قدس آنلاین:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تناسب و فاصله بین درآمدها و هزینه‌های زندگی در حال حاضر شدت یافته و افزایش 14 درصدی حقوق با هزینه های بالای زندگی مردم همخوانی ندارد .

هزینه های بالای زندگی مردم با 14 درصد افزایش حقوق همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: در شرایطی که قیمت حامل‌های انرژی 300 تومان یعنی حدود 40 درصد افزایش یافته و به تبعیت از آن نیز قیمت محصولات غذایی گران شده، افزایش 14 درصدی حقوق جوابگوی این حجم از هزینه ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه افزایش چند برابری قیمت اقلام اساسی سفره روزانه مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: در شرایطی که مردم در تامین مایحتاج روزانه خود مشکل دارند، صحبت‌های رئیس جمهور و دیگر مسئولان که گاها مطرح می کنند "نرخ رشد تورم کنترل شده و به 15/2 درصد کاهش یافته"، برای مردم پذیرفته شده نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در شرایطی که کارگری ماهیانه 700 هزارتومان حقوق می گیرد و باید اجاره خانه بدهد و نان خالی که سال گذشته  300 تومان می خریده را اکنون باید 1000 تومان بخرد، پس چگونه توسط دولتمردان اعلام می شود که تورم کنترل شده است؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از افزایش چندبرابری قیمت میوه،محصولات پروتئینی و گوشت و تخم مرغ، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی براینکه دولت توانسته نرخ رشد تورم را کنترل کند اما این به معنای ارزانی نیست، گفت: فقط در برخی موارد صحبت های رئیس جمهوری درست بوده و قیمت برخی اقلام و کالاها کنترل شده و افزایش چندانی نداشته اما قیمت برخی اقلام و کالاهای اساسی سفره‌ها و سبد مصرفی روزانه مردم چندین برابر افزایش یافته که این اصلا قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: وقتی مردم این وضعیت و نابسامانی در قیمت ها رامی بینند و می دانند کنترلی صورت نمی گیرد،دیگر صحبت مسئولان برایشان قابل قبول نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    18 0
    خداراشکر که نمایندگان محترم مجلس خوب حرف میزنند و همیشه خوب فرک میکنند و لی هنگام عمل به استراحت می پردازند.
  • مردم IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    13 0
    آفرین هر روز افراد ضعیف ضعیف تر و افراد با در آمد بالا گردن کلفت تر میشن .
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    12 0
    به اسم 14درصد است اگر سهم بیمه که اضافه شده وسایر کسورات راکه اضافه شده کم کنیم 7درصد بیشتر اضافه نشده است احسن به دولت با کلید وقفل پوسیده. مچکریم روحانی
  • 1 IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    11 0
    سيد جان شير مادر حلالت.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    12 0
    یه مرد پیداشدحرف دل مردم بزنه...اما برای مردم تعجب اینه که چرا بقیه نماینده ها عکس العمل نشان نمیدند
  • مریم IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    15 0
    مردم لحظه به لحظه فشاراقتصادی راباتمام وجودحس میکنندسفره هایشان کوچکتروکوچکترمیشه تهیه نان وپنیرهم به عنوان غذای اصلی برایشان سخت شده چه برسه به گوشت وسایراقلام غذایی .به همین دلیل روابط خانوادگی ومعاشرت بااقوام نزدیک به علت این فشارهابه کلی حذف شده طلاق ها قتلهای خانوادکی وخودکشی ونامیدی نتیجه این کمبودهاست .مسئولان تورم رانسبت به جیب ودرآمدخودمی سنجندمسلمامردم اعتمادی به وعده های آنهاندارند یاحرفی که می زنندجزفریب نمی بینند
  • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    15 0
    اين نماينده راست گفته دولت داره چيكار ميكنه واقعا داره وحشتناك عمل ميكنه همه چي گرون شده وحقوق ودستمزد 14درصد افزايش پيداه كرده اين كارها چه معني ميده مردم در فقر زندگي مي كنند عملكرد دولت واقعا به درد نمي خوره
  • جوادی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    14 1
    مقصراصلی خود مجلس است که زمان تصویب بودجه اختیارافزایش حقوق کارمندان وبازنشستگان را به دولت می دهد واز وظیفه خود شانه خالی می کند ///
  • میرزا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    8 0
    فقط روغن نباتی برنج وقند تغییری نکرده وگرنه بقیه کالاها مثل دولت قبلی روزانه گران میشه
  • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    13 0
    با افزایش قیمت لحظه ای کالاها و اجناس خدا کنه که این تذکر مقبول بیافتد و مسئولین به داد قشر کم درآمد جامعه بیافتند.
  • ببب IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    20 0
    تازه فهمید ین که تورم با حقوقها همخوانی نداره؟ !! مردم بدبخت شدن با این گرانی ...
  • باقر محمدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    متاسفانه در مراکز دولتی اختلاف دریافت حقوق خیلی زیاد است مثلا این جانب چون کارمند قراردادی هسنم با داشتن دوفرزند زیر یک میلیون یک صد هزار تومان می گیرم که با پرداخت اجاره خانه پولی دیگر برای مایحتاجم نمی ماند وطبق قانون حق اولاد با وجود اینکه دخترانم ازدواج نکرده وباهم زندگی می کنیم پرداخت نمی شود چون ما کارگر هستیم وبه کارگر حق اولاد پرداخت نمی شود
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    2 0
    بخدا دیگه از این زندگی خسته شدم ( کرایه خونه- خرجی - هزینه درمان وتحصیل فرزندان و ......) کاشکی ازدواج نکرده بودم جوانان حق دارن ازدواج نکنند والله تو این مملکت تو زندگیشون میمونند
  • کارمند وزارت کار IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    اگه مجلس اختیار رو در خصوص افزایش حقوق به دولت نمی داد این بلا سرکارمندان نمی آمد متاسفانه جفای اصلی رو در حق کارمندان اول مجلس کرده و دولت هم از آن سوء استفاده کرده و با ادعای کمبود بودجه و اعلام نرخ الکی کاهش تورم سر کارمندان رو بریده و هیچ کس از کارمندان بدبخت دفاع نمی کنه ، لطفا به آقای ربیعی وزیر کار بگید بفکر نیروهای زیر مجموعه اش باشه و افزایش فوق العاده رو برای استانها اعمال کنه ، واقعا کارمندان وزارت کار بدبختند.
  • ایرانی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 0
    من یک جوانم که بیکارم نه ماشین و نه خونه دارم،یارانه من قطع شده و جز ۴۰۰ هزار ثروتمند از ۷۵ ملیون ایرانی که یارانشون قطع شده..اینجا که از عدالت خبری نیست به امید روزی که این مسولان عزیز و وظیفه شناس در درگاه حق تعالی پاسخگو باشند،یا حق.
  • كارمند IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 0
    ماشاا.. دولت يك شبه بهاي سوخت رو نزديك به 50% افزايش ميده اما به حقوق كارمند بدبخت كه ميرسه فقط 14% اقزايش رو اعمال ميكنه.
  • نصراللهی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 1
    الان که این آقا این را گفت همین فرداتاثیرمیگذاردواضافات راچندبرابرمکنند
  • کارمند IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    والله حقوق من با 12 سال سابقه 190هزار تومان اضافه شد که نصفش رفت برای بازنشستگی و بیمه . حالا وژدانا 90 هزار تومان افزایش حقوق با این وضع تورم واقعی ،افزایش قیمت بنزین ،آب، گازو برق متناسب است ؟