حسن زید عضو هیات مذاکره کننده جنبش انصارالله و علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در نشست ژنو، درخواست های این جنبش را برای اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل تشریح کرد.

 خواسته های انصارالله در نشست ژنو برای نماینده سازمان ملل تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا و پایگاه خبری یمن پرس، حسن زید رییس حزب یمنی الحق، درخواست های انصارالله را برقراری آتش بس دایمی میان طرف های سیاسی درگیر یمن به طوری که احزاب سیاسی بتوانند راه حل کلی شامل عقب نشینی همه طرف ها از شهرهای اصلی و سازوکارهایی که مانع مقابله با تروریست های القاعده نشود و همچنین احیای تلاشهای سیاسی بر اساس سازو کار مورد توافق را مطرح کرد.

هیات جنبش انصارالله در نشست یمنی - یمنی ژنو همچنین خواستار پایان دادن به همه اشکال محاصره مردم یمن و ورود بی قید و شرط مایحتاج آنها از جمله سوخت و مشتقات نفتی، غذا و دارو و دیگر کالاهای مورد نیاز شد.

به رغم استقبال ولد شیخ از درخواست های هیات انصارالله در ژنو، سازمان ملل دیشب پایان مذاکرات ژنو را بدون دستیابی به توافق نهایی اعلام کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.