قدس آنلاین: مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرای طرح آموزش مهارت‌هاي مبارزه با اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي را براي دانش آموزان دبیرستانی ضروري دانست .

اجرای طرح آموزش مهارت‌هاي مبارزه با اعتياد برای دبیرستانی ها ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدحسن قائديها در نشست خبری خود با اصحاب رسانه تصريح كرد: در اين دوره ها ارتقاي مهارت هايي شامل تفكر انتقادي، سازگاري در حل مساله و تصميم گيري، شناخت و كنترل هيجان و آشنايي با رفتارهاي مخاطره آميز به دانش آموزان آموزش داده مي شود.

وی با بيان اينكه آموزش و پرورش اساسي ترين نقش را در پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر دارد، گفت: دانش آموزاني كه در مدرسه دچار آسيب هاي اجتماعي مي شوند به خاطر تعاملات خانوادگي آنهاست لذا آموزش و پرورش در قالب جلسات آموزش خانواده در سه بخش آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش سبك هاي فرزند پروري، روش هاي پيشگيري از اعتياد اقدام كرده است.

مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان به آموزش‌هاي مراقبت از خود با روش استقرايي در حوزه ابتدايي اشاره كرد و افزود: آموزش‌هاي دانش آموزان ابتدايي در زمينه هاي شناخت فرد از خود، ارتباط بين فردي و معاشرت هاي اجتماعي انجام مي شود.
وی در مورد شيوه هاي آشنايي كاركنان آموزش و پرورش براي مبارزه و پيشگيري با مواد مخدر خبر داد و تصريح كرد: در راستاي آشنايي كاركنان با روش هاي پيشگيري از اعتياد و شيوه تعامل در رفتار با دانش آموزان دوره هاي آموزشي و همايش ها، كارگاههاي تخصصي و جشنواره ها برگزار شده است.
قائديها افزود: دانش آموزاني كه در مدرسه دچار آسيب هاي اجتماعي مي شوند به خاطر تعاملات خانوادگي آنهاست لذا آموزش و پرورش در قالب جلسات آموزش خانواده در سه بخش آموزش مهارت هاي زندگي، آموزش سبك هاي فرزند پروري، روش هاي پيشگيري از اعتياد اقدام كرده است.
وي از برگزاري جشنواره هاي دانش آموزي نوجوانان سالم در دوره متوسطه دوم در سه سطح مدرسه، منطقه، استاني خبر داد و خاطر نشان كرد: اين آثار شامل روزنامه ديواري 46 اثر ، عكاسي 30 اثر، نقاشي 168 اثر، فيلم كوتاه 21 اثر و مقاله نويسي 291 اثر است.
رييس كميته پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر، نقش آموزش و پرورش در مبارزه با آسيب هاي اجتماعي، پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر را اساسي دانست و اظهار كرد: اعضاي كميته پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش عبارتند از مسوول سلامت، مسوول تربيت بدني و تندرستي، مسوول فرهنگي هنري، مسوول مشاوره، مسوول امور تربيتي، مسوول قرآن و عترت، مسوول انجمن اوليا و مربيان، مسوول روابط عمومي، مسوول مشاركت هاي مردمي، مسوول سازمان‌هاي دانش آموزي، مسوول اداره حقوقي، مسوول اداره حقوقي، مسوول هيئت رسيدگي به تخلفات.
وي با اشاره به تعريف معتاد در جامعه گفت: در آموزش و پرورش استان اصفهان، دانش آموزي كه هر روز مواد مخدر مصرف كند و قادر به ترك و مواظبت از خود نباشد نداريم.

رييس كميته پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با اشاره به طرح مدارس عاري از خطر گفت: با توجه به سن دانش آموزان در دوره متوسطه دوم آموزش‌هاي لازم در زمينه كاهش زمينه هاي خطر پذيري، استفاده از ظرفيت همسالان در آگاه سازي، معرفي نگرش ها و رفتارهاي مخاطره آميز و كسب مهارت هاي تصميم‌گيري و ترويج پيام‌هاي پيشگيري انجام مي‌شود.
محمدحسن قائديها اظهار كرد: فعاليت مدارس مراقب، در تمامي دوره هاي تحصيلي انجام مي گيرد كه اين اهداف اختصاصي شامل آموزش شيوه هاي تشكيل گروه و هميار در مدرسه، شيوه هاي ارزيابي وضعيت خطرپذيري در مدرسه و دانش آموزان، گسترش مشاركت و همياري خانواده و محله با مدرسه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.