قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: جرم خیز بودن ایلام قویا تکذیب می شود و استان ایلام امن ترین استان کشور است.

جرم خیز بودن ایلام قویا تکذیب می شود/ ایلام امن ترین استان کشور است!

سردار علی دولتی در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره 175 غواص شهید و با بیان اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی در منطقه مرهون خون شهداست، اظهارداشت: امنیت و آرامش کنونی میهن اسلامی مدیون خون شهدا در دفاع از مرزهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون وقوع سرقت در استان 6 درصد کاهش یافته و سرقت های مسلحانه مهم همچون سرقت از بانک، طلافروشی و ... 80 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام به کاهش 16 درصدی وقوع جرائم در سال 93 نسبت به سال ماقبل آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری امنیت پارک ها و تفرجگاه ها در دستور کار قرار دارد و با شدت بیشتری با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد شد.

سردار علی دولتی از مصالحه 70 درصد از پرونده ها با حضور مددکار اجتماعی در کلانتری ها خبرداد و تصریح کرد: 90 درصد از تخلفات فضای مجازی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد و انتشار تصاویر خصوصی با اشراف کامل پلیس فتا، کشف و متهمان شناسایی و دستگیر شده اند.

وی به اعلام مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اینکه استان ایلام اولین استان جرم خیز کشور است واکنش نشان داد و بیان داشت: بر اساس آمار و اطلاعات واقعی ثبت شده، جرم خیز بودن استان ایلام قویا تکذیب می شود و صراحتاً اعلام می دارم که این استان امن ترین استان کشور است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه تعداد ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و ثبت صریح و دقیق وقایع، دلیلی بر جرم خیز بودن استان نیست، افزود: بسیاری از پرونده های وارده به مراکز انتظامی و محاکم قضایی استان وصف جزایی ندارند و صرف ثبت اینگونه موارد نمی تواند دلیل منطقی و متقنی بر جرم خیز بودن استان ایلام باشد.

سردار علی دولتی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص انتشار گزارش«روز چوپانی، شب نگهبانی» منتشره در روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین و بازتاب آن در محافل مختلف، تأکید کرد: مجموعه انتظامی استان از انتقادهای سازنده استقبال کرده و بسیار خرسندیم که با انتشار اینگونه گزارشات ما در جاهایی که احساس خطر کنیم با حدت و شدت بیشتری وظایف محوله خود را دنبال کنیم و قطعاً اجازه نخواهیم نمی دهیم که سارقان و متخلفین به اموال مردم دست درازی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.