قدس آنلاین-زنجان:طی سال گذشته ۳۰۰ نفر از طریق ستاد دیه استان زنجان از زندان آزاد شدند.

۵۳ درصد از پرونده های وارده به دادگستری زنجان منجر به مصالحه شده است

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین از زنجان،گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد به ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۷۹۹ فقره ورودی پرونده بوده که از این تعداد به ۱۳۰ هزار و ۷۲ پرونده رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد ۷۵ هزار و ۱۱۸ فقره پرونده مربوط به شورای حل اختلاف است که تعداد ۷۶ هزار و ۲۲ فقره پرونده  در این شوراها مختومه اعلام شده است.
گل محمدی، به برنامه‌ها و اهداف قوه قضائیه در طول سال گذشته و امسال اشاره کرد و افزود: در سایه امنیت، مردم می‌توانند به فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود برسند.
وی به راه اندازی نهاد مردمی انجمن حمایت از زندانیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این نهاد با فعالیت های غیرانتفاعی در کشور برتر است.
رییس‌کل دادگستری استان زنجان افزود: انجمن حمایت از زندانیان سالانه ۸ تا ۱۰ سبد غذایی در بین خانواده های زندانیان توزیع می‌کند.
گلمحمدی یادآور شد: ۱۸ قلم کالای غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان به خانواده زندانیان پرداخت می‌شود.
وی به سبد عیدی خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی نیز کمک هزینه تحصیل به این خانواده‌ها و عیدی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌شود.
رئیس شورای قضایی استان زنجان  به فعالیت های ستاد دیه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تسهیلات  کم بهره در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد و این مبلغ به زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می‌شود تا شاکیان پرونده را راضی کنند.
رییس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۰۰ نفر از طریق ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
گل محمدی  در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه افزود: در این روز شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش از تمام خواسته‌ها و داشته های دنیوی خود گذشتند و به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ماه، ماه تمرین برای بهتر و الهی زندگی کردن است تا بتوانیم با این عملکرد جامعه ای با درصد کم جرایم داشته باشیم و راه مقابله و مواجهه با ناهنجاری‌ها و اختلافات را در این ماه تمرین کنیم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.