پتانسیل مجموعه های مختلف مثل دانشگاه تبریز و مرکز تحقیقات کشاورزی شاهد نگرشی متخصصانه و نوآورانه در فضای سبز تبریز خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق اقداماتی از این دست تنوعی تازه برای جذب متخصصان به امر فضای سبز  با پرهیز از یکنواختی و سلیقه های مشخص ایجاد می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.