قدس آنلاین- زهره کهندل: با آغاز فصل تابستان، ادامه فعالیت نخستین مدرسه طبیعت ایران به حالت تعلیق درآمد.

مخالفت آقای رئیس باادامه فعالیت نخستین مدرسه طبیعت ایران!

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر مدرسه طبیعت با اعلام این خبر می گوید: مجوز فعالیت ما را پارک علم و فناوری خراسان رضوی داده است و ما از این طرح در مرکز رشد و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی که زیرمجموعه مرکز تحقیقات کشاورزی و پارک علم و فناوری است، دفاع کردیم اما اخیرا، رئیس مرکز تحقیقات تغییر کرده و ایشان مانع از ادامه فعالیت ما در محل مرکز رشد شده اند.

محمد قائم پناه می افزاید: چندی پیش به ما گفتند که خانواده پرسنلی که به مجموعه اقامتی مشرف به محل مدرسه می آیند به دلیل نگهداری حیوانات، نسبت به مسایل بهداشتی اعتراض داشته اند که این موضوع را حل کردیم، سپس به وضعیت حجاب خانواده های مراجعه کننده اشکال گرفتند که ما از آنان درخواست کردیم حجابشان را رعایت کنند. بعد به ما گفتند بناست آب انبار موجود در منطقه را توسعه دهیم که آن منطقه را خالی کردیم.

او درباره تمدید نشدن قرارداد همکاری شان که اول تیرماه سال جاری به پایان می رسد، می گوید: چندین تقاضانامه برای جلسه دفاع گذر از دوره پیش رشد به رشد دادیم که هنوز این جلسه برگزار نشده است.

قائم پناه توضیح می دهد: سال گذشته از طرح مدرسه طبیعت در مرکز رشد و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی دفاع کردیم و وارد دوره پیش رشد شدیم که در این دوره، مرکز شرایط اسکان را به همراه تجهیزاتی برایمان مهیا کرد. امسال می بایست وارد مرحله رشد می شدیم و مستنداتی برای ورود به این مرحله آماده کرده بودیم که در جلسه دفاع ارایه دهیم اما جلسه ای برگزار نشد.

او خاطرنشان می کند: به درخواست دفاع ما پاسخی نمی دهند و فقط اعلام کردند که قرارداد اسکان شما تمام شده است.

مدیر مدرسه طبیعت با بیان اینکه به آنان پیشنهاد ادامه فعالیت در مرکز طرق، حوالی پلیس راه نیشابور داده شده، می گوید: ما زیر مجموعه مرکز رشد هستیم نه مرکز تحقیقات که به آنجا نقل مکان کنیم ضمن اینکه آنجا را اجاره می دهند و ما کار تجاری نمی کنیم که بتوانیم هزینه اجاره را دربیاوریم.

* ادامه فعالیت را صلاح نمی دانیم

علی اکبر مویدی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوي که چندان تمایلی به ادامه فعالیت مدرسه طبیعت در محل فعلی آن (مرکز رشد و فناوری کشاورزی خراسان) ندارد در این باره به خبرنگار ما می گوید: قرارداد آنها تا اول تیرماه سال جاری است.

به گفته وی بناست در این محل طرح تحقیقاتی توسعه سیستم های آبیاری اجرا شود و نقشه برداری آن انجام شده است.

او با اشاره به پایان زمان قرارداد کاری این مجموعه می افزاید: کار ما خیلی قانونی است. همان زمان به این آقایان جای دیگری پیشنهاد شد.

مویدی دلایل ممانعت از ادامه فعالیت مدرسه طبیعت در محل فعلی را چنین برمی شمرد: زیر این منطقه، حوضچه های آب است که در طرح توسعه آبخیزداری قرار دارد و منطقه بسیار خطرناک است، صلاح نمی دانیم که در اینجا ادامه فعالیت دهند.

او در پاسخ به اینکه چرا با آگاهی از چنین خطراتی، این منطقه برای عملیاتی سازی ایده مدرسه طبیعت تعیین شد، می گوید: من 5 ماه است که مدیر این تشکیلات شده ام.

وی خاطرنشان می کند: حتی قول مساعد برای همکاری دادیم اما نه در این منطقه، به خودشان بستگی داشت که بیایند و صحبت کنند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوي پشت این محل، مجموعه بصیرت افزایی مربوط به یکی از نهادهاست که آنها هم درخواست جابجایی داده اند، ضمن اینکه منطقه از لحاظ ایمنی، شرایط خوبی ندارد.

مویدی می افزاید: آنها باید به قراردادشان پایبند می بودند و از چند ماه قبل به جای دیگری فکر می کردند. سیستم اداری هم سیستم شخصی نیست، وقتی قراردادی بسته می شود با اتمام آن باید تخلیه شود.

او در پاسخ به اینکه با توجه به اخذ مجوز مدرسه طبیعت از پارک علم و فناوری خراسان رضوی، آیا در این باره با پارک علم و فناوری هماهنگی صورت گرفته است، می گوید: این زمین و اراضی آن، متعلق به مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی است، پاسخ بنده این است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریمی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    1 0
    علی اکبر مویدی رئیس فعلی سازمان تحقیقات آموزش کشاورزی خراسان رضوی به درد چوپانی گله می خورد . البته چوپانی شغل انبیاست و نباید خرده گیرند . ادمی که شعور ندارد و خودش را به خواب زده را هیچ وقت نمی شود بیدار کرد .مدیران ضعیفی چون مویدی هستند که فاتحه بخش کشاورزی را خوانده اند و دوست و دشمنش را نمی تواند از هم تشخیص دهد .