قدس آنلاین - ایلام: مدیرکارخانه زرجین بافت ایلام گفت: در صورت نبود بازار فروش، کارخانه زرجین بافت ایلام به طور کامل تعطیل می شود.

کارخانه"زرجین بافت " ایلام تعطیل می شود!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محسن امیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه نداشتن بازار فروش، این کارخانه را به تعطیلی کشانده است، اظهارداشت: در این کارخانه مواد اولیه، امکانات و نیروی انسانی کافی داریم، اما بدلیل عدم بازار مناسب این کارخانه در آستانه تعطیل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه از سال 79 آغاز و سال 83 شروع به تولید پارچه جین نمود، افزود: این شرکت قبلاً به اسم «حیدربافت» فعالیت کرده و پس از انتقال به شهرک صنعتی ایلام به نام «زرجین بافت» تغییر نام یافت.

مدیرکارخانه زرجین بافت ایلام به فعالیت بیش از 120 نفر در این کارخانه در سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: واردات بی رویه پارچه جین به کشور موجب رکود در بازار این واحد تولیدی و کاهش نیرو شده است.

محسن امیری با بیان اینکه مجبور به تعدیل و پایان کار20 نفر شرکت شده ایم، خاطرنشان ساخت: اگر روال به همین صورت پیش برود احتمالاً تا پایان تیرماه جاری کل واحد تولیدی تعطیل و تنها نیروهای نگهبانی در مجموعه باقی خواهند ماند.

محسن امیری تنها راهکار ممانعت از تعطیلی این واحد تولیدی که بهترین نوع پارچه جین کشور را تولید می کند، داشتن بازار فروش مناسب دانست و تصریح کرد: اگر بازار فروش رونق بگیرد قطعاً کارگران اخراجی به کار بر خواهند گشت و در غیر این صورت این کارگران عزیز می توانند از طریق نهادهای مربوطه برای دستیبابی به حقوق خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت دولت می تواند از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کند، خاطرنشان ساخت: تعطیلی این واحدهای تولیدی ضربه بزرگی به اشتغال بیمار استان ایلام وارد خواهد کرد و تنها با حمایت دولت می توان مشکلات فراروی صنایع تولیدی را مرتفع ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلیمی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    4 0
    استان ایلام استانی بسیار ضعیف از لحاظ اشتغال زایی برای مردم خویش است قطعا با تعطیلی این واحد تولیدی دیرینه و نمونه ضربه سنگینی به 120 نفر از خوانوار و قشر ضعیف کارگران این شهر وارد خواهد شد باید مسئولین محترم ایلام هر چه سریعتر رسیدگی نمایند و مانع شوند
  • کارگر زرجین IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    3 0
    اگراین کارخانه تعطیل شود لطمه بزر گی به استان بخصوص پرسنل زحمت کشی که عمر خود را صر ف کا ر در این کارخانه کرده اند می خورد کسی که 15سال سابقه کار دراین کارخانه را دارا می باشد بعد از تعطیلی این کار خانه چیکار باید بکند کجا باید دنبال کار برود ایا مسئولین استان کجایند کی می خواهند اقدام عملی انجام بدهند فقط شعار که به درد نمی خورد نمایندگان استان که همش دم از انجام کار برای استان میزند الان کجایند ببیند چه به سر کارگران زرجین بافت می اید
  • کارگر زرجین IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    شرکت نساجی زرجین بامشکلات زیادی روبروست ازجمله تحریم رکوداقتصادی نبودصادرات ناشی ازتحریم که باوجود این تاحدودی بازار داخلی جوابگو فروش کارخانه بود.اما باورود یک سری پارچه هاخارجی به داخل کشور گروه همین بازارداخلی راهم ازدست داد.این است حمایت از کاروسرمایه داخلی .
  • کارگر نساجی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    1 0
    قشر کارگر ضعیف ترین قشر جامعه است ای مسولین اداره کار بداد ماکارگران درحال اخراج برسید دادما را به گوش مسولان برسانید
  • همدرد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 0
    ازمسئولین تقاضا داریم جهت برداشتن موانع سرراه این شرکت وکمک به بازگشت کار گران اخراجی بدلیل فقر کاری موجود دراستان وجلو گیری فروپاشی خانوادهای کم بضاعت قشر کارگر بعلت فشار مالی همکاری ومساعدت لازم مبذو فرمایند
  • کارگرنساجی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 0
    کمک کنید ترا خدا کمک کنید اگر درشرایط مابودید وضعیت مارا درک میکردید .
  • کارگر نساجی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    6 0
    مسئولین استان کمک کمک کمک کمک کمک کمک ............. ترا خدا کمک کنید
  • سیاوش IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    از مسئولین وطن پرست تقاضا داریم رسیدگی شود
  • دردمند IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    افزایش بی رویه واردات پارچه از هند ومشکلات صادرات و تعرفه بالای ان نتیجه خوش فکری مسئولان وتصمیم گیرندگانذیربط موجب این افتضاح گردید