کاخ سفید اطمینان دارد که یک توافق نهایی با ایران در روزهای پایانی قبل از ضرب الاجل ۳۰ ژوئن حاصل خواهد شد ولی پذیرفت که برخی از جزئیات ممکن است کماکان پس از حصول این توافق مشخص شود.

کاخ سفید از دستیابی به توافق نهایی با ایران اطمینان دارد

  به گزارش پایگاه خبری 'بلیز' امریکا ، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق نهایی مذاکرات هسته ای با ایران ادامه خواهد یافت یا نه گفت : ما همچنان دیپلماتهایمان را به کار خواهیم گرفت .

وی که برای توضیح بیشتر در مورد این مسئله تحت فشار قرار گرفته بود،گفت : ما متوجه ایم که ضرب الاجل چه معنا و مفهومی دارد. ما حدود دو سال است که در حال مذاکره با ایران هستیم . اکنون زمان آن رسیده که ما به توافق برسیم . '

این رسانه افزود: یک توافق اولیه در ماه آوریل بین ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه ، چین و آلمان حاصل شده است. این توافق ایران را از هرگونه استفاده غیر صلح آمیز منع کرده ولی اجازه ادامه غنی سازی اورانیوم را برای اهداف تامین انرژی را به تهران می دهد.

ارنست گفت : این تلاشی برای رسیدن به توافق نهایی است. بله این یک توافق نهایی خواهد بود. هیچ دلیلی برای این که ما نتوانیم به این هدف دست یابیم و دو طرف نتوانند به آن دست یابند وجود ندارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.