تیم مذاکره کننده هسته ای ایران امروز دوشنبه به لوکزامبورگ می رود تا با هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سه وزیر اروپایی عضو ۱+۵ آخرین روند نگارش متن توافق جامع را بررسی کنند.

 تیم مذاکره کننده هسته ای ایران امروز به لوکزامبورگ می رود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد جواد ظریف از تهران به لوکزامبورگ می رود و سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی که از چهارشنبه در وین در حال مذاکره برای نگارش متن توافق هستند از اتریش به او ملحق خواهند شد.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در حال حاضر برای نشست شورای خارجی این اتحادیه در لوکزامبورگ بسر می برند که زمان و مکان مناسبی برای رایزنی با تیم ایران است.

لوران فابیوس ، فرانک والتر اشتاین مایر و فیلیپ هاموند وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس همراه با فدریکا موگرینی درمذاکره با تیم ایران در جریان آخرین تحولات نگارش متن توافق جامع قرار خواهند گرفت.

در هشت دور مذاکره ای که تاکنون انجام شده، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی از ایران با هلگا اشمید معاون موگرینی به نمایندگی از 1+5 مذاکره کردند و در برخی مواقع وندی شرمن هم به آنها می پیوست.

روز گذشته، عراقچی و روانچی دو دور با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دو دور با وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا در وین مذاکره کردند.

مذاکره با شرمن سه ساعت و نیم طول کشید. پس از آن، ساعات پایانی روز یکشنبه به جلسات داخلی هیات های مذاکره کننده گذشت.

امروز صبح نیز جلسات کارشناسی و نشست داخلی هیات های مذاکره کننده در وین ادامه دارد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.