فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: کشف ۲۱ تن انواع مواد مخدر و متلاشی کردن ۶۷ باند قاچاق مواد مخدر از جمله مهم ترین فعالیت‌های نیروی انتظامی استان در سال گذشته بوده است.

۶۷ باند قاچاق موادمخدر در خراسان رضوی متلاشی شد‌‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار بهمن امیری مقدم ظهر امروز در نشست خبری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی ، اظهار داشت: کشف 21 تن انواع مواد مخدر و متلاشی کردن 67 باند مخوف قاچاق مواد مخدر از جمله مهمترین فعالیت‌های نیروی انتظامی استان در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل یک روز در سال را به عنوان روز مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده است گفت: به سبب اهمیت ماجرا و فعالیت‌های گسترده‌ای که در خراسان رضوی صورت می‌گیرد ما روز مبارزه با مواد مخدر را تبدیل به هفته مقابله و مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به شعار امسال سازمان ملل در رابطه با مبارزه با مواد مخدر افزود: امسال سازمان ملل با شعار"بیاییم با هم زندگی، جامعه و قومیتمان را عاری از مواد مخدر سازیم" به استقبال مبارزه با مواد مخدر می‌رود و همگان باید در این راستا تلاش کنند.

امیری مقدم با درخواست از ورود همه دلسوزان ‌و جامعه به مبحث مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به سبب اهمیت و نقش خراسان در مبارزه با مواد مخدر ما در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری فعالیت می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با قدردانی از عملکرد شهردار و شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در گذشته ما تنها توان نگهداری از 400 معتاد در هر دوره ترک اعتیاد را در اختیار داشتیم، اما با ورود شهرداری و شورای شهر این عدد به 1200 معتاد در هر دوره درمانی رسید.

وی نیاز اصلی افراد تحت درمان را اشتغال دانست و افزود: در شرایط کنونی وضعیت دولت برای ایجاد اشتغال آنچه که باید باشد نیست لذا از تمامی خیرین تقاضا داریم ‌برای ایجاد اشتغال و نجات بازیافتگان مواد مخدر دست به کار شوند.

کشف 18 تن تریاک در سال 93 در خراسان رضوی

وی با اشاره به کشف 21 تن انواع مواد مخدر در خراسان رضوی در سال گذشته یادآور شد: در کنار این مواد مخدر کشف شده تعداد  67 باند مخوف تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شدند.

امیری مقدم افزود: 18 تن از مواد مخدر کشف شده را تریاک، 2.2 تن را حشیش، 60 کیلو شیشه و 540 کیلو را هروئین تشکیل می دهند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: امسال نیروهای انتظامی استان توانسته‌‌ 4 تن انواع مواد مخدر را کشف و ‌21 باند تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و منهدم کنند.

وی از اجرای عملیات‌های بسیار در راستای دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته روزانه حدود 65 نفر به جرم خرده فروشی مواد مخدر در استان خراسان رضوی دستگیری شده‌اند.

امیری مقدم شناسایی و انهدام لابراتوار تولید مواد مخدر را بسیار الزامی دانست و گفت: در سال گذشته 10 لابراتوار و در سال جاری تاکنون 4 لابراتوار تولید انواع مواد مخدر صنعتی در استان خراسان رضوی شناسایی و منهدم شده‌اند.

رتبه اول خراسان رضوی در پیشگیری از اعتیاد در کشور

وی بیان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد تا در بحث پیشگیری حدود 70 درصد از استان را تحت پوشش قرار دهد اما همگان می‌دانند که این مهم بدون حضور ‌ارگان‌ها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مسئولان و گروه‌های مردمی محقق نخواهد شد.

امیری مقدم با اشاره به ‌پرداخت هزینه‌های درمان معتادان خاطرنشان کرد: ما تنها 15 درصد از هزینه‌های درمان را در دست داریم و سایر هزینه‌ها توسط خیرین و بخش خصوصی تامین می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با قدردانی از طرح آموزش و پرورش در راستای شناسایی مناطق آلوده گفت: آموزش پرورش با شناسایی 800 مدرسه واقع در مناطق آلوده و خطرناک توانست دوره آموزشی بسیار خوبی را برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار کند.

امحای 56 تن مواد مخدر در سطح کشور

وی از امحای 56 تن مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: این مواد مخدر در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی کشف شده‌اند و در سراسر کشور سوزانده خواهند شد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: 5 تن از این میزان مواد مخدر در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد مقدس امحا ‌خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: در گذشته برای هر معتاد حدود 300 هزار تومان در نظر گرفته می‌شد‌ اما هم اکنون این میزان به 450 هزار تومان در ماه رسیده است. همچنین در مراکز خصوصی ترک اعتیاد برای بستری یک معتاد در ماه مبلغی حدود 600 هزار تومان دریافت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.