قدس آنلاین-ایلام: مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: منابع آبی استان ایلام ۵۰ درصد کاهش یافته و مشترکین بایستی بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کاهش ۵۰ درصدی منابع آبی ایلام/ مشترکین صرفه جویی کنند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام،داراب بیرنوندی در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه با تبریک ماه مبارک رمضان با بیان اینکه آب نعمتی خدادادی و وسیله ای بدون جایگزین است و با توجه به خشکسالی های اخیر، منابع آبی کشور و استان بسیار محدود شده اند، اظهارداشت: صرفه جویی در مصرف آب بعنوان یکی از ضروریات باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در استان ایلام 192 هزار مشترک دارد که 46 درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می شود، افزود: بیش از 440 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام در قالب 126 هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام به کاهش 29 درصدی میزان بارندگی و کاهش 50 درصد منابع آبی استان در ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مصرف آب و به تبع آن تغییر نگرش و رفتار مردم در خصوص مصرف آب باید یک اراده جدی در همه سطوح چه در مسوولان و چه در مردم و رسانه ها بوجود آید تا بتوان فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کرد.

داراب بیرنوندی حجم تولید آب این شرکت در سال گذشته را 38 میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: در همین مدت در بین مشترکین خانگی 33 و نیم درصد و در بخش صنعت 11 درصد افزایش مصرف آب داشته ایم.

وی به کاهش نزولات جوی در سطح استان و کاهش 600 لیتر آب در ثانیه به ارزش ريالی 440 میلیارد ریال اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته با کاهش 30 درصدی تعداد متقاضیان اشتراک جدید آب مواجه شدیم که علت اصلی آن هم رکود مسکن و کاهش ساخت و ساز بوده است، اما در بحث فاضلاب حدود 2 درصد رشد داشته ایم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام از افتتاح تصفیه خانه شهرستان سرابله مرکز شهرستان چرداول تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این شبکه جمعیت 30 هزار نفری تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری قرار می گیرند.

داراب بیرنوندی به افتتاح تصفیه خانه شهرستان ایوان تا اوایل سال 96 اشاره کرد و اظهارداشت: در مجموع و با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان های دره شهر، دهلران و مهران ضریب فاضلاب استان به 75 درصد خواهد رسید که رکوردی در سطح کشور خواهد بود

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر ریاست جمهوری 250 میلیارد ریال اعتبار به استان ایلام اختصاص یافت، خاطرنشان ساخت: سال گذشته 420 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافت که از این میزان 390 میلیارد ریال (92 درصد) تخصیص یافت، این در حالی است که اعتبار اختصاص یافته در سال ماقبل آن 25 میلیارد تومان بود که از این میزان فقط هشت میلیارد تخصیص پیدا کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام به 440 کیلومتر شبکه فرسوده در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت در سال گذشته 61 کیلومتر اصلاح، توزیع و خط انتقال، وارد شدن چهار حلقه چاه به مدار، نشت یابی 35 گیت آب و 56 کیلومتر شبکه فاضلاب با نصب 106 کیلومتر انشعاب انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.