وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت بررسی مشکلات ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم، گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی باید برنامه نوسازی کامل ایران ایر را به عنوان ثروت ملی کشور در صنعت هوانوردی به مورد اجرا بگذاریم.

 با همکاری دولت و مجلس باید مشکلات ایران ایر برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: تاکنون با ایران ایر به عنوان مادر صنعت هوانوردی برخوردهای غیر مسوولانه شده به طوری که این شرکت در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته، هرچند ما درصددیم با ارایه پیشنهادهای خود به هیات وزیران و تصویب آن، ساختار ایران ایر را به صورت کامل بازسازی کنیم.

وی با بیان آنکه مشکلات حوزه بازنشستگی ایران ایر هزینه های زیادی را به این شرکت تحمیل می کند، گفت: با شناسایی تدریجی مشکلات ایران ایر باید راهکارهای مناسب در نظر بگیریم تا بتوانیم از این ثروت ملی به نحو مطلوب نگهداری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مخالف خصوصی سازی ایران ایر نیستم اما برای واگذاری آن به شرکت خصوصی باید ساختارهای آن به نحو مناسبی نوسازی شود تا این شرکت بتواند در صنعت هوانوردی کشور ایفای نقش کند.

آخوندی درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به فرانسه که به دعوت رسمی دولت این کشور انجام شد، اظهار داشت: در این سفر مسائل متعدد مربوط به صنعت هوانوردی بخصوص نیازهای ناوگان هوایی با شرکت های سازنده مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: هرچند سال گذشته 15 هواپیما وارد صنعت هوانوردی کشور شد اما بررسی ها نشان می دهد صنعت هوانوردی کشور در حوزه ناوگان طی 10 سال آینده نیاز به 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد تا بتوانیم صنعت هوانوردی ایران را به جایگاه واقعی خود در منطقه برسانیم.

وی با بیان آنکه ناوگان هوایی کوتاه برد یکی از ضرورت های صنعت هوانوردی کشور است، اظهار داشت: تامین ناوگان و نوسازی آن و به روز کردن تجهیزات و سیستم های ناوبری و راهداری آسمان ایران از اولویت های مهم این صنعت است که باید با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.