قدس انلاین – مصدق: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران نسبت نحوه اجرای قانون تمرکز وظایف کشاورزی انتقاد کرد و گفت: با این قانون انتظار می‌رفت تمام اعتبارات، ساختار و نیروها به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود، اما این اتفاق نیفتاد.

بخش کشاورزی از بی‌نظمی بزرگی رنج می‌برد

علیرضا بزرگی روز گذشته در نشستی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر به دلیل فراهم نبودن زیرساختهای وزارت جهاد کشاورزی، قانون تمرکز وظایف کشاورزی به صورت نیم بند اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نباید نگاه سنتی و غیر فنی به بازار کشاورزی داشته باشیم، گفت: لازم است بخشی از وظایف به تشکلات و موسسات حرفه ای و خصوصی واگذار شود تا جلوی آنچیزی که امروز به نام مافیای کشاورزی از آن یاد می شود، گرفته شود.

بزرگی در ادامه در پاسخ به قدس مبنی بر این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کوتاه کردن دست مافیا و واسطه ها چه طرح و برنامه ای دارد؟ گفت: این سازمان در مقوله تنظیم بازار که جزء وظایفش محسوب می شود به معنای واقعی ورود نداشته است. البته این اشکال علاوه بر کاهلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به دستگاه های متولی بخش کشاورزی هم بر می گردد که فضا را برای ورود این سازمان باز نکردند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای قانون تمرکز وظایف کشاورزی زمینه ورود بهتر سازمان نظام مهندسی به حوزه بازار فراهم شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به این که بخش کشاورزی از بی‌نظمی بزرگی رنج می‌برد و خروجی آن بهره‌وری پایین از منابع انسانی و پایه است، تصریح کرد: این سازمان برای افزایش بهره وری از منابع آبی کشور ورود کرده اما حتما متناسب با انتظارات نبوده است.

وی کمبود سرمایه گذاری و تخریب منابع پایه را از چالشهای بخش کشاورزی دانست و گفت:  خاکهای کشور در پی مصرف کودها و سموم شیمیایی غیرمجاز بشدت دچار مشکل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.