امام جمعه مشهد گفت: آقایانی که می گویند تحریم ها باعث شده است استخوان های مردم خرد شود باید بدانند که ملت ایران دست بسته جان دادن را به دست بسته تسلیم شدن ترجیح می دهد.

ملت ایران دست‌بسته جان دادن را به دست‌بسته تسلیم‌شدن ترجیح می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علم الهدی ظهر جمعه در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: تشییع شهدای غواص مانور عظیم نیروی این انقلاب در برابر بینش مستکبران عالم و نماد به یاد ماندنی از پایمردی مردم به انقلاب بود.

امام جمعه مشهد افزود: از هنگامی که غواصان در عملیات «کربلای چهار»  به شهادت رسیدند ۲۸ سال می گذرد، اما چرا این پیکرهای مطهر امروز پیدا شد؟

وی افزود: علت این است که مشکلات نظام و انقلاب را خود شهدا حل می کنند زیرا آنها هر زمانی که اصول و ارزش های انقلاب را در معرض خطر ببینند، با خون خود درس پایداری می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام این شهدا به ملت ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر زور بود، گفت: شهدا آمدند تا بگویند اکنون وضعیت شما از ما بدتر نیست، ما با دست بسته جان دادیم اما دست بسته تسلیم نشدیم پس چرا شما می خواهید تسلیم آمریکا شوید در حالی که به اندازه ما دست بسته نیستید.

روند مذاکرات کلاه برداری است

وی ادامه داد: آقایانی که می گویند مردم استخوان‌هایشان در زیر فشار تحریم خرد شده است و یا می گویند تمام مشکلات کشور به خاطر تحریم ها است باید بدانند که ملت ایران دنبال روی این شهدا است و دست بسته جان دادن را به دست بسته تسلیم شدن ترجیح می دهند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم رضوی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: روند مذاکرات روند کلاهبرداری است زیرا آمریکایی ها به خاطر اینکه ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است مذاکره می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکایی ها که با توطئه و دسیسه راه های مختلفی را برای براندازی نظام رفته اند و هیچ جوابی نگرفتند سعی دارند تا با حیله گیری و کلاه برداری در مذاکرات  ملت ایران را نابود کنند.

خطیب جمعه مشهد گفت: امام خمینی(ره) در جمعی که رئیس جمهور فعلی کشور نیز در آن حضور داشت فرمودند «ملت ایران اگر می خواست با آمریکا صلح کند در همان ابتدا از آمریکا جدا نمی شد»

وی تاکید کرد: آیا ما باید به خاطر ارزان شدن بعضی چیزها خودمان را بفروشیم؟

امام جمعه مشهد در جمع نمازگزاران روزه دار بیان کرد: ملت ایران در برابر آمریکا می ایستد و به امید خداوند پیروز خواهد شد.

وی افزود: آن روزی که رهبری عبارت نرمش قهرمانانه را مطرح کردند برخی رسانه ها گفتند که رهبر ایران در حال دوری از اصول امام خمینی(ره) است اما رهبری فرمودند این بدفهمی بود، هرگونه حرکتی در نرمش قهرمانانه باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.

حلاوت عشق به خداوند هیچگاه از بین نخواهد رفت

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در بین گرایش هایی که در وجود هر انسان وجود دارد، آن موردی که اگر به عشق برسد باعث سعادت می شود، «خداگرایی» است و این گرایش انسان را در مسیر زندگی در جاده ای قرار می دهد که نقطه نهایی آن شبیه خدا شدن است.

وی افزود: در برابر هر گرایشی که انسان با آن به لذت می رسد، موردی وجود دارد که باعث می شود حلاوت آن لذت از بین برود اما گرایش به خداوند لذتی دارد که هیچگاه شیرینی آن از خاطر انسان فراموش نخواهد شد.

خطیب جمعه مشهد افزود: ماه رمضان ماه عشق است، در این ماه خود معشوق در پی عاشق می گردد و می گوید ای کسانی که از من روی گردانیده بودید، به سوی من بازگردید و از گناهانتان خجالت نکشید زیرا من تمام گناهان شما را سوزاندم.

وی گفت: در این ماه خداوند مهمانی دارد که از تمام مهمانان دیگر گرامی تر است و اگر ایشان نبود شاید این سفره برای هیچ فردی پهن نمی شد اما متاسفانه دست ما از دامن این انسان کوتاه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.