قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "هشدار تازه محمود احمدی نژاد" و "«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی" تا "سونامی بیکاری فارغ التحصیلان"

مراقبت مجلس برای توافق خوب

کلیات طرح مهم هسته ای مجلس با عنوان "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای" در جلسه علنی دیروز به تصویب رسید. این طرح با 199 رای نمایندگان تصویب شد.

مجلس شورای اسلامی در این مصوبه ضمن تاکید بر لغو یکجا و کامل تحریم ها، هرگونه دسترسی به اسناد افراد و تجهیزات نظامی و همچنین محدودیت بر برنامه تحقیق و توسعه را ممنوع کرده است.

روزنامه "قدس" از روز پرحاشیه مجلس می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "کلیات طرح حفظ حقوق هسته ای تصویب شد"

روزنامه "ایران" نیز از این روز به عنوان "روز داغ هسته ای مجلس" یاد می کند و"همشهری" نیز در تیتر یک خود نوشت: "مصوبه مجلس برای تعیین خطوط قرمز هسته ای"

روزنامه "کار و کارگر" نیز در این خصوص نوشت: "با تاکید لاریجانی بر تمکین مجلس از چارچوب مد نظر رهبر انقلاب؛ طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای تصویب شد"

روزنامه "جام جم" از پیام مجلس به غرب با تصویب طرح هسته ای خبر می دهد. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "زیاده خواهی ممنوع"

"وطن امروز" هم در تیتر یک خود نوشت: "تصویب الزامات توافق خوب"؛ تیتر روزنامه "حمایت" نیز به این شرح است: "مراقبت مجلس برای توافق خوب"

***

"پاتک هسته ای هیات رئیسه" یا "رقیق سازی طرح صیانت از حقوق هسته ای"

به نظر می رسد برخی از روزنامه های حامی دولت از برخی تغییرات در طرح هسته ای، راضی به نظر می رسند. آنها در لابه لای تیترهای خود از "لاریجانی" حمایت کرده اند.

روزنامه "شهروند" نیز از "پاسخ لاریجانی به اعتراض شماری از نمایندگان به تغییر واژه ها در طرح هسته ای مجلس" نوشته است. در تیتر این مطلب می خوانیم: "توافق هسته ای فروش سیب زمینی نیست"

"اعتماد" نیز در این خصوص تیتر زد: "لاریجانی پای دیپلماسی ایستاد" و "ابتکار" تیتر زد: "اصلاحات رئیس"

روزنامه "شهروند" هم از "پاتک هسته ای هیات رئیسه به تندروها" می نویسد. این روزنامه نیز از قول "علی لاریجانی" می نویسد: "مسئله هسته ای فروش سیب زمینی در کشور نیست"

در مقابل روزنامه های منتقد دولت؛ از برخی تغییرات انجام شده در طرح راضی به نظر نمی رسند.

روزنامه "عصرایرانیان" از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای با "تعدیل" خبر می دهد و روزنامه "سیاست روز" نیز در این خصوص از کلمه "دست اندازی" استفاده می کند. در این روزنامه می خوانیم: "علی رغم برخی دست اندازی ها کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای تصویب شد"

و روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "با انجام تغییراتی در مجلس؛ طرح صیانت از حقوق هسته ای رقیق سازی شد!"

***

5 تا 7 اختلاف تا دستیبابی به توافق

9 روز مانده به فرصت نهایی، دیپلمات های ارشد بر سر کاهش اختلافات مذاکره می کنند.

روزنامه "آسیا" با بیان اینکه "قدرت ها به فکر تمدید بلند مدت مذاکرات نیستند و بر دستیابی به یک توافق تا تاریخ30ژوئن تمرکز دارند" در تیتر یک خود نوشت: "نخستین سفر پس از توافق نهایی؛ وزیر خارجه فرانسه به تهران می آید"

روزنامه "تعادل" نیز در یکی از تیترهای خود از "5 تا 7 اختلاف تا دستیبابی به توافق" نوشت.

***

هشدار تازه محمود احمدی نژاد

روزنامه "شرق" با انتشار عکسی از "محمد احمدی نژاد" در صفحه اول خود، نوشت: "هشدار تازه محمود احمدی نژاد: غرب به دنبال دستگیری امام زمان است"

روزنامه "روزان" از انتقاد تند هاشمی از دولت قبل و حامیانش می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "روحانیت در معرفی احمدی نژاد مقصر است"

"آفتاب یزد" هم از قول "هاشمی" نوشت: "8 سال دوره احمدی نژاد تزریق سم به جامعه بود"

البته روزنامه "تجارت" این جمله را بصورت کاملتر در تیتر یک خود بازتاب داد. این روزنامه نوشت: "سخنان منتشر نشده آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دولت احمدی نژاد: رشد نقدینگی توسط دولت قبل، تزریق سم در بدن جامعه"

***

«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی

ایران دومین بازی متوالی در سه ست پیاپی مقابل آمریکا به برتری رسید تا با مجموع 6ست برده و صفر ست باخته در دوبازی برگشت، آمریکا را دست خالی راهی خانه کند.

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "فقط تهرانگردی و قلیان کشیدن برای امریکایی ها خاطره خوش بود!" از شش تایی شدن یانکی ها نوشت. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "امریکا را دست خالی بازگرداندیم"

روزنامه "آرمان امروز" نیز تیتری به این شرح داشت: "هدیه 1+5 امتیازی یانکی ها"

تیتر برخی از روزنامه های ورزشی در این خصوص به این شرح است:

ابرار ورزشی: "مانور قدرت شیربچه های ایران"

ایران ورزشی: "این ماییم، آن بالا"

شوت: "«1+5» امتیاز"

گل: "«1+5» امتیاز از مذاکرات در آزادی؛ ناکار مثل آمریکا"

***

سونامی بیکاری فارغ التحصیلان

بررسي وضعيت فارغ‌التحصيلان نشان مي‌دهد از جمعيت ١١‌ميليوني فارغ‌التحصيلان تنها چهار ميليون و ٤٠٠ هزار نفر شاغل محسوب مي‌شوند و بخشي از اين جمعيت نيز توفيقي در يافتن شغل نداشته‌اند.

"آرمان امروز" نیز از "سونامی بیکاری فارغ التحصیلان" می نویسد. در این روزنامه از 4برابر شدن بیکاری جوانان می خوانیم.

روزنامه "اعتماد" هم در تیتر یک خود نوشت: "تحصیل «بیکاری» در دانشگاه"

روزنامه "هدف و اقتصاد" نیز از قول "معاون وزیر کار" در تیتر یک خود نوشت: "نرخ بیکاری جوانان 21.5درصد شد"

بالاترين نرخ بيكاري در ميان رشته‌هاي دانشگاهي به فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي علوم كامپيوتر، حفاظت از محيط زيست و كشاورزي، شيلات و جنگلداري اختصاص دارد. نرخ بيكاري در هر سه رشته بالاتر از ٢٧ درصد گزارش شده است.

البته نکته جالب این است که روزنامه "جهان اقتصاد" از تبعیض و تفاوت دستمزد و نارضایتی کارکنان می نویسد. در تیتر یک این روزنامه هم می خوانیم: "37درصد شاغلان کشور در جستجوی شغلی جدید!!"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ٱرش IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    33 24
    جای بسی شرم است برای رفسنجانی که بعد از گذشت 37 از پیروزی انقلاب مردم از ایشان روی گردان شده به احمدی نژاد برای حفظ ٱرمانهای انقلاب و امام روی ٱورده اند و با تمام تلاشای مذبوحانه ای که برای بدبین کردن مردم میکنند هر روز مردم به ارزش احمدی نژاد بیشتر پی میبرند و پوچ و بی عرصه گی مسئولین و دار و دسته هاشمی بیشتر پی میبرند البته میدانم که عرضه انتشار ٱزاد نظرات را ندارید اما نوشتم لااقل خودتون بدانید
  • ناجي IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    21 15
    باز اين آقا مزه پروندن امام زمان (عج)شده براي بعضي ها سوژه و.....
  • مردمی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    28 16
    آفتاب یزد / آرمان/ ابتکار / شرق /قانون / ایران اینها همه تهمت نامه ای بیش نیستند که سرشان در جیب بیت المال است و هر چه دروغ و تهمت است که از سمت شیخ حسن و یارانش و رفسنجانی علیه دکتر احمدی نژاد و دولت قبل گفته می شود را منتشر می کنند البته آرمان که یک روزنانه خانوادگی هاشمی می باشد و از زمان فتنه به دنیاآمده است
  • فرهاد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    22 1
    باسلام بنده فارغ التحصیل دوره کارشناسی رشته جغرافیای شهری هستم که ازسال86دنبال استخدام هستم ولی تابحال حتی ندیدم که ازجغرافیا استخدام بکنند چه رسدبه اینکه آزمونی داشته باشه.به نظرمن دربیشتردانشکده هادردانشگاههاازجمله دانشکده علوم انسانی راباید گل بگیرند تاحداقل عمرجوانها به فنانرود
  • ٣٠ ساله IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    30 1
    خدايا به كي بگم درس خوندم و فوق ليسانس دارم و بيكارم. كار ازاد هم دارم ميكنم فقط دارم درجا ميزنم. چرا من نميتونم از جوونيم تو اين مملكت استفاده كنم! تفريح كه براي ماها ممنوعه . دل خوشيمون يه شمال بود كه اونم ديگه توان ماليش نيست! نميتونم كار كنم و براي پير شدنم پس انداز كنم. نميتونم بيمه باشم تا خيالم بابت پيريم راحت باشه. نميتونم ازدواج كنم تا يه مونس كنارم داشته باشم . نميتونم بچه داشته باشم چون اونم بدبخت ميكنم.. خدايا اين كله گنده ها چي دارن ميگن!؟
  • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    31 25
    هر چه به احمدی نزاد بد بنویسد باز هم بیش مردم عزیزه
  • ب.ب IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    16 7
    باسلام شیربچه های ایران اسلامی نشان دادندکه که آمریکاراباید 3برهیچ که نه بلکه6برهیچ شکست داد یعنی هیچ امتیاز نبایدبدهیم والا اگرامتیازپشت امتیازبه آنهابدهیم دیگرجبرانش مهال یابه سختی امکان داشته باشد.امام خمینی ره فرمود:اگردرتمام آمریکامسجدساخته شودوازمناره های آنها صدای اذان شنیده شود،بازهم شمامرگ برآمریکاراکنارنگذارید.چون شیطان بزرگ است.
  • رضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    22 33
    خدایا ترا به عظمت این ماه بزرگ ترابه قدر شبهای قدر قسمت میدم شر احمدی نژادرااز سر این کشور واین ملت مظلوم ایران کوتاه کن الهی آمین
  • احمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    7 4
    مطمئنا دولت روحانی اواخر دوره ریاست جمهوری اش سعی در رفاه مردم خواهد داشت تا مردم این روزهای سخت را فراموش کرده و به او رای دهند، مردم هوشیار باشند
  • جاوید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    7 3
    محاکمه مهدی هاشمی توسط قوه قضائیه که حاصل مناظره 88 و افشاگری های احمدی نژاد و تزریق شجاعت در مقابل خواص و آقازاده ها به قوه قضائیه بود باعث شده هاشمی دیگه از کوره در برن و هر کاری برای تخریب احمدی نژاد بکنن چون بازگشت مجدد احمدی نژاد یعنی پایان کار هاشمی و دوستانش.اگه میبینید هاشمی و دولتی ها اینقدر عجولانه احمدی نژاد رو تخریب میکنن بخاطر همینه.تنها کسی که میتونه روحانی رو شکست بده احمدی نژاده ،هاشمی خوب میدونه.اگه در دوره احمدی نژاد سم تزریق شد،در دوره سازندگی مملکت به سرطان لا علاج مبتلا شد(اشرافیت ،تجملگرایی،رشوه ،فساد ،پارتی بازی ،له شدن خیلی ها زیر چرخهای سرمایه دار شدن یه عده،انحصار طلبی و...)
  • ناصر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 6
    خجالت بکشید وتعریف از احمدی نژاد نکنیدآقایی که گفتی احمدی نژاد عزیزه واقعازشته برا یه ایرانی یا باسواد مگه خودش نگفته بود هاله نوردیدم وآبروی این ملتا برد این عقب افتاده روانیه دزد پرور چرا میگی چون روزنامه از رفسنجانی اینارا مینویسه زشت بود که این رییس جمهور ایران باشه اونم خیلی
  • دانیال IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    6 5
    روز به روز عشقم به احمدی نژاد و تنفرم از هاشمی و دارو دسته فتنه و خیانت و وطن فروشی بیشتر میشه
  • علی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    6 8
    سلام توهین به احمدی نژادوترس از امدنش به صنحه خواب را ازکسانی که سرشان درآخربیت لمال است ربوده وشاید فریب افکارعمومی وسربوش گذاشتن برروی گند کاری های اقا زادهاشان
  • l IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 6
    روزی میشود که مردم باچراغهای مکبی قدیم دنبال احمدی نژاد بگردند
  • احمد حبیبی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    4 2
    باخت تیم ارباب را به روشنفکران وطن فروش تسلیت باد
  • برادر IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    6 7
    از آقای احمدی نژاد خواهش داریم که فقط دهنشونو ببندن! تو 8 سال و به خصوص 2 سال آخر به قدر کافی حرف ... زدن! حداقل باید 8 سال دهنو ببندن!
  • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    8 8
    با عرض سلام کسانی که تورم را برای آقای دکتر احمدی نراد درست کردن اکنون دامن خودشان را گرفته است.روحانی و هاشمی دیگر حنایتان رنگی ندارد .مردم همه احمدی نزاد را دوست دارند.همه با هم احمدی نزاد رای میدهیم.استاد دانشگاه.
  • مسیحا IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    5 10
    گخدایا زودتری دوره این روحانی تموم بشه و اون مرد باز بیاد سرکار, بهدولتی اون هم صاحب خونه هم صاحب ماشین هم صاحب کار شدم, به دولتی این خان هم شغلم را از دست دادم هم ماشینم را , و این دروغ هایی که به احمدی نژاد میبندن در مورد احمدی نژاد هیچ صحت نداره, راست میگن با فیلم نشون بدن
  • محسن121 IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    8 0
    خداوند ظهور امام زمان را نزدیک بفرماید / ان شاء ا...
  • سرباز فدایی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    4 1
    آقایانی که می خواهند اختلاص آقازاده هایی مثل هاشمی و... راسرپوش بگذارند، عملکرد های خوب وفراگیر دکتر احمدی نژادرا بی منطقانه زیر سوال می برند..
  • جمشید عمرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 3
    اگه حرفی از این احمدی نزاد زده میشه نه بخاطر ترس از امدنش باشه چرا که امروز ابعاد فساد و جلسات مخوف دولت قبل اون داره به گوش دور افتاده ترین نقطه ایرانم میرسه بلکه بخاطر اینه که فقط این احمدی نزاد حرف نزنه و کمتر با حرف زدنش ابروی نداشته دولتش را حفظ کنه با 8 برابر کردن نقدینگی در کوتاه مدت یک بی ثباتی به افتصاد تزریق کرد و فرصت قیمت گذاری را نه در شورای پول و اعتبار و نه در بانک مرکزی و سایر نهاد ها بلکه به دست خرده فروش مواد غذایی داد و انها هم همصدا با این مرد بزرگ!!! به ریش و ریشه ایرانی جماعت خندیدن و این دولت باید با مهر نقدینگی افسار گسیخته این کار بزرگ احمدی نژاد را جبران کنه قطعا دولت احمدی نژاد دولت دلالان بود .این است واقعیت احمدی نژاد
  • احمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    4 2
    به خدا چقدر بی وجدان آدم باشه وهر چه به زبانش بیاد بگه می خواهم وجدانتان را قاضی قرار بدهید آیا اگر احمدی نژاد می توانست در صدا سیما نشستی داشته باشه باز هم همین افتراه ها را به او می بستید مسلما نه چون می دانید که همه حرفهای که در خصوص احمدی نژاد می زنید دروغ است چون در زمان این شخص با این همه مشکلاتی که شما به او می بندید هیچ کدام نبود هندوانه کیلوئی 300 تومانی را 2000 هزارتومان به مردم نداداو هرچه وعده داد عمل کرد ولی الان عمل که نمی کنند دروغ می گویند به بزرگی فیل به خدا خودتان راهم می دانید وژدانتان را زیر پا گذاشتید ومی دانید که احمدی نژاد روز به روز بر ترفدارانش افزوده می شود واین تخریب ها اثری ندارد بلکه انسانیت وخلوص او بر مردم نمایانگر می شود اگر می گوئید دروغ است بیائی نظر سنجی کنید در نتیجه جای احمدی نزاد روز به روز در قلب مردم باز تر می شود واین تهمت های کهبهش می زنیدهمه دروغ
  • استاد دانشگاه IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    2 3
    اقایان این قدر به رئیس جمهوری زحمتکش وصادق وحامی تهی دستان تهمت نزننید چرا که خدا با اوست ویاریش خواهد کرد
  • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 1
    سلام اگه می خواهید بدانید کی بیشتر نزد مردم عزیزایت خارج از کشور ونزد مردم آذاده طلب جستجو کنید .کلامی از مردم مسلمان آسیای میانه (تنها رئیس جمهور مرد در عالم احمدی نژاد است )وقتی با انسانهایی از ایران هم کلام می شوند در ایران هم زیاد شنیدم که حتی به قولی مه نداده عمل کرده است خداوندا با آبرو نگهدارش
  • ایمان IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 1
    واقعا اگه احمدی نژاد نبود کی دست بجه های هاشمیو رو میکرد داشتند سلطنت میکردن ! با همه ی بدی هایی که احمدی نژاد داشت اما گفت مگه پراید چی داره که بشه 20 میلیون ! فقط دنبال مذاکره بینتیجه ایم و تحقیر و تمدید و تمدید و تمدید خسته نشدین؟ برای آب خوردن هم مذاکره مسخرست آمریکاییه خیلی زرنگ تره ازاین حرفاست این کابوی سکه رو میندازه رو هوا با هفت تیر سوراخ میکنه!