قدس آنلاین – سبزوار :  مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوین گفت : حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان نیازمند بازسازی است.

۳۳ واحد آموزشی  شهرستان جوین تخریبی و یا نیازمند بازسازی است

علیرضا کیامنش در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار تعداد فضاهای آموزشی موجود این شهرستان را 110 واحد آموزشی دانست و افزود: حدود 33 واحد آموزشی از این تعداد تخریبی و یا نیازمند بازسازی است.

وی با بیان اینکه فضاهای آموزشی تخریبی مزبور براساس استانداردها توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی شناسایی شده اند ادامه داد : اغلب فضاهای آموزشی فرسوده در روستاهای این شهرستان واقع شده و قدمتی بیش از 30 سال دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته با کمبود 28 کلاس درس مواجه بودیم که آن را با دو نوبته کردن و استفاده از فضاهای بلااستفاده مدارس جبران نمودیم تصریح کرد : برای یک نوبته شدن مدارس شهرستان جوین باید دو واحد آموزشی در شهر نقاب و روستای حاجی آباد شهرستان جوین احداث شود.

کیامنش همچنین با اشاره به کمبود نمازخانه در مدارس این شهرستان اضاقه کرد : حدود 30 نمازخانه برای مدارس این شهرستان مورد نیاز است.

وی ایجاد پژوهشسرای دانش آموزی و مدرسه قرآن را نیز برای شهرستان جوین ضروری دانست و با قدردانی از کمک های خیرین یاد آور شد : با توجه به کمبود اعتبارات دولتی خیرین باید در ساخت فضاهای آموزشی بیش از پیش کمک کنند.

حدود 10 هزار دانش آموز در 110 واحد آموزشی شهرستان جوین در حال تحصیل هستند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.