وزیر راه و شهرسازی با تاكيد بر اينكه حتی در زیر تحریم‌ها نیز سیستم حمل و نقل ما به طور کامل فعال بود، گفت: با وجود محدودیت‌ها، ما کنترل کامل حریم هوایی و سیستم حمل و نقل هوایی خود را داشتیم.

سفارش ۴۰۰ هواپیما در آینده/ تحریم حمل و نقل ایران را متوقف نکرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، عباس آخوندي در سفر به پاريس در گفتگو با هفته نامه فرانسوی لوپوئن (lePoint) در پاسخ به اين سؤال كه دیپلماسی فرانسه در مذاکرات هسته ای با ایران بسیار بیشتر از مذاکره کنندگان امریکا سختگیری از خود نشان می‌دهد، آیا شرکت‌های فرانسوی بهای این سخت گیری را با بیرون ماندن از بازار ایران خواهند پرداخت؟ گفت: به هیچ وجه، این طبیعی است که در مذاکرات هر کس نظر خود را بیان کند. اما ما در آستانه یک تغییر عمده سیاسی و اقتصادی برای ایران و جهان هستیم.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بر خلاف آنچه که من در این طرف و آن طرف می‌خوانم، روابط ما با فرانسه خوب و حتی عالی است. ما در پاریس به خوبی مورد استقبال دولت قرار گرفتیم. همه مایل به باز کردن یک صفحه جدید در روابط دوجانبه هستند.

وي در خصوص رقابت شرکت‌های فرانسوی با همتایان آمریکایی خود برای سرمایه گذاری‌های بسیار بالا در بازار ایران، اظهار داشت: شرکت‌های فرانسوی برای بازگشت به ایران کاملا آماده هستند، به خصوص برخی از آنها در حال حاضر با این بازار بسیار آشنا هستند. حتی در سال‌های اخیر، تماس‌های تجاری، قانونی و شفافی صورت گرفته است. برخی دیگر از شرکت‌ها به زمان بیشتری برای ایجاد روابط دراز مدت نیاز دارند و این قابل درک است. در کل روابط تجاری فرانسه و ایران خوب است. این تاخیر فرانسه برای ورود به بازار ایران فقط یک بلوف و بخشی از بازی است.

اين عضو كابينه تدبير و اميد در خصوص نیازهای ایران امروز با اشاره به اينكه ما کشوري توسعه نیافته نیستیم، ابراز داشت: حتی در زیر تحریم‌ها نیز سیستم حمل و نقل ما به طور کامل فعال بود، با وجود محدودیت‌ها، ما کنترل کامل حریم هوایی و سیستم حمل و نقل هوایی خود را داشتیم.

وي افزود: در سال گذشته به دلیل اوضاع عراق، تعداد پروازهای بین المللی از حریم هوایی ایران به ۲ برابر افزایش یافت و ما خود را با این وضعیت کاملا وفق دادیم. به عنوان مثال، پروازهای بین المللی در فرودگاه تهران ۱۸درصد بیش از سال گذشته است و این فقط یک آغاز است. نیازعمده ای به نوسازی ناوگان داریم. ناوگان هوایی ما در حال حاضر دارای ۲۴۷ هواپیما است. متوسط سن آنها ۲۰سال است، بنابراین باید ناوگان جدید جایگزین شود. در سال های آینده نزدیک به ۴۰۰ هواپیما سفارش خواهیم داد.

آخوندي در پاسخ به اين سؤال كه اگر مذاکرات به توافق منتهی نشود، توضيح داد: ممکن است در آخرین لحظات شگفتی هایی رخ دهد، اما معتقد هستیم که لحظه توافق فرا رسیده است. آخرین دقایق مذاکرات همیشه حساس ترین لحظات است در هر حال جامعه بین المللی پس از توافق بسیار متفاوت تر از آنچه ما امروز می‌شناسیم خواهد بود.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ به سوال خبرنگاران هفته نامه فرانسوی لوپوئن در خصوص اينكه چنانچه تاثیر سیاست باز شدن روابط به سرعت نمایان نشود، مردم ایران چه واکنشی نشان خواهند داد؟   مردم ایران برنامه راهبردی ما را درک می‌کنند. آنها می‌دانند که ما صادقانه تمایل به پیشرفت و حرکت به جلو داریم. مسلما فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت و نمی‌توان انتظار داشت که همه چیز در یک لحظه حل شود. دولت ایران دارای چشم انداز بلند مدت است و این مسئله کمک می‌کند که بتوانیم جزئیات ناراحت کننده را رد کنیم و خوشبینانه جلو برویم.

پنجاه و يكمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع هوانوردي بورژه (حومه پاريس) از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار مي‌شود. ۲۲۵۰ شركت كننده با به نمايش گذاشتن موقعيت، محصولات جديد، هواپيماها و رويدادهايشان در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.